Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Päätin tuossa jokin aika sitten hommata käyttöautoksi 124:sen. Farmarimallisen, dieselkoneella... Hetken aikaa seurailin tarjontaa, eipä noita kauheasti ollut myynnissä... Varsinkin kun 3.sarjalaista eli viimeisintä faceliftiä en kelpuuttanut, en vaan tykkää siitä keulasta... Erästä sopivan oloista yksilöä olin jo menossa katsomaan, aikataulukin oli jo myyjän kanssa sovittu... Edellisenä iltana myyjä yllättäen varoitteli että joku innokas olisi aamukasilta tulossa autoa katsomaan - aamulla sitten tuli viesti että mersu on myyty... No eihän siinä mitään, en sitä näkemättä halunnut varaukseen laittaa joten nopein käsi voittaa (myöhästyin viidellä tunnilla)...

Hetken aikaa mietin että mitäs seuraavaksi otetaan tähtäimeen - Nettiauto auki, eipä ole mitään uutta ja mielenkiintosta tarjolla... Takaraivoon oli jäänyt kummittelemaan eräs ilmoitus, tosin sedan... Muuten kyllä miellyttävän oloinen tapaus... Ei ollut edes kaukana tuo yksilö, joten puhelin kouraan - seuraavalle päivälle sovittiin treffit myyjän kanssa. Nopea koeajo ja hintaneuvottelu - eihän siinä sitten, ostetaan pois. Tällainen yksilö kyseessä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
https://www.lastvin.com/vin/BPr5q2vvkVR2XmxML kirjoitti:FIN WDB1241201A998502
Model 200 D
Engine 601912 10 124084
Transmission 716213 01 197540
Order Number 0 9 529 10888
Order Location FINLAND
Interior FABRIC - MEDIUM RED (077)
Paint 1 SIGNAL RED (568U)

Code Description
225 REAR SEAT BENCH BACKREST, STRAIGHT
260 TYPE DESIGNATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
333 SPECIAL INSTRUMENT PANEL
335 SPECIAL HOUSING WITH TRAY
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
450 TAXI - INTERNATIONAL
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
524 PAINTWORK - PRESERVATION
563 FRONT SEATS, LEFT AND RIGHT, REINFORCED
570 FOLDING ARMREST, FRONT
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
626 SKD VEH. PACKAGE - ENGLAND
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
837 RUBBER MATS ON FRONT AND REAR FLOOR
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Signal rot värinä miellyttää omaa silmää, ja myönnettäköön että 124:n tapauksessa sedan on tyylikkäämpi kuin farmarimalli. Käytännöllisyys toki kärsii, mutta toisaalta isompia kuljetustarpeita varten löytyy vetokoukku. Ja W163, ja siinäkin on vetokoukku.

Ensivaikutelmia autosta:
- Ohjaus on aika kevyt ja ajo-ominaisuudet silleen hyvällä tavalla vanhanaikaiset
- Onpa pieni ja matala :shock:
- Maavaraa kuitenkin aika hyvin, päässee talvellakin johonkin
- Kuskin penkki aika järkytys aluksi... Mutta eipä tuo pahalta tuntunut ajaa pitempääkin matkaa
- Aika hyvin tilaa kuskille (vaikka näitä on sisätiloiltaan moitittu pieniksi)
- Oikealle kädelle kaipaisi käsinojaa (mikäs on olevinaan tuo varustekoodi 570, ei tässä sellaista ole...)
- Melko hiljainen, varsinkin moottoriäänet. Dieseliksi tunnistaa toki tyhjäkäynnillä
- Rengasmeteliä sen sijaan riittää... Alla on "hyvät nastarenkaat peltivanteilla" => Hakkapeliitta 2 vuodelta 2003
- Näkyvyys joka suuntaan erinomainen, autohan on melkoinen akvaario
- Ajettu on (mittarissa yli 700 tkm), mutta eipä tuo nyt erityisen väsähtäneeltä tunnu...

Huoltomerkinnät:
12.4.2023 701XXX Kesäpyörät alle kera pidempien pyöränpulttien (Motonet 40-2008) 40e
18.4.2023 702120 Moottoriöljyt (Castrol Magnatec C3 5W-40, Mann-Filter PF1050/1n) 65e
Viimeksi muokannut dneproshin, Su 07.05.2023 15:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dealer »

Just nätti tuollaisena taksilookissa, kun vakiopölärit ja kromikaaret ja jousitus kunnon korkeudella. Älä pilaa aluvanteilla tms. muutoksilla.
Odotellaan milloin ensimmäinen alkaa viisastella että "oletko katsonut mitä kaarien alta löytyy" jne...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja karra »

Ihan asiallisen näköinen. Kun vanteet hait viime viikolla taisit puhua farkusta, jos oikein muistelen :D . Kun meillä on seuraava klubin jaosilta pistän viestiä, nyt vielä talli on täynnä mersuja niin siellä olisi vielä nähtävää. Oman SECin haen ensi viikon lopulla pois.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

dealer kirjoitti: Pe 07.04.2023 11:16 Just nätti tuollaisena taksilookissa, kun vakiopölärit ja kromikaaret ja jousitus kunnon korkeudella. Älä pilaa aluvanteilla tms. muutoksilla.
Odotellaan milloin ensimmäinen alkaa viisastella että "oletko katsonut mitä kaarien alta löytyy" jne...
Nuo kapselit miellyttävät omaakin silmää, niillä aion mennä jatkossakin. Aluksi tuumailin, että kromikaaret metallinkeräykseen, mutta enää en ole varma...
karra kirjoitti: Pe 07.04.2023 12:00 Ihan asiallisen näköinen. Kun vanteet hait viime viikolla taisit puhua farkusta, jos oikein muistelen :D . Kun meillä on seuraava klubin jaosilta pistän viestiä, nyt vielä talli on täynnä mersuja niin siellä olisi vielä nähtävää. Oman SECin haen ensi viikon lopulla pois.
Niin, farkku oli hakusessa ja sitä harmittelin että tämä EI ole sellainen :) Peltivanteet ja ufopölärit tosiaan aattelin laittaa myös kesäksi. Mukana tuli tällaiset - onko nuo nyt väyrysen alut, ne ei mielestäni tähän sovi:

Kuva
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Tässä Traficomin (maksulliset) tiedot, poistin parin edellisen omistajan nimet... Niitä edeltäviä omistajia ei näkynyt alunperinkään, muuta kuin nuo pari yritysomistajaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja epk »

kappas, autohan on ihan viimeisiä ennen faceliftiä.
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Onhan se varsin siistin näköinen kilometreihin nähden ja punainen värikin sopii hienosti. Millaisessa kunnossa sisusta on?

Itse kyllä ottaisin kromikaaret pois. Samoin peräkoukun jos sille ei ole tarvetta.

Alkuperäiset pölykapselit on piristävä poikkeus nykyisten tarvikevanteiden aikakaudella. Kesäksi vaan samanlaiset alle.
w213, w124
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja karra »

Just älysin että tämähän on ykkössarjaa. Se selittää kuskin penkin, ne oli jo alunperinkin kuulemma huonoja.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Vallgren kirjoitti: Pe 07.04.2023 13:00 Onhan se varsin siistin näköinen kilometreihin nähden ja punainen värikin sopii hienosti. Millaisessa kunnossa sisusta on?

Itse kyllä ottaisin kromikaaret pois. Samoin peräkoukun jos sille ei ole tarvetta.

Alkuperäiset pölykapselit on piristävä poikkeus nykyisten tarvikevanteiden aikakaudella. Kesäksi vaan samanlaiset alle.
Ei lähelläkään priimaa, mutta ei myöskään täysin räjähtänyt. Kromikaaret on vähän siinä ja tässä, pitää katsoa jossakin vaiheessa mitä alta löytyy... Koukulle on aina välillä tarvetta, sen aion pitää.
karra kirjoitti: Pe 07.04.2023 14:17 Just älysin että tämähän on ykkössarjaa. Se selittää kuskin penkin, ne oli jo alunperinkin kuulemma huonoja.
On varsin "jännä" istua, ei kuitenkaan huonoin kokemani. Omalle kropalle sopii ihan hyvin, ei tuottanut minkäänlaista tuskaa tunnin ajomatka.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jees, ei varmaan huono hankinta. Eikä selvästikään vaatinut kovin pitkää jahkailua, ainakaan sen perusteella mitä täällä foorumilla asiaa on pyöritelty. :)

Istuimet tosiaan, näissä ykkössarjalaisissa taisi olla vahvasti sovitettu auton ja istuimen jousitus yhteen niin, että töyssyissä istuimen jouset täydentävät auton jousitusta. Tai semmoisesta olen lukenut, mutta uudemmissa 124:ssä vähemmän kokenut, niin olen arvellut sen olevan enemmän näiden vanhempien juttu.

Toi rengasmelu hiukan ihmetyttää, oman kokemuksen mukaan se ei kyllä ole ollenkaan paha näissä. Edes nastarenkailla, vaikkakin riippuu se renkaista tietenkin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Nozki kirjoitti: Pe 07.04.2023 18:08 Jees, ei varmaan huono hankinta. Eikä selvästikään vaatinut kovin pitkää jahkailua, ainakaan sen perusteella mitä täällä foorumilla asiaa on pyöritelty. :)

Istuimet tosiaan, näissä ykkössarjalaisissa taisi olla vahvasti sovitettu auton ja istuimen jousitus yhteen niin, että töyssyissä istuimen jouset täydentävät auton jousitusta. Tai semmoisesta olen lukenut, mutta uudemmissa 124:ssä vähemmän kokenut, niin olen arvellut sen olevan enemmän näiden vanhempien juttu.

Toi rengasmelu hiukan ihmetyttää, oman kokemuksen mukaan se ei kyllä ole ollenkaan paha näissä. Edes nastarenkailla, vaikkakin riippuu se renkaista tietenkin.
Alkaa olla näissä tarjonta sen verran rajallista, että sitä täydellistä yksilöä jos alkaa etsimään niin... ei ainakaan meikäläisen kärsivällisyys riitä.

Pitää pyöritellä pyöränlaakerit läpi ja kokeilla kesärenkailla, muuttuuko rengasmekkala johonkin suuntaan. Ei se kovin häiritsevä ole, mutta jotenkin kiinnitti huomion. Sellainen nastarengasmainen jurina, joka häviää kovemmissa nopeuksissa. Rouvan uudehkossa Corollassa on vielä voimakkaampana samantyyppinen ääni, Hakkapeliitta 9:t taisi olla siinä... Sehän on rengasmetelistään tunnettu automalli...
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Sisustus

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mittaristo on kokoelma eri värisiä neuloja ja... ööh... piiloon teipattuja varoitusvaloja?
Kuva

Kuskin penkin kunto ei oikein täsmää kilometreihin:
Kuva

Auringossa on oltu:
Kuva

Takakontista löysin vettä:
Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja epk »

lyö kuskin rajoittimen tappi paikalleen ennenkuin käy köpelösti
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja Nozki »

epk kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:24 lyö kuskin rajoittimen tappi paikalleen ennenkuin käy köpelösti
Tarkka havainto. :thumbup:

Noi varoitusvalot, jotka peitetty, niin onko tässä ABS tai ASD? Muutenhan siellä ei kuulu olla mitään varoitusvaloa tuossa kohdassa. Paitsi jos on turvatyynyt, mutta niitä noin niinku silminnähden ei ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja karra »

Nozki kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:32
epk kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:24 lyö kuskin rajoittimen tappi paikalleen ennenkuin käy köpelösti
Tarkka havainto. :thumbup:
Jaa niinku mikä :roll: .

Penkki voi olla ehjä koska taksiaikana autossa saattanut olla toinen penkki, joku recaro tyyppinen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

karra kirjoitti: Pe 07.04.2023 23:06
Nozki kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:32
epk kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:24 lyö kuskin rajoittimen tappi paikalleen ennenkuin käy köpelösti
Tarkka havainto. :thumbup:
Jaa niinku mikä :roll: .
IMG_2857.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja karra »

Nii juu oven :D ajattelin että kuski ei noilla tehoilla tarvi rajoitinta :lol:

Vaikka saanu aurinkoa niin ovipahvien yläosat ei ole lähteneet kutistumaan, onko värillä väliä; sinisethän saattaa olla huonossa kunnossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Nozki kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:32 Noi varoitusvalot, jotka peitetty, niin onko tässä ABS tai ASD? Muutenhan siellä ei kuulu olla mitään varoitusvaloa tuossa kohdassa. Paitsi jos on turvatyynyt, mutta niitä noin niinku silminnähden ei ole.
ABS on mutta ei toimi...
karra kirjoitti: Pe 07.04.2023 23:06 Penkki voi olla ehjä koska taksiaikana autossa saattanut olla toinen penkki, joku recaro tyyppinen.
Jaa, sellaisiakin on harrastettu. Lienee myös mahdollista että kuskin penkki jossain vaiheessa vaihtunut vähemmän ajettuun.
karra kirjoitti: Pe 07.04.2023 23:06
Nozki kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:32
epk kirjoitti: Pe 07.04.2023 22:24 lyö kuskin rajoittimen tappi paikalleen ennenkuin käy köpelösti
Tarkka havainto. :thumbup:
Jaa niinku mikä :roll: .
Tarkka havainto tosiaan... Laitoin paikalleen... Hetken aikaa piti miettiä mitä karra tuossa kommentissaan haki, mutta joo... Kuskin rajoitin, heh :D
karra kirjoitti: La 08.04.2023 09:26 Vaikka saanu aurinkoa niin ovipahvien yläosat ei ole lähteneet kutistumaan, onko värillä väliä; sinisethän saattaa olla huonossa kunnossa.
Jaa että sellainenkin on näissä mahdollista... Eipä ole kutistumista havaittavissa, muuten ovipahvit ovat kyllä elämää nähneet...
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

En osaa sanoa mitkä kuuluvat taksivarustukseen ja mitkä eivät... Esimerkiksi tämä lokero:

Kuva

Kuva

Voisiko olla kyseessä tuo varustekoodi 335 SPECIAL HOUSING WITH TRAY?

Tuo valo ja turvavyömuistutus lienevät ehtaa taksivarustelua:
Kuva

Tuollaisen kuvan löysin:
Kuva

Tuollainen taksipahka olisikin kätevä lisävarusteiden asentamiseen :P

Kuskin oven rajoitintappi tosiaan meinasi pompata pois, siitä näyttäisi puuttuvan sokka. Joku tuollainen kumi on sentään päällä (puuttuu muista ovista):
Kuva

Vänkärin ovirajoitin olikin jo korjattu:
Kuva

:D
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Tein tällaisen esittelyvideon tästä uusimmasta hankinnastani:
https://www.youtube.com/watch?v=2O85S0xAjaY

Kuva
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Tehon aisti jo, kun kaasupolkimen asento nostatti öljynpaineita. Joskus 2000 luvun alussa sorakeisarin ajosta 200d omaan ajoon ja olin toinen omistaja autolle. Kevättalvesta ja jäätävä meteli. Renkaista sano tulevan.
Sen verran oli autokuumetta, että ostin.
Kesäset, kun sai alle muuttui auton ajettavuus ja melu katosi talvirenkaiden mukaan. Seuraavalle talvelle merkkikumet nastoilla, eikä ääni enään häirinnyt
Sen minkä huollan sen myös korjaan
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

300E W124 1987 kirjoitti: La 08.04.2023 14:06 Tehon aisti jo, kun kaasupolkimen asento nostatti öljynpaineita. Joskus 2000 luvun alussa sorakeisarin ajosta 200d omaan ajoon ja olin toinen omistaja autolle. Kevättalvesta ja jäätävä meteli. Renkaista sano tulevan.
Sen verran oli autokuumetta, että ostin.
Kesäset, kun sai alle muuttui auton ajettavuus ja melu katosi talvirenkaiden mukaan. Seuraavalle talvelle merkkikumet nastoilla, eikä ääni enään häirinnyt
:D Rengaskaupoille se on itsekin mentävä, jos siinä samalla vähän äänimaailmakin muuttuisi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitkä sinulla on suunnitelmat tämän osalta ? Kerroitkin että käyttöautoksi, ja epäilemättä tulet siistimään auton monelta osin ja lähtökohtahan on mitä parhain kun ei ole muutettu (pilattu) mitään edellisten omistajien toimesta.
Lähinnä mietin esim. lämmönsäätimien ympärillä olevan puuosan tapaisia kohtia, videosta kun katsoo sen kuntoa niin näyttää että joku pilkkijä on luullut sitä järveksi, eli kairannut reikiä satunnaisesti sinne sun tänne.
oulaistenliikenne.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Siisti peli yleisilmeeltään. Konsolissa ollut kolikkorenki matkapuhelinta ja vaikka mitä kiinni, vähän haulikolla revästyn näköinen.

Kromikaareet, en tiedä mikä niissä toisia viehättää. Kamalan näköinen "lisävaruste" mitään hyötyä siitä ei ole muuta kuin isoja reikiä peittämään.
Mut makuasioita sanoi musti...
väri on hieno, vähän pirteämpää kuin normi tylsät värittömät.
Toi skeittilauta ratti ei ole meikäläisen suosikki, se on ehkä se ainoa mikä ton aikakauden mersuissa tökkii.

Ai niin, eiköhän siinä taksissa ole Recaro ergo ollut penkkinä, tuntui olevan yhdellä jos toisella vossikalla sellainen alla.
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

dealer kirjoitti: Ma 10.04.2023 09:08 Mitkä sinulla on suunnitelmat tämän osalta ? Kerroitkin että käyttöautoksi, ja epäilemättä tulet siistimään auton monelta osin ja lähtökohtahan on mitä parhain kun ei ole muutettu (pilattu) mitään edellisten omistajien toimesta.
Lähinnä mietin esim. lämmönsäätimien ympärillä olevan puuosan tapaisia kohtia, videosta kun katsoo sen kuntoa niin näyttää että joku pilkkijä on luullut sitä järveksi, eli kairannut reikiä satunnaisesti sinne sun tänne.
Töihin aamulla ja kotiin illalla :) Eli liikenteessä aion pitää, toivottavasti selviää perushuolloilla ja pienillä korjauksilla mahdollisimman pitkälle. Pientä siistimistä mahdollisuuksien mukaan, just noita sisustuksen puutteita ja sellaisia. Jos sattuu löytymään parempikuntoisia osia tai jos vanhoja saisi elvytettyä. Budjetti kuitenkin tarkoitus pitää melko matalana.

Itsellä vaan sellainen ongelma näissä kosmeettisissa korjauksissa, että mieluummin sitä katsoo kulahtanutta vanhaa kuin huonosti korjattua lopputulosta... Varsinkin jos itse on siitä vastuussa, niin se vasta pahalta tuntuukin :/ Jonkun muun tekemät "sinnepäin"-korjaukset ei edes satu niin pahasti silmään, ne voi ottaa ihan huumorin kannalta :D

Jos tulee isompaa remonttitaukoa/massiivinen helleaalto/kauhea lumimyrsky niin sitten W163 alle. Mutta tarkoitus ajella tällä mahdollisimman paljon. YouTubeen tarkoitus edelleen laitella materiaalia sitä mukaa kun jaksan ja saan aikaiseksi kuvata ja editoida, ja tänne kuvia ja tarinoita.
MJPfin kirjoitti: Ma 10.04.2023 10:32 Siisti peli yleisilmeeltään. Konsolissa ollut kolikkorenki matkapuhelinta ja vaikka mitä kiinni, vähän haulikolla revästyn näköinen.

Kromikaareet, en tiedä mikä niissä toisia viehättää. Kamalan näköinen "lisävaruste" mitään hyötyä siitä ei ole muuta kuin isoja reikiä peittämään.
Mut makuasioita sanoi musti...
väri on hieno, vähän pirteämpää kuin normi tylsät värittömät.
Toi skeittilauta ratti ei ole meikäläisen suosikki, se on ehkä se ainoa mikä ton aikakauden mersuissa tökkii.
No nuo kromikaaret on just näitä huumoripuolen juttuja :D Jossain vaiheessa katson mitä alta löytyy ja miltä auto näyttää ilman niitä, sen jälkeen sit päätän laitanko ne metallinkeräykseen vai en. Väri on autossa tärkeä ominaisuus... Tämän aikakauden menopeliin punainen käy mielestäni hienosti.

"Skeittilautaratti", taas opin Mersuslangia :D Omaan silmään ihan ok, mutta meikäläisen maku näissä rattiasioissa ei aina ole ihan valtavirran mukainen, sen huomasin jo Volvopiireissä :shock:
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Tietyissä väreissä ja malleissa kromikaaret jopa hyvän näköiset.
Älä kurkkaa alle, kuin ajan kanssa :). Se näissä vanhemmissa hyvää, ettei ruoste pääse piiloutumaan helmoihin.
Musavehkeet kunnossa niin saa työmatkoille kasari&ysäri biisit soimaan. Vanhalla radiolla muuta, kuin tämän päivän teknojytinää.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos sattuu löytymään parempikuntoisia osia tai jos vanhoja saisi elvytettyä. Budjetti kuitenkin tarkoitus pitää melko matalana.
Jaha !
No minulla olisi parempikuntoinen puuosa siihen mainitsemaani kohtaan, sen verran sitäkin joutuu elvyttämään että raaputtelee kynnellä tarran pois ( ei jää jälkiä, ollut ehkä vuoden tarra tuossa) ja vasemmassa alanurkassa + oikeassa ylänurkassa pienenpieni palanen lohjennut kuten kuvassa näkyy. Ne paikat kun värjää muun puun väriin niin aika hyvä.
Näin hyvään tarkoitukseen (dneproshin tuottaa foorumeille oikein mukavaa luettavaa) hinta olisi sellainen että rahtikulut jos saisi.
En loukkaannu jos ei kelpaa :)
Edit; puu pakattu ja lähtee lähipäivinä
puu.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut dealer, Ma 10.04.2023 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

MJPfin kirjoitti: Ma 10.04.2023 10:32 Ai niin, eiköhän siinä taksissa ole Recaro ergo ollut penkkinä, tuntui olevan yhdellä jos toisella vossikalla sellainen alla.
Googlettelin noita Recaro ergoja, melko muhkean näköisiä nojatuoleja :shock: Varmasti hyvät jakkarat jos paljon pitää autossa istua, ei siinä mitään.
300E W124 1987 kirjoitti: Ma 10.04.2023 11:20 Tietyissä väreissä ja malleissa kromikaaret jopa hyvän näköiset.
Älä kurkkaa alle, kuin ajan kanssa :). Se näissä vanhemmissa hyvää, ettei ruoste pääse piiloutumaan helmoihin.
Musavehkeet kunnossa niin saa työmatkoille kasari&ysäri biisit soimaan. Vanhalla radiolla muuta, kuin tämän päivän teknojytinää.
Joo, no se on katsojan silmässä että mikä miellyttää... Ymmärrän kyllä että toiset ei noita voi oikein sietää :D Musavehkeinä oon käyttäny JBL bluetooth kaiutinta ja välillä bluetooth-kuulokkeita... Ei ole joka autoon tarvinnu investoida omia musiikkivehkeitä.
dealer kirjoitti: Ma 10.04.2023 12:44 Jaha !
No minulla olisi parempikuntoinen puuosa siihen mainitsemaani kohtaan, sen verran sitäkin joutuu elvyttämään että raaputtelee kynnellä tarran pois ( ei jää jälkiä, ollut ehkä vuoden tarra tuossa) ja vasemmassa alanurkassa + oikeassa ylänurkassa pienenpieni palanen lohjennut kuten kuvassa näkyy. Ne paikat kun värjää muun puun väriin niin aika hyvä.
Näin hyvään tarkoitukseen (dneproshin tuottaa foorumeille oikein mukavaa luettavaa) hinta olisi sellainen että rahtikulut jos saisi.
En loukkaannu jos ei kelpaa :)
puu.jpg
Kelpaisi kyllä! Laitan vaikka yksityisviestiä aiheesta.
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Lainasin tuolta:
https://w201.com/index.php?thread/87438 ... /&pageNo=3

Pari kuvaa:

Kuva

Kuva

Melkoiset nojatuolit. Ja tuo ratti on periaatteessa komia, mutta ei omaan tyylitajuun sovi ollenkaan.

Tuo linkin auto on kyllä ihan hienosti toteutettu seikkailu-retkeily-auto, kuvat katselin... Tarinaa en jaksanut ruveta tavaamaan, ei tuo Saksan kieli ole oikein hallussa...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Lapin taksi - käyttöautona 1989 W124 200D

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ne on mukavat jakkarat, on vaan hinnoissaan myös. Ja kaikkea pieruimurista puhaltimeen löytyy parhaista malleista.
Vastaa Viestiin