W140 300SE asr valo ja rele
W140 300SE asr valo ja rele
Potilas W140 300SE eli 3.2 bensa. -91.
Elikkäs heti käynnistäessä polttaa asr valoa, ei tunnu olevan limp modessa.
Tehtyä/tarkastettu
- jarruvalokytkin vaihdettu
- abs anturit johdotettu uudestaan, kaikki toimii
- coffin boksista kaikki boksit irrotettu, sulakkeet tarkastettu ja liittimet putsattu
- lataus 14.4v, jännitteen säädin ilmeisesti kunnossa
- kaikki muutkin sulakkeet tarkastettu
- akku vaihdettu agm akkuun
Asr valo nollaantuu käyttämällä asr boksin irti, valo palaa hetken seisonnan jälkeen. Vika ilmenee myös että enne käynnistystä luistonestonappiin ei tule valoa, eikä se kytkeydy.
Kuvassa oleva rele naksuttelee omia aikojaan virtojen ollessa pois ja syö akkua, ei naksuttele auton ollessa käynnissä. Tänää aamuna ei naksutellut, mutta lämpömittarilla mitatessa oli äskettäin naksutellut kun oli yli 30 asteen lämpöinen, viereinen rele 11 asteinen.
Starilla en pääse kiinni, en tiiä mistä johtuu vai pääseekö näihi alkupään w140 edes staarilla käsiksi?
Alkaa vaikuttamaan joltain johtosarjavialta, mutta mistä kannattaa lähteä ensimmäisenä etsimään kuorettomia johtoja?
Elikkäs heti käynnistäessä polttaa asr valoa, ei tunnu olevan limp modessa.
Tehtyä/tarkastettu
- jarruvalokytkin vaihdettu
- abs anturit johdotettu uudestaan, kaikki toimii
- coffin boksista kaikki boksit irrotettu, sulakkeet tarkastettu ja liittimet putsattu
- lataus 14.4v, jännitteen säädin ilmeisesti kunnossa
- kaikki muutkin sulakkeet tarkastettu
- akku vaihdettu agm akkuun
Asr valo nollaantuu käyttämällä asr boksin irti, valo palaa hetken seisonnan jälkeen. Vika ilmenee myös että enne käynnistystä luistonestonappiin ei tule valoa, eikä se kytkeydy.
Kuvassa oleva rele naksuttelee omia aikojaan virtojen ollessa pois ja syö akkua, ei naksuttele auton ollessa käynnissä. Tänää aamuna ei naksutellut, mutta lämpömittarilla mitatessa oli äskettäin naksutellut kun oli yli 30 asteen lämpöinen, viereinen rele 11 asteinen.
Starilla en pääse kiinni, en tiiä mistä johtuu vai pääseekö näihi alkupään w140 edes staarilla käsiksi?
Alkaa vaikuttamaan joltain johtosarjavialta, mutta mistä kannattaa lähteä ensimmäisenä etsimään kuorettomia johtoja?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Rele rauhottui, avaamalla releen ja putsaamalla kärjet, mutta vika edelleen päällä. Välillä toimii hetken ilman vikavaloja, edes taas pihatiellä ajelemalla valot saa syttymään. Välillä palaa pelkkä asr ja välillä myös abs. Ratin takaa etsin ratin asentotunnistinta, mutta tässä ei sitä ilmeisesti ole?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Kun rele naksahtelee niin pyöriikö ASR:n hydrauliyksikön pohjassa oleva pumppu? Muistaakseni rele on ko. pumpun ohjaus.
Onko sulla johtokaaviota?
Onko sulla johtokaaviota?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Ei se enää ainakaan jotavia naksuta, välillä toimii hetken ilman valoshowta ja ilman mitään logiikkaa sytyttää valot. Tällä hetkellä talveks alla runkovikaset renkaat jotka muljuttaa ihan miten sattuu, vaikuttaako abs antureihin?
Ei oo johtokaaviota, mistähän releen pinneistä sais annettua suoraa virtaa?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Joo se löytyy, käsittääkseni Stareilla pääsee ainakin johonkin vuosimalleihin käsiksi. Kävi huollossa, niin sano että pistokkseen ei tule virtaa. Omalla kiinan Xentryllä kokeilin adapterin kanssa, virta tulee, mutta ei pääse pitemmälle. Tämä johtuu ilmeisesti 64-bittisestä järjestelmästä läppärissä. Ilmeisesti pitäs olla 32-bittinen.
Myös yleismittarilla mittamalla virta tulee pistokkeeseen, sekä maadoitus toimii. Tähän jos sais jostain varmistuksen että kuuluuko tähän päästä edes starilla tai dassilla käsiks.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Sori OT, mutta printteris yks pieni rele oikutteli, ja auto ei käynnitynyt.
Kysyin täältä foorumilta, mikä on viimmeisin osanumero tälle releelle, niin DBFI kertoi mikä on viimmeisimmän releen osanumero, ja se uusi maksoi muutaman euron. Oliko jo kolmas osanumero, tämän alkuperäisen jälkeen, ja ainakaan siitä ei ole enää ongelmia tullut.
Kysyin täältä foorumilta, mikä on viimmeisin osanumero tälle releelle, niin DBFI kertoi mikä on viimmeisimmän releen osanumero, ja se uusi maksoi muutaman euron. Oliko jo kolmas osanumero, tämän alkuperäisen jälkeen, ja ainakaan siitä ei ole enää ongelmia tullut.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Kyllä pitäisi päästä Starilla kiinni, vaatii tosiaan HHTWIN-ohjelman jota ei vissiin uudemmissa Star-paketeissa enää tule(?)Pyle kirjoitti: ↑Ke 26.10.2022 22:05Joo se löytyy, käsittääkseni Stareilla pääsee ainakin johonkin vuosimalleihin käsiksi. Kävi huollossa, niin sano että pistokkseen ei tule virtaa. Omalla kiinan Xentryllä kokeilin adapterin kanssa, virta tulee, mutta ei pääse pitemmälle. Tämä johtuu ilmeisesti 64-bittisestä järjestelmästä läppärissä. Ilmeisesti pitäs olla 32-bittinen.
Myös yleismittarilla mittamalla virta tulee pistokkeeseen, sekä maadoitus toimii. Tähän jos sais jostain varmistuksen että kuuluuko tähän päästä edes starilla tai dassilla käsiks.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Koko XDOS kauden on tainnut HHT puuttua asennuspaketista mutta sen on saanut kloonipaketeissa helposti fiksattua mukaan. Siinä vaiheessa muttui hankalaksi kun XDOS ei enää toiminut 32 bittisellä käyttiksellä mutta uusiinkin on rakennettu virityksiä (virtuaalikone jota joku virallinenkin testeri käyttää tai yhden gurun puukottama HHT softa).
Tuossa edellä vaan puhuttiin jostain adapterista, ei kai tässä yritetä lukea 38 pinnistä liitintä OBD-testikaapelilla jotain adapteria käyttäen?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
En hirveen kartalla oo näistä xentryistä stareista ja dasseista, mut joo siis adapterilla yritetty, siis mikä muuttaa 38-pinnisen obd2 pistokkeeksi. Huollossa siis oikeet xentryt ja oikeet adapterit, mulla kiinari kamaa.DBFI kirjoitti: ↑To 27.10.2022 09:12Koko XDOS kauden on tainnut HHT puuttua asennuspaketista mutta sen on saanut kloonipaketeissa helposti fiksattua mukaan. Siinä vaiheessa muttui hankalaksi kun XDOS ei enää toiminut 32 bittisellä käyttiksellä mutta uusiinkin on rakennettu virityksiä (virtuaalikone jota joku virallinenkin testeri käyttää tai yhden gurun puukottama HHT softa).
Tuossa edellä vaan puhuttiin jostain adapterista, ei kai tässä yritetä lukea 38 pinnistä liitintä OBD-testikaapelilla jotain adapteria käyttäen?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Mulla taitaa olla tuo oma kiinan xentry 2022 tammikuun versio. En oo vielä mistään löytäny saako sieltä käynnistettyä dassin suoraan? Sen jos pakottas toimimaan 32-bittisenä?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Mikä VCI sinulla on? Kyllä klooniseteissä (C3 ja C4 plus samat kiinalaisten markkinointinimillä) on oma kaapeli 38 pinniselle liittimelle, samoin vanha Sprinter kaapeli. Ei kai sinulla ole se VXDIAG purkki joka ei ole Xentry VCI:n kopio (paitsi kuoret) ja siinä taitaa tulla vain OBD-kaapeli?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Jaa-a, läppärillä softa ja openport 2.0. muusta en tiiäDBFI kirjoitti: ↑To 27.10.2022 12:23Mikä VCI sinulla on? Kyllä klooniseteissä (C3 ja C4 plus samat kiinalaisten markkinointinimillä) on oma kaapeli 38 pinniselle liittimelle, samoin vanha Sprinter kaapeli. Ei kai sinulla ole se VXDIAG purkki joka ei ole Xentry VCI:n kopio (paitsi kuoret) ja siinä taitaa tulla vain OBD-kaapeli?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Käykö tän 0 332 002 173 releen tilalle joku vastaava? Nuo tuntuu olevan vähän kiven alla.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Käytin defan 90-luvun alun kaukolukko/hälytin/ajoneston irti kun hieman oli ongelmia lukituksen kanssa. Kytkin takaisin ja kävin ajamassa pienen lenkin niin ei mitään vikavaloja taulussa. En kyllä jaksa uskoa, että tästä voi johtua vai voiko?
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Kattelin tosta muilta foorumeilta samaisia ongelmia, onko "asr charge pump" sisälokarin takana? Aluksi mulla oli kuivilla ilmoilla ogelmana hapertuneet etupyörien anturien johdot. Ne on korjattu ja homma toimi niin pitkään kun alko kosteat kelit. Nyt vika ilmenee todella randomina.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Kuskin puolen abs-anturin johto pettänyt näköjään vaikka sitä jo korjailin, kupari muuttunut ihan tomuks johdon sisällä. En tiiä nyt onko se vika tässä vai missä on. Taka-anturit mittasin asr boksille tulevilta johdoilta ja ne oli hyvät.
Käykö tähän nyt minkään muun mallin abs anturit? W210 aika saman näköset.lliittimet tosin erilaiset, mutta ei sillä niin väliä. Jarrupala antureita tuskin tulee enää kytkettyä.
Käykö tähän nyt minkään muun mallin abs anturit? W210 aika saman näköset.lliittimet tosin erilaiset, mutta ei sillä niin väliä. Jarrupala antureita tuskin tulee enää kytkettyä.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Tossa ku tarkemmin tutustuin nii tässä ilmeisesti siirtopumppu tossa missä nuo releetki on. Noh pitää ottaa sisälokari irti nii sillähä se selviää
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Joo lokarin takaa löyty säiliö, nyt on kaikki abs anturit kunnossa ja mitatattu ohmit asr boksin liittimestä. Välillä toimii ilman vikavaloja välillä ei. Sillon kun ei toimi, ei edes väläytä valoa asr(lumiketju)napissa, kun kääntää virrat päälle ja valot palaa samantien kun auto käynnistyy. Normaalisti asr-napissa palaa valo virtojen ollessa päällä. Hfmscailla koitin saada yhteyttä, ei onnistunut, sama homma hhtwinillä. Pari kaapelia ja adapteria tulossa niin kokeillaas niillä sit uusiksi. Vähän alkaa tuntua että asr/abs pumpun johtosarjassa vois olla vikaa.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Asr charge pumppu pyörii kun antaa suoraa virtaa, ja abs/asr mikä liekään pumppu pyörii kun kytkee ylemmän releen navat 30 ja 87 yhteen
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Erikoista... Noita pumppuja huuatin pakkovirralla ja annoin muutenki sen verran runtua, että keltanen kolmio välkky, niin nyt ei taas saa vikavaloja palamaan millään.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Noniin, jännitteensäädin oli tiensä päässä se on nyt uusittu. Taas sain asr valon palmaan jollain tuurilla. Kaasuläppä sirisee virrat päällä, tämä ilmesesti normaalia? Ja asr valon saa palamaan näköjään kaasuläppää käsin liikuttelemalla. Kaasupoljinta painellessa en saanut sitä syttymään.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Mulla on W126 vm -91 ja ASR II, joka lienee sinullakin. Sähkökaasun servo pitää jurinaa, se on ihan normaalia. Jos akku on huonona, olet vaikka tallissa touhuillut jotain jonkun tunnin (=1 tunti ) ovi auki ja sisävalot päällä, voi servo pitää ihme ääntä ja nykiä ihmeellisesti. Mulla on lähes uusi Vartan 100Ah akku ja kaasuvivustoa säädellessä ei mennyt kauaa kun alkoi hirveä surina ja nykiminen, tuo servo vienee aika paljon virtaa. Mulla oli vasta olosuhteiden pakosta auto pari päivää ulkona pakkasessa, ja ASR valo alkoi myös killottaa startissa. Ei ole ennen tuota tehnyt eikä ole vielä tullut uudestaan vaikka olen useamman kerran autoa käyttänyt. Epäilen akun varaustasoa, en ole lataillut sitä kesän jälkeen ja auto on vain seissyt. Tuon ASR-valoyllätyksen jälkeen kytkin auton heti laturiin.
En muista vielä törmänneeni ongelmaan että joillain olisi hajonnut se sähköinen kaasun servo? Mullakin on siitä johtosarjasta eristeet murentuneet ja olen paikkaillut, mutta servo silti toimii. Jos tuo lasahtaa niin mitä sitten tehdään, saako noita enää edes uutena? Jos saa niin hinta lienee tähtitieteellinen.
En muista vielä törmänneeni ongelmaan että joillain olisi hajonnut se sähköinen kaasun servo? Mullakin on siitä johtosarjasta eristeet murentuneet ja olen paikkaillut, mutta servo silti toimii. Jos tuo lasahtaa niin mitä sitten tehdään, saako noita enää edes uutena? Jos saa niin hinta lienee tähtitieteellinen.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Joo tallissa se on ollu ja välillä akku menny melkein tyhjäks. Kaasuläppä uusittu ilmeisesti jossain vaiheessa, kun päivämäärä näyttää 99/10 ja auto tosiaan -91. En tiiä kannattasko käyttää irti ja putsata, samalla näkis johtojen kunnon. Ärsyttävää vaan jos nyt luulee olevan tämän kunnossa ja keväällä, kun ottaa ajoon niin välittömästi mittaristo on kuin joulukuusi. Nyt ajoin pihalle auton ja ei mitään vikavaloja. Saatto olla syyllinen tuo jännitteen säädin.Wikke kirjoitti: ↑La 19.11.2022 01:49 Mulla on W126 vm -91 ja ASR II, joka lienee sinullakin. Sähkökaasun servo pitää jurinaa, se on ihan normaalia. Jos akku on huonona, olet vaikka tallissa touhuillut jotain jonkun tunnin (=1 tunti ) ovi auki ja sisävalot päällä, voi servo pitää ihme ääntä ja nykiä ihmeellisesti. Mulla on lähes uusi Vartan 100Ah akku ja kaasuvivustoa säädellessä ei mennyt kauaa kun alkoi hirveä surina ja nykiminen, tuo servo vienee aika paljon virtaa. Mulla oli vasta olosuhteiden pakosta auto pari päivää ulkona pakkasessa, ja ASR valo alkoi myös killottaa startissa. Ei ole ennen tuota tehnyt eikä ole vielä tullut uudestaan vaikka olen useamman kerran autoa käyttänyt. Epäilen akun varaustasoa, en ole lataillut sitä kesän jälkeen ja auto on vain seissyt. Tuon ASR-valoyllätyksen jälkeen kytkin auton heti laturiin.
En muista vielä törmänneeni ongelmaan että joillain olisi hajonnut se sähköinen kaasun servo? Mullakin on siitä johtosarjasta eristeet murentuneet ja olen paikkaillut, mutta servo silti toimii. Jos tuo lasahtaa niin mitä sitten tehdään, saako noita enää edes uutena? Jos saa niin hinta lienee tähtitieteellinen.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Hyvä, se kertoo että pumppujen moottori ovat ehjiä, niitäkin on paukahdellut.
Jep, normaalia toimintaa.
W140:ssä on ASR III. Mekaaniset komponentit liki samanlaiset, mutta kontrolli kulkee osittain CAN-väylällä. Enemmän vikadiagnostiikkaa, virhekoodeja ja toimintoja kuten moottorin sytytyksen ohjaus.
Re: W140 300SE asr valo ja rele
Hyvä tietää. No tähän autoon en ole päässyt millän vehkeellä lukemaan vikakoodeja. Mutta mitäpä niitä nyt lukemaan jos rupes toimimaan. Selviää ajan kanssa. Vaikutti kyllä siltä, että kaikki viat johtuivat jännitteen säätimestä ja sen takia akun varauksesta. Latauksen merkkivalo syttyi vasta jonkin aikaa sen jälkeen kun asr ongelmat alkoivat. Ilmeisesti latasi välillä ja välillä ei.Efraim kirjoitti: ↑La 19.11.2022 19:43Hyvä, se kertoo että pumppujen moottori ovat ehjiä, niitäkin on paukahdellut.
Jep, normaalia toimintaa.
W140:ssä on ASR III. Mekaaniset komponentit liki samanlaiset, mutta kontrolli kulkee osittain CAN-väylällä. Enemmän vikadiagnostiikkaa, virhekoodeja ja toimintoja kuten moottorin sytytyksen ohjaus.