W214 tulossa
-
- Mersumies
- Viestit: 2754
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
W214 tulossa
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W214 tulossa
Punaisessa autossa ovet ihan lommolla mutta harmaassa sitten jo korjattu. Mitenkähän se punainen näytti niin oudolta. Toisin kuin jossain aiemmassa kojelautakuvassa, tuohan näyttää joka suhteessa C ja S korien väliin skaalatulta. Ratista ei saanut selvää, ei taida olla korjattu niin kuin kuulemma VAG oli yleisön pyynnöstä tehnyt.
Re: W214 tulossa
Näitä erilaisia taiteilijan näkemyksiä tullaan varmasti näkemään vielä useita ennen julkaisua.
Tosin aika helppoa jo kuvitella päämuodot, sen verran voimakas sukunäkö mersuissa on aina ollut. Sisusta melko varmasti identtinen kuin C ja S-malleissa.
Tosin aika helppoa jo kuvitella päämuodot, sen verran voimakas sukunäkö mersuissa on aina ollut. Sisusta melko varmasti identtinen kuin C ja S-malleissa.
w213, w124
Re: W214 tulossa
Videolla lähinnä jotain Mersuun liittymättömien lehtien/yksityisten photoshoppeja. Virallisia luonnoksiakaan ei ole vielä julkaistu. Joku sentään on kerennyt napata muutaman kuvan proto-osista
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W214 tulossa
Mahtaakohan tästäkin olla pudotettu oikea moottori lainapista kokonaan pois..? Ei jatkoon.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W214 tulossa
Saahan sen dieselillä!
Minun ei tarvitse keksiä tekosyitä tuon hankintaan, vaikka V12 moottorin puute, viittaan suoraan lompakkoon. Niille joilla lompakko pullottaa niin en ymmärrä mikä ongelma siinä on jos vähemmillä sylintereillä tehdään enemmän tehoa kuin omassa vaihdokissa. Tosin ensin alkuun tuosta puuttuu kyllä se 4-sylinterinen V8 AMG63:n nöyryyttäjä.
Re: W214 tulossa
Vielä toivottavasti saa ilman hybridiä.. En vieläkään ole niihin innostunut. Tai sitten täytyy pystyä pitämään auto takuu ikäisenä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W214 tulossa
Uuh, miksi helvetissä kaikkiin pitää joku saakelin telkkari istuttaa keskelle kojelautaa, ei se tesla oikeasti niin hieno ole. Koriltaankin jonkun itäauton luokkaa saumoilta ym, sisustan osat jää käteen kun autoon istahtaa.
Re: W214 tulossa
Nykypäivän trendi kun on tehdä auton sisustoista teknologisia viihdekeskuksia. W224 mennäänkin sitten jo VR lasit päässä niin eipä auton sisustalla sitten enää niin väliä miltä näyttää.
Re: W214 tulossa
En ole 214-korisessa istunut enkä tiedä jääkö osat käteen ja minkälaiset on saumat. Saumoista puheen ollen, mahtaako ryssän puuhat haitata mersun sisustuksen laatua, ihme että rakettien keskellä saavat vielä kaikkea tehtyä.
Tuo nykyinen näyttötrendi kai johtuu siitä että kosketusnäytöt pitää saada myös autoihin. Siinä saa autovarkaat kiinni kun ne ei kuitenkaan malta olla jättämättä sormenjälkiään ruutuun. Sitten kun kansa vaatii niitä kosketusnäyttöjä kun muillakin on niin ne pitää asettaa jotenkin luontevasti käden ulottuville. Näytön joutuu siirtämään pois parhaasta näkökentästä. Joku 213-korisen MBUX on mukavasti näkyvillä mutta ei sitä ajossa pysty järkevästi näpelöimään.
Se kosketusohjaus on uusi trendi ja viety ihan liian pitkälle. Nyt ratin "nappuloita" on hankala käyttää mutta myös vaikkapa istuinsäädöt kosketuskytkimillä tunnottomat ja vaatii katseen että osuu oikeaan. Kokeilemalla löytyy oikea mutta sitten onkin jo säädelty muutama väärä asetus.
Re: W214 tulossa
Halvempi laittaa "iPad" kojelautaan, kuin toteuttaa toiminnot erillisillä kytkimillä.
Makuasioita, nykymuoti on vaan täynnä noita näyttöjä ja kai ne nuorempien sukupolvien silmiä miellyttävätkin. Itse olen sitä ikäluokkaa, jonka mielestä autossa on pyöreät analogiset mittarit ja toiminnot katkaisijoiden takana. Onneksi on talli täynnä noita vanhoja romuja, ettei enää tarvitse nykytrendin mukaisiin autoihin sekaantua.
Eiköhän noilla allekirjoituksen käkättimillä pysty ajamaan niin kauan, kunnes poliisi ottaa ajokortin pois.
Sitten niille irvileuoille, jotka kohta kirjoittavat, että öljy loppuu. Ei kivikausikaan loppunut siihen, että kivet olisivat loppuneet.
Makuasioita, nykymuoti on vaan täynnä noita näyttöjä ja kai ne nuorempien sukupolvien silmiä miellyttävätkin. Itse olen sitä ikäluokkaa, jonka mielestä autossa on pyöreät analogiset mittarit ja toiminnot katkaisijoiden takana. Onneksi on talli täynnä noita vanhoja romuja, ettei enää tarvitse nykytrendin mukaisiin autoihin sekaantua.
Eiköhän noilla allekirjoituksen käkättimillä pysty ajamaan niin kauan, kunnes poliisi ottaa ajokortin pois.
Sitten niille irvileuoille, jotka kohta kirjoittavat, että öljy loppuu. Ei kivikausikaan loppunut siihen, että kivet olisivat loppuneet.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: W214 tulossa
En oikein tykkää vanhojen ja uusien mersujen tarkoituksellista vastakkainasettelua. Vanhat on olleet aikanaan hyviä eikä nykyisen taksimersun ostaja niitä mollaa nytkään, useimmilla kuitenkin kultaiset muistot noiden ajoilta. Sitä W214 mersua vaan ei kukaan ostaisi jos siinä kaikki valinnat olisi toteutettu erillisillä katkaisijoilla ja potikoilla jne. Säätöjä on vaan niin paljon nykyautossa. Eri asia onko nyt tehty järkevä kompromissi. Mielelläni myös tutustuisin pyöreiltä mittareilta luettavaan navigaattoriin ja 360 pysäköintikameraan jne. Vaikka ne ei ole kaikille mersukuskeille oleellisia juttuja niin W214 mersun ostajalle ne on ja me muut voisimme sen vain hyväksyä ilman piilokateutta.
Re: W214 tulossa
Enpä noita nykyautoja mollaa. Minulle uusien autojen kaikki ominaisuudet eivät vaan ole oleellisia. Enkä myöskään tunne asiasta minkäänlaista piilokateutta.DBFI kirjoitti: ↑La 26.11.2022 12:12 En oikein tykkää vanhojen ja uusien mersujen tarkoituksellista vastakkainasettelua. Vanhat on olleet aikanaan hyviä eikä nykyisen taksimersun ostaja niitä mollaa nytkään, useimmilla kuitenkin kultaiset muistot noiden ajoilta. Sitä W214 mersua vaan ei kukaan ostaisi jos siinä kaikki valinnat olisi toteutettu erillisillä katkaisijoilla ja potikoilla jne. Säätöjä on vaan niin paljon nykyautossa. Eri asia onko nyt tehty järkevä kompromissi. Mielelläni myös tutustuisin pyöreiltä mittareilta luettavaan navigaattoriin ja 360 pysäköintikameraan jne. Vaikka ne ei ole kaikille mersukuskeille oleellisia juttuja niin W214 mersun ostajalle ne on ja me muut voisimme sen vain hyväksyä ilman piilokateutta.
Pääasia on, että jokainen saisi ajaa sellaisella autolla, kuin haluaa. Täytyy esim. omilta kohdin sanoa, että enemmän nautin tuolla vanhalla 900 Saabilla ajamisesta, kuin tuolla emännän CLS:llä.
Tää nyt meni OT:ksi, sori siitä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: W214 tulossa
Toi nyt lähinnä sitä teslaa koski että korit tehty miten sattuu ja osat jää käteen.DBFI kirjoitti: ↑La 26.11.2022 08:17En ole 214-korisessa istunut enkä tiedä jääkö osat käteen ja minkälaiset on saumat. Saumoista puheen ollen, mahtaako ryssän puuhat haitata mersun sisustuksen laatua, ihme että rakettien keskellä saavat vielä kaikkea tehtyä.
Tuo nykyinen näyttötrendi kai johtuu siitä että kosketusnäytöt pitää saada myös autoihin. Siinä saa autovarkaat kiinni kun ne ei kuitenkaan malta olla jättämättä sormenjälkiään ruutuun. Sitten kun kansa vaatii niitä kosketusnäyttöjä kun muillakin on niin ne pitää asettaa jotenkin luontevasti käden ulottuville. Näytön joutuu siirtämään pois parhaasta näkökentästä. Joku 213-korisen MBUX on mukavasti näkyvillä mutta ei sitä ajossa pysty järkevästi näpelöimään.
Se kosketusohjaus on uusi trendi ja viety ihan liian pitkälle. Nyt ratin "nappuloita" on hankala käyttää mutta myös vaikkapa istuinsäädöt kosketuskytkimillä tunnottomat ja vaatii katseen että osuu oikeaan. Kokeilemalla löytyy oikea mutta sitten onkin jo säädelty muutama väärä asetus.
Ei mitään piilokateutta mutta noi isot näytöt suorastaan kerjää töllöttämään sitä eikä liikennettä. Sitten pitää lisäillä kaiken maailman autopilotit ja kaistaavustimet että lulla pysyy tiellä kun kuski ihmettelee auton sielunelämää näytöltä ja yrittää löytää miten sen navin saisi edes oikeaan osoitteeseen.
Miksi kaikki pitää näyttää samalta, onko noi suunnittelija niin mielikuvituksettomia.
Re: W214 tulossa
Kysytäänpä täältä onko kukaan saanut aktivoitua puhelinta Digital Vehicle Key -toimintoon?
Sekä englanninkielinen käyttöohjekirja että appi puhelimessa käskee mennä ekaksi Mercedes Me kotisivuille (https://www.mercedes.me/) mutta eihän nuo sivut nyt enää ole olleet pitkään aikaan käytössä. Jopa mercedes-benz.fi sivuilta on jo osattu poistaa linkit kun siellä selain vastaa vain "404 Not Found". Konfiguroinnin pitäisikin onnistua suoraan Mercedes Me apista tai autosta mutta sovelluksesta ei löydy sitä "auton digitaalinen kaukosäädinavain" kuvaketta, löytyy vain se vanhempi "digitaalinen avaimen luovutus" joka on ihan eri asia.
EDIT: Sampan S20 ei tuekaan Digital Vehicle Key:tä, vasta S21 tukee.
Sekä englanninkielinen käyttöohjekirja että appi puhelimessa käskee mennä ekaksi Mercedes Me kotisivuille (https://www.mercedes.me/) mutta eihän nuo sivut nyt enää ole olleet pitkään aikaan käytössä. Jopa mercedes-benz.fi sivuilta on jo osattu poistaa linkit kun siellä selain vastaa vain "404 Not Found". Konfiguroinnin pitäisikin onnistua suoraan Mercedes Me apista tai autosta mutta sovelluksesta ei löydy sitä "auton digitaalinen kaukosäädinavain" kuvaketta, löytyy vain se vanhempi "digitaalinen avaimen luovutus" joka on ihan eri asia.
EDIT: Sampan S20 ei tuekaan Digital Vehicle Key:tä, vasta S21 tukee.
Viimeksi muokannut DBFI, Su 18.02.2024 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2333
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W214 tulossa
Käytetty tarvikeosia, etulokasuojan kantti ei myöskään istu kuten eivät muutkaan tarvikeosat.DBFI kirjoitti: ↑To 24.11.2022 19:49 Punaisessa autossa ovet ihan lommolla mutta harmaassa sitten jo korjattu. Mitenkähän se punainen näytti niin oudolta. Toisin kuin jossain aiemmassa kojelautakuvassa, tuohan näyttää joka suhteessa C ja S korien väliin skaalatulta. Ratista ei saanut selvää, ei taida olla korjattu niin kuin kuulemma VAG oli yleisön pyynnöstä tehnyt.