Pitäisi olla kunnossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Korpi73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 09.06.2022 07:35
Paikkakunta: äänekoski

Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja Korpi73 »

Eli e500 airmaticilla,jokseenkin käsitelty aihe mutta...
Kaikki hilppeet venttiiliyksikköä ja letkuja lukuunottamatta vaihdettu,välillä vain apukuskin takakulma jostakin syystä alkaa
ajonkin aikana "roikkumaan",autosta tulee keinulauta.
Takanahan on vain yksi tasonsäädön tanko,siksi ihmettelenkin kun vain toinen puoli tuota tekee,alkaa ärsyttämään.
Auto saa olla vaikka kuukauden ajamatta hallissa niin yksikään kulma ei laske,mikähän....
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Eli takapussit on uusittu?
Onko lisäsäiliötkin uusittu?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Mikäs korimalli olikaan kyseessä? Eikös nuo Airmatic toteutukset ole vähän erilaisia eri versioissa?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1166
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja Ari »

Virkistävä otsikko :) Venttiiliyksikön tarkastaisin.Sieltä ei saisi vuotaa kompuralle päin yhtään.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Korpi73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 09.06.2022 07:35
Paikkakunta: äänekoski

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja Korpi73 »

Joo,takapussitkin uusittu,bilsteinit ilman lisäsäiliöitä.
Farmari w211 e500.
Tuota venttiiliyksikköä vähän epäilisin,täytyypä tutkia.
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Korpi73 kirjoitti: Pe 10.06.2022 08:58 Eli e500 airmaticilla,jokseenkin käsitelty aihe mutta...
Korpi73 kirjoitti: Ke 15.06.2022 10:02 Joo,takapussitkin uusittu,bilsteinit ilman lisäsäiliöitä.
Farmari w211 e500.
Eli onko tässä nyt laitettu tavallisen farkun takajouset Airmatic:illiseen autoon? Ei ehkä vaikuta järjestelmän toimintaan (vikailmoituksia lukuunottamatta), mutta ominaisuuksiin kylläkin. Vai onko vaihdettu vain käytetyt Airmatic:in takajouset ilman lisäilmasäiliötä ja kytketty nämä autossa oleviin lisäilmasäiliöhin?

Tuota epävakautta voi aiheuttaa myös "väärä" alustan (etupään) kalibrointi.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Korpi73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 09.06.2022 07:35
Paikkakunta: äänekoski

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja Korpi73 »

Ilman lisäilmasäiliötä tarjoavat airmaticiin useat valmistajat,esim, merteil myy airmaticiin arnottia ilman lisäilmasäiliöitä.
Myös nämä bilsteinit tarjotaan airmaticiin,eikä valtuutettu mb huolto kommentoinut mitenkään.
tarkoitatko mitä väärälllä kalibroinnilla etupäässä,koko alusta kalibroitiin kun vaihdettiin myös etutolpat samalla.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä varaosaliike tarjosi Bilsteinin pussia ilman lisäsäiliötä airmaticiin, muistatko tai onko kuittia millä numerolla pussi on ?
Arnott tekee erikseen airmaticin pusseja ilman lisäsäiliötä ja rakenne on muutettu sen mukaisesti, mutta Bilsteinista en ole kuullut.
oulaistenliikenne.fi
Korpi73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 09.06.2022 07:35
Paikkakunta: äänekoski

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja Korpi73 »

Ei vaan eteenhän tuli Bilsteinin tolpat,taakse juurikin nuo arnotit....sorry.
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: Pitäisi olla kunnossa

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Korpi73 kirjoitti: Ke 15.06.2022 12:30 tarkoitatko mitä väärälllä kalibroinnilla etupäässä,koko alusta kalibroitiin kun vaihdettiin myös etutolpat samalla.
Sitä, että etupäällä säädetään kuinka kallellaan/suoraan auto kulkee.

Ajatko Airmaticin Comfort asetuksella? Jos ajat niin, tämä aiheuttaa varmasti kummallisuuksia, sillä niistä Arnotin takajousista puuttuu juurikin se lisäilmasäiliö, jolloin takapää on jatkuvasti Sport1-tilassa. Käyttämällä Arnotin jousia, menetetään Airmaticin Comfort-asetus. Eli varmasti outo ajaa, jos keulassa on Bilsteinit pehmeämmällä säädöllä ja takana sitten Arnotit kovemmalla säädöllä. Kokeile vaihtaa Airmaticin asetus Sport1 tai Sport2-asentoon. Muuttuuko käytös?
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Vastaa Viestiin