GLC Dieselhybridin range
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 19.04.2023 22:19
GLC Dieselhybridin range
GLC hakusessa ja ruvennut hiukan kiinnostamaan tuo Dieselhybridi. Tarkoitus todennäköisesti hankkia pari vuotta vanha käytetty. Käyttö on aika paljon kotoa toimistolle ja takaisin ja matkaa on 50 kilometriä moottoritietä pitkin. Osaisiko sanoa että kuinka monta kilometriä patterilla ajaa suurin piirtein moottoritienopeutta eli noin sataa kahtakymppiä? Ja onko kokemusta kuinka nopeasti akkujen kapasiteetti laskee vuosien myötä?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 19.04.2023 22:19
Re: GLC Dieselhybridin range
Tarkennuksena vielä tuohon kysymykseeni, eli kyseessä olisi varmaankin tuo "vanhempi" malli, eli vuosimallit 2020-2022, joissa 13,5 kWh;n akku
Re: GLC Dieselhybridin range
Klassikkovastaus, eli riippuu vuodenajasta. Yleisesti ottaen range kesällä voi pitää suunnilleen paikkansa, eli 45 km luvattu, talvella se on 30 km tai alle.
Moottoritienopeuksilla ei-lämmityskaudella 30 km voi olla realistinen.
Omassa käytössä toteutunut jako kaikesta ajosta on 60% sähköllä, loput dinosauruksilla. Auto on -21 GLC 300de.
Moottoritienopeuksilla ei-lämmityskaudella 30 km voi olla realistinen.
Omassa käytössä toteutunut jako kaikesta ajosta on 60% sähköllä, loput dinosauruksilla. Auto on -21 GLC 300de.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Re: GLC Dieselhybridin range
Sanoisin että talvella ollaan lähempänä 20km rangea jos mennään motarilla ja koko matka pitäisi sähköllä kulkea. Kesällä pääsee tuplat tuosta eli sen 40km. Nuo sellaiset aika realistiset lukemat ettei odota liikoja. Hyvänä päivänä voi sitten sen 5-10km lisätä lukemiin.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 492
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: GLC Dieselhybridin range
taitaa olla vähän huono tuohon matkaan, koska taitaa tarkoittaa että lähes koskaan et onnistuisi ajamaan sitä täysin sähköllä, eli joka päivä tulisi lyhyt käynnistys dieselille.
toisaalta jos hyväksyy sen että niin käy, niin diesel kannattaa käynnistää heti motarilla ja käyttää akkuteho matkan alku /loppuosiin joissa ilmeisesti hidasta ajoa joissa jotain voisi säästää.
jos matkaa on 50km suuntaansa, niin sähköauto olisi ihanne, koska tulee 100km päivässä, se menee sähköllä hyvin ja pystyt sen lataamaan myös kotona täyteen aina yöllä, eikä työpaikalla tarvitse johtoja viritellä. lisäksi lyhentää hyvin sähköauton hankintahintaa. Eikä ole ongelmia hyytyvistä urea laitteista tms joita vähälle ajolle jäävässä dieselissä voi tulla.
toisaalta jos hyväksyy sen että niin käy, niin diesel kannattaa käynnistää heti motarilla ja käyttää akkuteho matkan alku /loppuosiin joissa ilmeisesti hidasta ajoa joissa jotain voisi säästää.
jos matkaa on 50km suuntaansa, niin sähköauto olisi ihanne, koska tulee 100km päivässä, se menee sähköllä hyvin ja pystyt sen lataamaan myös kotona täyteen aina yöllä, eikä työpaikalla tarvitse johtoja viritellä. lisäksi lyhentää hyvin sähköauton hankintahintaa. Eikä ole ongelmia hyytyvistä urea laitteista tms joita vähälle ajolle jäävässä dieselissä voi tulla.
W212 E350cdi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 19.04.2023 22:19
Re: GLC Dieselhybridin range
Kiitoksia vastauksista! Jatkan maailman tuohoamista ja päädyin dieseliin...