W124 alustan korkeus

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 alustan korkeus

Viesti Kirjoittaja epk »

JPM kirjoitti: La 25.03.2023 10:31 Joo, riippuu kyllä madalluksesta ja käytöstä, varmasti pärjää kuutosillakin. Idea noissa on se, että lyhyemmässä iskarissa mäntä jää paremmin keskelle, kun pitkässä iskarissa lyhyiden jousten kanssa mäntä on liki kokoajan liikevaransa ääripäässä. Tällä alkaa olla merkitystä, jos kyseessä on ratapäiväkilpuri jolla ajellaan kanttarien yli jne. B8 ei ole "kireämpi" kuin B6, se on lyhyempi.
Näinhän se olikin, tosin jossain malleissa huhun mukaan b8 tarkoituksella tehty inan jäykemmäksi mitä b6 ?

Vakio iskariin nähden (oem/b4) b6 ja b8 ovat jäykemmät.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 alustan korkeus

Viesti Kirjoittaja epk »

300E W124 1987 kirjoitti: La 25.03.2023 10:55 Mikäli jollonkin innostuu vakio jouset laittamaan niin b6 toimis molempien kanssa ja b8 jäis lyhkäseksi normi jousille. Olisko näin.
karkeasti näin, ja pitää päättää haluaako autostaan ns. sportline vaimennuksen (b6 ja b8) vai ei, huolimatta jousista...

Normaaleilla madullusjousilla pelaa kaikki vaihtoehdot tietysti.
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: W124 alustan korkeus

Viesti Kirjoittaja JPM »

epk kirjoitti: La 25.03.2023 11:16
JPM kirjoitti: La 25.03.2023 10:31 Joo, riippuu kyllä madalluksesta ja käytöstä, varmasti pärjää kuutosillakin. Idea noissa on se, että lyhyemmässä iskarissa mäntä jää paremmin keskelle, kun pitkässä iskarissa lyhyiden jousten kanssa mäntä on liki kokoajan liikevaransa ääripäässä. Tällä alkaa olla merkitystä, jos kyseessä on ratapäiväkilpuri jolla ajellaan kanttarien yli jne. B8 ei ole "kireämpi" kuin B6, se on lyhyempi.
Näinhän se olikin, tosin jossain malleissa huhun mukaan b8 tarkoituksella tehty inan jäykemmäksi mitä b6 ?

Vakio iskariin nähden (oem/b4) b6 ja b8 ovat jäykemmät.
Hmm, B8 voi ehkä tosiaan joissain tapauksissa olla jäykempi tai muuten vaan erilainen kuin vastaava B6. Tämä varmaan johtuisi siitä, että joustokäyrä muuttuu jousituksen korkeuden ja tukivarsien asennon muuttuessa eli sovitetaan muuttuneeseen käyrään. Taulukko kuitenkin tarjoaa samaa iskaria w124 koriin aika laajalla skaalalla. Näitähän on sitten mahdollista shimmata alan firmassa omaan käyttöön ja autoon paremmin räätälöidyksi. Nyt alkaa mennä hifistelyksi :)
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: W124 alustan korkeus

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Juttua oli, että madallusjouselle sais paremman esijännityksen b8:lla ja onhan se b6:nen madalletussa koko ajan enemmän äärirajoilla. Eli b8:iin kallistutaan vaikka on sporttisempi ja sehän kelpaa :)
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Vastaa Viestiin