Pikkusen tuli taas eilen tätä laitettua nippuun.. konehuone alkaa oleen taas kunnossa, jäähyttäjän edustalle en vielä laita paikalleen osia koska sinne tulee se öljyjäähytin vaihteistolle. Eilen säädin myös seoksen kohilleen, käytän sitten auton vielä pakokaasumittauksissa kun otan sen ajoon. MUtta tuo ilmavaaka liikku siinä ihan liian paljon ennenkuin se alkoi painamaan bensajakajan mäntää. Ilmalautasessa tarvii olla 1,9mm "glappia" ennekuin jäykistyy jolloin se siis painaa bensajakajan mäntää. Elikkä lautasta pitää pystyä painaan alas 1,9mm ennenkuin tuntuu vastusta. Tässä mulla se painui 2,9mm elikkä seos on ollut liian laihalla. Ennen kuin alkaa ruuvaan seosta niin täytyy varmistaa että lautanen asettuu "kurkkuun" oikein, elikkä menee alimmaisen kaulakkeen ohi just pikkusen kun on lepoasennossa. Lautanen ei saa takkuilla yhtään eikä olla vinossa kurkkuun nähen, jos näin on niin tarvii säätää lautanen ensin kohilleen.
Tässä ei tarvinut lautasta säätää muuten. MUtta tosiaan seos oli vähän pielessä. Seosta säädetään tuosta kuuskanttiruuvista, sitä pitää samalla painaa alaspäin ennenkuin ruuvaa koska muuten se ei säädy mihinkään. Ruuvi tuntuu jäykälle kääntää kun sitä painaa alaspäin ja ruuvaa samalla ja se on normaalia, silloin tietää että se säätää. Oikealle kääntäessä seos rikastuu eli lautasen välyys pienenee ja vasemmalle kääntäessä lautasen välys isonee ja seos laihenee. Mun ei tarvinut kääntää ruuvia kuin 1/5 kierrosta oikealla ja se teki että välys lautaseen pieneni 1mm. Elikkä tätä ruuvia ei missään tapauksessa saa ruuvata niinkuin kaasuttajan ruuvia, tämä on erittäin herkkä
Elikkä rakomitalla mitataan (jos lautanen on oikein kaulakkeessa) niin ensin paljonko tuosta ylhäältä on lautaseen lepoasennossa. Sitten sen jälkeen painetaan lautasta sen verran että tuntuu vastusta ja mitataan uudestaan siihen asentoon, erotus näistä mitoista on sitten lautasen liikkumavara joka siis tässä oli 2,9mm. Youtube videoista joita olen kattonut niin suositus on 1,9mm.