Tasonsäädön anturilta oli tanko irronnu, perän korkeus heitteli ajossa miten sattuu. Uusi anturin tanko tilaukseen ja viikon odottelu, auto seiso perä ilmassa pihalla ku oli jääny anturi siihen asentoon. Uus tanko paikoilleen eikä perä liiku mihinkään. Anturia heilutellen staarilla ku kattelee niin mitta muuttuu kyllä eli anturi kunnossa mutta perä ei laske. Voiko tuolla jäätyä joku niin ettei anna perän laskea tms..? Staarilla kokeilin kalibroida tuota automaattisesti ja manuaalisesti.. Keula toimii niinkuin kuuluu, takapäässä ei tapahdu mitään, koittaa laskee tai nostaa. Kompura alkaa pörisemään ku koittaa nostaa mut siinäpä kaikki
Saa nyt olla sisällä lämpösessä jos auttais.. Olisko muuta ideaa mikä voi olla? Mitään muuta tosiaan ei oo tehty kun laitettu puuttuva tanko paikoilleen. Niin ja vikakoodeja ei anna. Ja aikalailla kaikki tasonsäätöön liittyvät testit on staarilla tehty, kaikki toimii moitteettomasti.
kapuu kirjoitti: ↑La 01.04.2023 16:49
Tasonsäädön anturilta oli tanko irronnu, perän korkeus heitteli ajossa miten sattuu. Uusi anturin tanko tilaukseen ja viikon odottelu, auto seiso perä ilmassa pihalla ku oli jääny anturi siihen asentoon. Uus tanko paikoilleen eikä perä liiku mihinkään. Anturia heilutellen staarilla ku kattelee niin mitta muuttuu kyllä eli anturi kunnossa mutta perä ei laske. Voiko tuolla jäätyä joku niin ettei anna perän laskea tms..? Staarilla kokeilin kalibroida tuota automaattisesti ja manuaalisesti.. Keula toimii niinkuin kuuluu, takapäässä ei tapahdu mitään, koittaa laskee tai nostaa. Kompura alkaa pörisemään ku koittaa nostaa mut siinäpä kaikki
Saa nyt olla sisällä lämpösessä jos auttais.. Olisko muuta ideaa mikä voi olla? Mitään muuta tosiaan ei oo tehty kun laitettu puuttuva tanko paikoilleen. Niin ja vikakoodeja ei anna. Ja aikalailla kaikki tasonsäätöön liittyvät testit on staarilla tehty, kaikki toimii moitteettomasti.
Ei mitään hajua missä asennossa ja minkä mittasena se siellä pitäs olla mut se on nyt niin että anturiarvot vaikuttaa järkeviltä. Auto nosturilla -> 120mm, auto maassa -> 110mm. Ja tosta korosta sitä ei saa millään alas.
kyllähän se nyt enempi kuin 10mm liikkuu kun sen nostaa? En oo noita arvoja ite nosturilla katsellut mutta kun silmällä katsoo... Muttamutta jos siellä ei starilla saa nousemaan tai laskemaan niin niin jossain on tukos. Menikö muut pneumaattiset tarkistukset läpi?
Tällä hetkellä ei liiku enempää ku on koko ajan maks korkeudella. Kaikki tarkistukset meni puhtaasti läpi. Auton ku nostaa ylös niin keulan arvot liikkuu välillä 0-90mm, takapää liikkuu sen maks 10mm. Joltai jumiltahan se vaikuttaa mutta mikä ihme sen ois tehny ku ennen toiminu moitteettomasti..
No jos anturin tanko oikeasti kohdallaan, tasonsäätö ja kalibrointi starilla.
Nyt ei ole selvää saako edes starilla alemmas. Jos ei, niin sitten venttiili ei toimi tai tukos. Ei sillä testillä, vaan ohjauksista.
Muistelen kylläkin että W220 maticin sai säädettyä kulma kerrallaan, eli joka tolpassa oma anturi. Muistelenko jotenkin väärin, vai riippuuko vuosimallista?
Oletko varma että tanko on liikuttaa anturia oikein päin? Eli säätääkö se vasta- vai myötäpäivään. Helppo kokeilla, tanko irti säätövarresta ja uudelleen kiinni toiseen suuntaan, jolloin säätö toimii toisinpäin.
Khhyyllä siellä on tolppakohtanen ohjaus.... eli pneumaattiset tarkistuksetkaan eivät voi mennä läpi jos ohjaukset ei tomi niinkuin pitää--- ja ässää sai vain ABCllä ja Airmaticilla.
Ja vaikuttaa tuon että perustella että kyse airmatic kun vain koko takapäätä voi säätää
abc alustassa on säätö joka kulmaan
mutta yhä edeleen arvaus tanko/anturi väärin niin että niin että nivel nurin niskoin
tai sitten remontissa käynnyt jotain muutta
Niitä penum testejä tekemään sitten seuraavaksi, niin se ohjeista mitä pitää tarkistaa kun ei liiku
Eikös tuossa kuvassa nimenomaan pysty säätämään vaan oikea etu, vasen etu ja takapää? Takapäätä ei vas ja oik erikseen.
Kaikki testit oli ok, tein ne taas uudelleen. Ja vikakoodeja ei edelleenkään.
Kokeilin nyt päästää takapään pusseilta ilmaliittimet irti, vasen puoli laski sillä mutta oikea ei. Ei tullu pihaustakaan ilmaa ulos oikeelta puolelta. Eikö tuo aika pitkälle jollekin tukokselle kuulosta jossain ilmalinjassa/pussin yläpäässä..?
Ja airmaticci tuo minun mielestä on, ainakin starilla menee airmaticin ohjainlaitteeseen sisälle
Kokeilin vielä päästää keulasta tuon oikeen takapussin ilmaletkun irti, sielä tuli ilmaa joo, mut tuo yks kulma pysyy ylhäällä silti Onko mahollista että toi iskaripussipaketti vetäis ittensä jotenki ylipitkäks/junturaan ja sen takia ei nyt suostu laskemaan?
Niitä penum testejä tekemään sitten seuraavaksi, niin se ohjeista mitä pitää tarkistaa kun ei liiku
Eikös tuossa kuvassa nimenomaan pysty säätämään vaan oikea etu, vasen etu ja takapää? Takapäätä ei vas ja oik erikseen.
Kaikki testit oli ok, tein ne taas uudelleen. Ja vikakoodeja ei edelleenkään.
Kokeilin nyt päästää takapään pusseilta ilmaliittimet irti, vasen puoli laski sillä mutta oikea ei. Ei tullu pihaustakaan ilmaa ulos oikeelta puolelta. Eikö tuo aika pitkälle jollekin tukokselle kuulosta jossain ilmalinjassa/pussin yläpäässä..?
Ja airmaticci tuo minun mielestä on, ainakin starilla menee airmaticin ohjainlaitteeseen sisälle
Sori niin onkin... muistin että se on tuo näkymä enkä tarkistanut... muta sitä pystyy säätämään, kun vaihdettiin mun ex-ässään tolppa niin naputtelin sitä yhtä tolppaa sisään ulos samanlaisella ohjauksella, mutta sen täytyi olla eri näkymässä....
kapuu kirjoitti: ↑Ma 03.04.2023 20:49
Onko siihen mitään kotikonstia millä sen sais auki? Vai lähdettävä tolppakaupoille? Tuohon on vuos pari takaperin nuo takatolpat vaihdettu..
Tämä tulee kun huolto laimin lyödään järjestelmään pääsee pas,,,
koitaa sovitta siihen letkun pätkä ja "pumpat/ilmeä " ilmaa sisään ulos, niin että painoa ei ole päällä joskus auttanut samalla ventilin komentaa auki
ja onhan sen ventiilin sähköpuoli varmasti kunnossa
olikin jo letku irti
voi myös koitta ohuella langalla rassata