C124 300CDT Projektin jatkaja

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
0ll1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 01.11.2022 22:09
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C124 300CDT Projektin jatkaja

Viesti Kirjoittaja 0ll1 »

Ilmeisesti rajoitettu säädettävällä stopparilla maksimikaasu. Pumppu lähti paremman syötönsäädön asennukseen. :)
c124 om606tbo w/garret & eaton
s124
w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Avatar
0ll1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 01.11.2022 22:09
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C124 300CDT Projektin jatkaja

Viesti Kirjoittaja 0ll1 »

Jonkin verran edistystäkin tapahtunut. :D
coupe2.jpg
Coupe1.jpg
Uudet kilvet ja telineet, omasta mielestä siisti toteutus. Tokmannin kilven telineet, joista leikattu FIN osa pois.

Etupuskuri asennettu, todella tiukka sovitus, mutta mahtui. Saas nähdä tuleeko tuohon laitettua AMG puskuri vai ei.. En osaa itse kyllä päättää :D

Laturi vaihdettu uuteen(m103 vakio), sen toivossa että kierroslukutieto korjaantuu (näyttää n. 3500rpm liikaa), no ei korjaantunut. Nyt mentävä penkkiin ilman sitä tietoa, toivottavasti täryanturilla saadaan mitattua kierrokset. En tiedä miten tuo olisi paras toteuttaa, toivoisin että saisi hyödynnettyä vakio mittareita, eikä tarvi silputa mitään mersun omaa. Kokeilin tuohon kolmea eri mittaria, kaksi dieselin ja yksi bensan, mutta ei onnannut. Pitää tutkia lisää aihetta.

Oli pieniä käynnistysonglmia, mutta tässä oli vikana vain akku. Nyt uusi 100Ah akku kontissa niin kyllä kelpaa!

Moottoritilaa vähän siistitty, huohotinletku tuli tehtyä putkien jämistä, joka menee suoraan maahan.
coupe3.jpg

Seuraavana:
Repsottavat helmat ja kromilistat kuntoon
Tiivisteiden uusimista, parempaa kiinnitystä
Alipainejärjestelmän selvitystä lisää (Vain sammutin kytketty nyt)
Takalasin (plexin) vaihto joko uuteen lasiin, tai kun sitä ei saa, polykarbonaattilasi tilalle.
Huonojen maalikohtien fixailua (Pitäisikö ylimaalata vai jättää tuollaiseksi? :think: )
Moottoritilan johtojen siistiminen, kaikki ylimääräinen piiloon/pois
Mynän huolletun pumpun asennus
Automaatti??
Garret gt42 vaihtoon??
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
c124 om606tbo w/garret & eaton
s124
w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Avatar
0ll1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 01.11.2022 22:09
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C124 300CDT Projektin jatkaja

Viesti Kirjoittaja 0ll1 »

Noniin ja edistystä lisää. :clap:

Auto penkitetty leimaa varten;
Kertaus millä osilla:
OM606.962
Garret GT42 & Eaton M90
Herlev 8mm
dynokäppyrä1.png
151.4 kw (203 hv) [3700rpm]
441.1 nm [2900rpm]
0.309 bar [3300rpm]


Hienosti pelas koko penkin ajan, syötön säädön kanssa ongelmia, pumpun syötönsäätö pultista kierteet osittain paskana.
Garretti ei päässyt heräämään ollenkaan :shh:
Ahtopainelukema tuntuu oudon matalalta, enkä tiedä pitääkö se paikkaansa. Sitä mietittiin penkissä myös. Mutta leimalle kävi.

Penkissä ei toiminut kierroslukumittari, eikä nopeusmittari. Tärinäanturi ei antanut rpm lukemaa. Valoanturi ei toiminut myöskään jostain syystä.
Diesel pakokaasutesterillä akun jännitteestä otettiin rpm lukema, joka toimi hyvin.

Ennen konttoria: Syöttö mahdollisimman pienelle ja kierroslukeman rajoitin (vaijeriin stoppari)

Penkistä suoraan leimalle:
leimalappo1.png
Hyväksytty sieltä napsahti! 8)

Muutosprosentti 26%

Venttiilikopan takaa ilmeisesti vuotaa öljyä, josta ympäristöhaitta kehotus.

Elikkä ensin konttorilla täytettiin paljon lappoja, suurin osa listoja osista mitä autoon on vaihdettu.
Myös auto mistä osat on otettu oli hyvä tietää, ei vissiinkään pakollinen.
Ja ennen leimaa asioita käyty kyselemässä, vertailulapot viety ennakkoon jne asian helpottamiseksi.
Vertailulapot M103 ja M104 oli ostettu ammattilaiselta, ja ne kelpasi.

Hinta oli 250€ (muutos) + määräaikaiskatsastus

Nyt kelpaa ruveta hifistelemään autoa sisältä ja ulkoa!
IMG20230419201045.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
c124 om606tbo w/garret & eaton
s124
w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: C124 300CDT Projektin jatkaja

Viesti Kirjoittaja tomant »

:thumbup:

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin