W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja mpower »

Niin, tuota semmonen on muista aikaisemmista OM642 moottoreista poiketen. Tyhjäkäynti on startin jälkeen mittarin mukaan 950 rpm, ja sitten tasaantuu 850 rpm hetken käytyään. Aikaisemmat on siinä 720-750 rpm hujakoilla pyörineet. Eipä tuo kyllä mitenkään sinänsä haittaa, mutta pikkasen oudoksuttaa. Oisko tuohon joku syykin olemassa, vai muuten vaan liukkailla uusilla öljyillä kepiästi pyörii? Saakos tuota mitenkään ronkittua? Starilla varmaan, mutta mulla tommonen iCARsoft vaan on?
Asia ei mitenkään kyllä häiritse muuten kuin pääkoppaani! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

mpower kirjoitti: La 24.12.2022 17:09 Niin, tuota semmonen on muista aikaisemmista OM642 moottoreista poiketen. Tyhjäkäynti on startin jälkeen mittarin mukaan 950 rpm, ja sitten tasaantuu 850 rpm hetken käytyään. Aikaisemmat on siinä 720-750 rpm hujakoilla pyörineet. Eipä tuo kyllä mitenkään sinänsä haittaa, mutta pikkasen oudoksuttaa. Oisko tuohon joku syykin olemassa, vai muuten vaan liukkailla uusilla öljyillä kepiästi pyörii? Saakos tuota mitenkään ronkittua? Starilla varmaan, mutta mulla tommonen iCARsoft vaan on?
Asia ei mitenkään kyllä häiritse muuten kuin pääkoppaani! :D
Akku varmasti kunnossa
Tekeekös saman jos lähtö on lämpimästä,
jos ei niin sitten normalia saaste häröilyä
Mökkillä
'
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja mpower »

FinlandMerceds kirjoitti: To 29.12.2022 17:18
mpower kirjoitti: La 24.12.2022 17:09 Niin, tuota semmonen on muista aikaisemmista OM642 moottoreista poiketen. Tyhjäkäynti on startin jälkeen mittarin mukaan 950 rpm, ja sitten tasaantuu 850 rpm hetken käytyään. Aikaisemmat on siinä 720-750 rpm hujakoilla pyörineet. Eipä tuo kyllä mitenkään sinänsä haittaa, mutta pikkasen oudoksuttaa. Oisko tuohon joku syykin olemassa, vai muuten vaan liukkailla uusilla öljyillä kepiästi pyörii? Saakos tuota mitenkään ronkittua? Starilla varmaan, mutta mulla tommonen iCARsoft vaan on?
Asia ei mitenkään kyllä häiritse muuten kuin pääkoppaani! :D
Akku varmasti kunnossa
Tekeekös saman jos lähtö on lämpimästä,
jos ei niin sitten normalia saaste häröilyä
Kyllä kai tuo akku on kunnossa kun hyvin lähtee käyntiin ja Webastokin toimii moitteetta? Mielenkiinnosta taas tänään tutkin asiaa. Nyt oli startin jälkeen tyhjäkäynti mittarin mukaan 920 ja sitten tippui lämmettyään 830. Kyllä nuo kierrokset seilaa kuin Harry Harkimo Atlantilla, tai peräti Tapio Lehtinen haaksirikkoisella paatilla! :D

Juu, ja sitten yritin tutkia ja säätää ICarsoft V3.0 vikakoodinlukijalla tyhjäkäyntiä. Mainoksen mukaan pitäis toimia, mutta sitten taas sanotaan, ei toimi kaikissa Mersun malleissa! Voitaneenkin siis perustellusti todeta kusetusta asiakkaita kohtaan! :evil:

Joku ohjearvohan varmaan tyhjäkäynnille on, minä en sitä tiedä, mutta aikaisemmit OM 642 moottoriset pienemmällä pyörineet! :o
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 909
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ihan normaali kylmänä ainakin omassa om642:ssa.
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja mpower »

TPLtre kirjoitti: La 31.12.2022 21:10 Ihan normaali kylmänä ainakin omassa om642:ssa.
No juu, en minäkään mitenkään huolissani ole. Mutku aikaisemmat OM 642 vaan pienempi tyhjäkäynti ollut. Ja voihan se olla niinkin, jos on muutettu näihin uudempiin noita kierroksia?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

mpower kirjoitti: Su 01.01.2023 14:19
TPLtre kirjoitti: La 31.12.2022 21:10 Ihan normaali kylmänä ainakin omassa om642:ssa.
No juu, en minäkään mitenkään huolissani ole. Mutku aikaisemmat OM 642 vaan pienempi tyhjäkäynti ollut. Ja voihan se olla niinkin, jos on muutettu näihin uudempiin noita kierroksia?
Niin vaikuttaisi olevan
kyse siitä missä kaikessa muussakin nykyään(jo vuosia)
päästöt... päästöt... kylmää konetta käytetään kovempaa poltettan ajoainetta
että pakoputken pönikät lämpenee nopaamin siepaaman niitä päästöjä
tai toinen jo vuosia ollut kylmää konetta kierätetään korkeamalla enenvaihtamista
isomalle
menellä vuosituhanella ohjeistus että äläkierrätä kylmää konetta se kuluu
no siitähän ei mitään päästöjä tule kun tehdään uusia moottoreita kuluneiden tilaalle
Mökkillä
'
apa100
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ke 02.01.2019 21:31

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja apa100 »

Nouseeko lämmöt normaaliin, omassa käy kovempaa kunnes nousee mittari yli 70 asteen..
W219 2008
W204 2008
R170 1998

ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Termostaattia minäkin epäinen.. sama kone minullakin tosin W212..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja mpower »

Sähkäri 08 kirjoitti: Pe 13.01.2023 19:50 Termostaattia minäkin epäinen.. sama kone minullakin tosin W212..
En usko termostaatissa olevan mitään vikaa. Lämpee tosi nopeesti ja 85-90 näyttää lämpömittari.Tässähän tuo lämpötila näkyy asteina 5 asteen välein. Ei siis osoitinnäyttöinen.

EDIT: Sen verran vielä on kerrottava, on mun omistamista Mersuista nopeimmin lämpeevä ja ikkunatkaan ei mee huuruun!
Siinä mielessä tämmönen vanha vilukissa on tyytyväinen! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mh jkl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Su 06.01.2013 11:45

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

mulla ainakin oma käy kylmänä vajaata 1000rpm ku lämpenee ni sitte putoaa normaaliin
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 S 350 BlueTEC 4-matic tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja mpower »

mh jkl kirjoitti: Pe 13.01.2023 20:32 mulla ainakin oma käy kylmänä vajaata 1000rpm ku lämpenee ni sitte putoaa normaaliin
Olisit nyt laittanut sen normaalin? :lol: Sitä minäkin tässä olen hakenut, mikä on normaali!?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Vastaa Viestiin