500SL 1990

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

epk kirjoitti: La 23.12.2023 19:54 vähän myöhässä mutta omat ajatukset.... mersuhan on jostain (sattuneesta?) syystä määrittänyt laatikolle hyvän toiminta lämpötilan olevan sama kuin jäähdytinnesteen lämpötila. No, tästä päästään siihen että jos mersu on laittanut tuollaisen vastaavan erillisen jäähyn laatikolle keulille, siinä on termostaatti joka aukeaa sekin vasta kun laatikon öljyt lämmenneet. Joten minun tyhmällä matikalla ainakin talvikäytössä olevalle autolle tuosta on vain haittaa siinä muodossa että laatikko lämpeää käyttölämpötilaansa hitokseen myöhemmin mitä pitäisi / ei ollenkaan pätkä ajossa.

Se että onko tuollaisessa haittaa kesäautossa (tai ylipäätään mitään hyötyä)on asia erikseen.
Enimmäkseen ajattelen sitä vuotovaaraa jäähyttäjässä jossa on tuo laatikon jäähytin sisäänrakennettu. Jos tulee sisäinen vuoto niin sitten on laatikko entinen ja sitä riskiä en halua ottaa. Mulla kun ei ole orkkisjäähytintä koska niitä ei saanut ostettua joten laitoin siihen alumiinijäähyttimen. Muitten neuvojen mukaan täällä niin on parempi olla erillinen jäähytin laatikolle, sen mukaan olen vaan mennyt tässä ja myös oman ajatuksen mukaan tuosta vuotovaarasta.

Tämähän mulla on vaan kesäkäytössä joten en usko että laatikko menee liian kylmänä ja tuo jäähytin on kyllä pieni.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Pitää vaihtaa myös etummaiset alatukivarsien kumipuslat kun on kuskin puolella valunut öljyä ohjaussimpukasta kumeihin joten ne on mennyt rikki. Mitä porukka täällä tykkää, vaihanko kokonaan alatukivarret uusiin (en tiiä onko uusissa huonompi laatu kuin orkkisvarsissa) tai vaihanko vaan puslat? Hydraulipressi löytyy multa että se ei ole ongelma, ja jos vaihan kumipuslat niin laitanko kumiset tai polyuretaani?
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Tarvikkeet on välillä ihan luokattomia, ja kannattaa maalata paremmalla maalilla, muuten ruostuu. Tuskin tietenkään harraste auton varret puhki ruostuu, mutta on hetkessä rujon näköisiä. Jos originaalit on pallonivelten puolesta ehjät, niin sitten käyttäisin niihin vähän aikaa. Eikös näissä r129 ole samankaltaiset varret ku isojarruisessa 124, mihin ei virallisesti voi alapalloja vaihtaa :think:
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

juha.liuksiala kirjoitti: Su 24.12.2023 12:57 Tarvikkeet on välillä ihan luokattomia, ja kannattaa maalata paremmalla maalilla, muuten ruostuu. Tuskin tietenkään harraste auton varret puhki ruostuu, mutta on hetkessä rujon näköisiä. Jos originaalit on pallonivelten puolesta ehjät, niin sitten käyttäisin niihin vähän aikaa. Eikös näissä r129 ole samankaltaiset varret ku isojarruisessa 124, mihin ei virallisesti voi alapalloja vaihtaa :think:
Tähän pystyy vaihtaan alapallonivelet ja se on tarkotus tehä myös jos vaihan puslat näihin nykyisiin varsiin.. mutta katotaan tässä, uudet lemförder varret maksaa noin 150euroa kappale ja niissä tulee myös alapallonivelet mukana ja puslat valmiina..
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Ok, noissa omissa vaan luki et on käypäset, myös 129. Olivat febi bilsteinit ja toinen varsi oli jigissä vähä liikahtanut kun oli hitsattu puslien holkkeja jouduin takasin lähettää.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

juha.liuksiala kirjoitti: Su 24.12.2023 14:35 Ok, noissa omissa vaan luki et on käypäset, myös 129. Olivat febi bilsteinit ja toinen varsi oli jigissä vähä liikahtanut kun oli hitsattu puslien holkkeja jouduin takasin lähettää.
Ahaa, no ite en (enään) ostais Febin tuotteita koska täällä on ainakin hyvin vaihteleva laatu niissä nykysin.. Kattonut Lemförderin tukivarsia.. Mutta katon ens kerralla kun olen tallissa että mille ne muuten näyttää jos vaan laittaa uudet puslat niihin ja vaihtaa alapallonivelet uusiin myös samalla.. Tuntuu että orkkistukivarret on laadultaan paremmat kuin nykyiset uudet..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Katoin tästä tuota vakionopeussäätimen juttua, tässä ei ainakaan ole mitään johtosarjaa valmiina viikselle, vai onko se piilotettu johonkin autoissa jossa sitä ei ole tilattu tehtaalta? Ratin alla ei missään ole mitään ylimäärästä kontaktia..
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pazo »

Varsinaisten hilppeiden lisäksi Tempomatin jälkiasennukseen tarvitaan WIS:in mukaan liitteen kaksi johtosarjaa. Koskee siis KE-Jetronic moottorinohjausta, kuten juusmo edellä muistaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2024
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Alkuperäiset tukivarret on yleensä paremmat kuin uudet tarvikkeet.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

pazo kirjoitti: Ke 27.12.2023 18:28 Varsinaisten hilppeiden lisäksi Tempomatin jälkiasennukseen tarvitaan WIS:in mukaan liitteen kaksi johtosarjaa. Koskee siis KE-Jetronic moottorinohjausta, kuten juusmo edellä muistaa.
Kiitos. M16 mullahan on jo tuossa koska autossa on asr.. mitenhän tuo nyt sitten toimii oikein koska se m16 konatkti on ihan erilainen (pyöreä) ja on jo kytketty autossa...
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

slsl77 kirjoitti: Ke 27.12.2023 18:48 Alkuperäiset tukivarret on yleensä paremmat kuin uudet tarvikkeet.
Joo niin aattlen myös, katoin ettei ollut halkeemia niissä joten voi olla että vaihan vaan puslat niihin, onkohan hankalat vaihtaa?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja epk »

tuossa jorinaa cruisesta, osa ainakin laittanut viiksen suoraan rattiakselin vierestä löytyvään plugiin ja homma valmis : https://www.r129-forum.de/thread-3046.html
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

epk kirjoitti: To 28.12.2023 15:33 tuossa jorinaa cruisesta, osa ainakin laittanut viiksen suoraan rattiakselin vierestä löytyvään plugiin ja homma valmis : https://www.r129-forum.de/thread-3046.html
Joo mulla kun ei ole rattiakselin luona mitään ylimäärästä plugia..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Viime ruotsin mersuklubin lehessä oli vinkki v8 ongelmista virranjakan puoleen että niihin tulee kosteutta. Eristys virranjakan takimmaisen kannan takana pitäis autta ettei moottorin lämpö tunkeudu tuonne sisälle ja kondensoi sitten etupuolelta kannen sisusta joka on kylmällä puolella. Saa nähä auttaako mutta kannattaa kokeilla :)
Kuva
Tukivarsi kuskin puolelta irti, alapallonivel loppu. Vähän lonksuu mutta ei paljon mutta vaihettava on..
Kuva
Vähän paisunut pusla, ja öljyä sieltä tulee ulos :mrgreen:
Kuva

Näyttää aika hankalalle tuo puslien vaihto että ostan varmaan uudet tukivarret kokonaan. Tuo narina vaan mietityttää, kuu käänteli napaa kaiken ollessa vielä paikallaan niin hirveetä naksetta kuuluu niinku iskarin luota mutta en tiiä sitten onko iskari niin loppu.. kumihuppu siitä oli rikki joten moskaa ehkä mennyt sisään? Tanko on hyvän näkönen ja iskari muutenkin on ihan jämäkän tuntunen eikä ole liian herkkä..
En oo kyllä kuullu että iskarit menis niin rikki että alkaa nariseen..
Luulisin että oli tuo alapallonivel joka se narinan teki :roll:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Näyttää aika yksinkertaiselta tuo puslien vaihto joten vaihan näihin tukivarsiin uudet puslat :) Sitten täytyy kattoa jos saan sen ohjaussimpukan irti sieltä että voi vaihtaa siihen tiivisteet.. jos ei sitten kokeile semmosta omega 917 ainetta jota olen jo ostanut, en tiiä auttaisko se ettei tarvii ottaa alas koko ohjaussimpukkaa? Onko jollain kokemuksia? Ei vuoda paljon mutta tarpeeks kuitenkin kun aikaa kuluu että se tekee haittaa,,
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Vasemman tukivarren pallonivel ja puslat irti.
Kuva

Oikealta puolelta en saanut irti vielä koska yks puslan pulteista on niin jumissa puslan hylsytapissa..
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2024
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Joskus uusien puslien kanssa tulee uudet pultit niin silloin voi katkaista pultin vaikka puukkosahalla.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

slsl77 kirjoitti: Pe 29.12.2023 20:42 Joskus uusien puslien kanssa tulee uudet pultit niin silloin voi katkaista pultin vaikka puukkosahalla.
Kiitos :) Ajattelin just että täytyy katkasta pultti, ostin eilen uusia teriä puukkosahaan joten huomena kokeilen sellaista :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Noniin en ole viikkoihin touhunut tämän kanssa.. tuli jotain muuta eteen (toinen auto, ei mb) :D Mutta nyt jatkan tätä että saa kesäks ajoon :)
Puukkosahalla katkasin pultin alatukivarresta joka ei lähtenyt auki.
Nyt on kaikki puslat poistettu niistä ja myös alapallonivelet, täytyy alkaa tilaileen osia (taas) :mrgreen:

Vaihteiston venttiilipakettiin ootan vieläkin osia jotka tällä hetkellä on ruotsin tullissa. Sitten vaihoin peräkonttiin sen vararenkaan muovialustan koska vanha oli rikki:
Kuva
Liettuasta ostin toisen ehjän:
Kuva
Maalaan sen varmaan vaan uusiks muovivärillä koska nuo värjäytymät ei lähe pois..

Sitten ajattelin tuota ohjaussimpukan öljyvuotoa, aikasemmin mainitsin tuosta omega 917 aineesta. Päädyin kuitenkin siihen että tässä autossa en ota minkäänlaisia oikoteitä korjauksen suhteen joten ohjaussimpukan irroitin eilen autosta ja on se surkeen näkönen :
Kuva
Tilaan siihen myös remottisarjan (uudet tiivisteet).
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja juusmo »

pasi84 kirjoitti: Su 21.01.2024 12:11 Sitten vaihoin peräkonttiin sen vararenkaan muovialustan koska vanha oli rikki:
Kuva
Rättikaton hydraulilitku näyttää muuten olevan tyypillisen sakean väristä, hyvällä tuurilla alkuperäiset aineet sisällä. Oikea litku on sitten ZH-M, tarvikkeena Febin 02615 on tiettävästi samaa kamaa kuin marmorilta saa, samassa pullossakin mutta eri etiketillä. Menee joku litra, tai pari jos huuhdellen vaihtaa.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

juusmo kirjoitti: Ti 23.01.2024 23:00
pasi84 kirjoitti: Su 21.01.2024 12:11 Sitten vaihoin peräkonttiin sen vararenkaan muovialustan koska vanha oli rikki:
Kuva
Rättikaton hydraulilitku näyttää muuten olevan tyypillisen sakean väristä, hyvällä tuurilla alkuperäiset aineet sisällä. Oikea litku on sitten ZH-M, tarvikkeena Febin 02615 on tiettävästi samaa kamaa kuin marmorilta saa, samassa pullossakin mutta eri etiketillä. Menee joku litra, tai pari jos huuhdellen vaihtaa.
Joo se on mustaa :) Menee vaihtoon sitten kun oon remontoinut kattosylinterit kuntoon 8) Kiitos vinkistä :clap:
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Hei pasi84!
Mielenkiinnolla olen seurannut projektiasi. Hyvää selostusta ja kuvia kiitettävästi. Itselläni olisi edessä omassa SL 500 Mersussa jakopään ketjun ja ohjaimien vaihto siinä samalla. Sinä kun olet moisen remontin tehnyt tuohon omaasi, niin ajattelin kysyä, mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa irti, jotta tuonne jakopäähän ja ohjaimiin pääsee vapaasti käsiksi? Venttiilikannen tiivisteet? Öljypohja? Moottori pois? Auto on vm.-98 ja vielä tuolla 119 moottorilla.
Kilometrejä on alle 70000, mutta ne vuodet! Pelkään, että muoviset ohjaimet sanovat sopimuksen irti, ja sitten se onkin jo isompi vahinko. Japanin tuontiauto, ja monenlaista on joutunut vaihtamaan, mikä ei normaalikilometreillä pitäisi olla ajankohtaista.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tiffany Twisted kirjoitti: To 08.02.2024 13:15 Hei pasi84!
Mielenkiinnolla olen seurannut projektiasi. Hyvää selostusta ja kuvia kiitettävästi. Itselläni olisi edessä omassa SL 500 Mersussa jakopään ketjun ja ohjaimien vaihto siinä samalla. Sinä kun olet moisen remontin tehnyt tuohon omaasi, niin ajattelin kysyä, mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa irti, jotta tuonne jakopäähän ja ohjaimiin pääsee vapaasti käsiksi? Venttiilikannen tiivisteet? Öljypohja? Moottori pois? Auto on vm.-98 ja vielä tuolla 119 moottorilla.
Kilometrejä on alle 70000, mutta ne vuodet! Pelkään, että muoviset ohjaimet sanovat sopimuksen irti, ja sitten se onkin jo isompi vahinko. Japanin tuontiauto, ja monenlaista on joutunut vaihtamaan, mikä ei normaalikilometreillä pitäisi olla ajankohtaista.
Kiitos :) Laitan sulle yv :thumbup:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tullut nyt pitkästä aikaa touhuttua tämän kanssa :) Eilen aloitin vaihteiston venttiilipaketin aukasun ja tänään sain melkein valmiiks. Amerikoista oli ostanut "superior shift kit" jolla saa parannettua vaihtoja jos on esim nykimistä. Mulla sellaista ongelmaa ei ollit joten laitoin ihan standard settiä sinne kitistä. 1-2 vaihdolle laitoin vähän pehmosemmalle vaihettavat jouset.

Venttiilipaketissa on 18 kuulaa ja luulin niitä metallikuuliks niinkuin mun s123 300tdt oli mutta tässähän ne olikin muovia :o Ihan tyhmää hommaa, jotkut niistä oli soikeita, ei pyörinyt hyvin.. Mitenhän ne mesellä ajatteli, oli halpaa tehä ne tai teetättää mutta eihän ne tuolla kestä :thumbdown:
Vaikka vaihteistossa on paljon muitakin muoviosia jotka uivat öljyssä mutta nuo kuulat kyllä ihmetyttää koska niitten täytyy tukkia reikiä paineen tullessa ja jos ne menee soikeaks niinku tässä niin ei kovin hyvin toimi sitten..

Olen tilanut ruostumattomia kuulia jotka ovat pyörän laakereihin, niitä käytin myös 300tdt ja se toimii mainiosti, tosin siinä olikin metallikuulat jo alusta lähtien.

Välilevyjen tiivisteet vaihoin uusiin orkkistiivisteisiin. Myös uus "bowden" vaijeri ja alipainekello se mukana meni paikalleen. Kun saan kuulat niin sitten voin kasata sen kokonaan ja laittaa paikalleen.
Hirveen likasta oli venttiilipaketissa, ihan sairasta miten likaseks menee kun ei huolehita öljynvaihoista. Meni paljon jarrupuhistusainetta että sai puhtaaks kaikki. Kaikki venttiilit otin irti ja putsasin ja sitten takasin sinne.

Sitten laitoin myös öljyjäähyttimen paikalleen vaihteistolle :)
Venttiilipaketti "halkastu"
Kuva
uudet tiivisteet
Kuva
likasta on..
Kuva
puhtaampaa tulee
Kuva
uuden tiivisteen kanssa
Kuva
paikallaan, oottaa vaan venttiilipakettia nyt..
Kuva
Siinä on öljyjäähytin paikallaan, maalaan varmaan mustalla nuo vinkkeliraudat sitten myös :)
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

En ollutkaan tyytyväinen tuohon jäähyttäjän asentoon, ois tullut toisen letkun asennus ahtaaks ja ois tullut liian mutkalle.. joten tein uusiks..
Kuva
samalla siirsin äänitorvet enemmän sivuun ja nyt nekään ei ole niin paljon jäähyttäjän edessä kuin ennen:
Kuva

Vaihan äänitorvet uusiin jossain vaiheessa, siks en alkanut niitä maalaileen nyt :)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Jännän näkönen jäähdytin. 🤔 Onko heittää mitään myyntilinkkiä josta voisi opiskella speksejä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

MouTine kirjoitti: Su 11.02.2024 23:15 Jännän näkönen jäähdytin. 🤔 Onko heittää mitään myyntilinkkiä josta voisi opiskella speksejä?
On oikeesti crossille moottoriöljyn jäähytykseen, tässä samanlainen:
jäähytin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on venttiilipaketti nipussa ja paikallaan vaihteistossa. Tuossa kuva kun metallikuulat on siellä paikallaan muovikuulien tilalla.
Kuva
Siinä venttilipaketti nipussa:
Kuva
Sitten vielä touhusin tuossa nokalla ja kun imuilman suojaläpät laitto nokalle niin äänitorvet olikin niitten eessä.. taas siirsin niitä ja nyt laitoin ne tuonne puskuripalkin taakse piiloon, siellä ne ei haittaa ilmanvirtaustakaan eikä näy mihinkään. Nyt on aika kliini jäähyttimen edusta.
Kuva

Huomena alan sitten laittaan letkuja öljyjäähyttimelle :thumbup:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

pasi84 kirjoitti: La 23.12.2023 18:13 Nyt olen tilanut öljyjäähyttimen vaihteistolle, ei mikään iso ole mutta luin näistä että tärkein on että se saa ilmavirtauksen jäähyttäjään kuin että se on mahollisimman iso.. tuollainen tulee siihen:
Kuva

Sitten tilasin myös Superior shift correction kit vaihteistolle joten kohta pääsen venttiilipakettia avamaan :)
Mitäs porukka luulee tästä? Aika pieni se on mutta riittää ehkä kuitenkin koska ei ole sitten kuuman jäähytysnesteen ympäröivänä?
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2024
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Yleensä autoissa kulkee putki syylärin sisällä ja tämä on paljon isompi tilavuudeltaan kuin alkuperäinen. Ainakin minun mielestä on riittävän kokoinen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Vastaa Viestiin