OM 646.820 egr venttiili vika
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 427
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
OM 646.820 egr venttiili vika
Kaupoilla kävin aamusta kylmällä koneella n. 2km suuntaansa ja meni vikatilaan kaupan pihalla. Tyhjäkäynnillä kämpille ja töpselin perään. Herjas venttiilille y27/9 sisäistä vikaa.
Perjantaille katsastettu ja päästöt oli hyvät. 436tkm menty.
Meneekö uuden ostoksi vai saako elvytettyä.
Perjantaille katsastettu ja päästöt oli hyvät. 436tkm menty.
Meneekö uuden ostoksi vai saako elvytettyä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: OM 646.820 egr venttiili vika
Voipi herkistyä voitelemalla. Ota egr- venttiilin muovikotelo auki, alta paljastuu mekanismi, kaareva ura säätömoottorin akselilla ajaa "rullanostajaa" .Taisin itse jotakin keraamista lämmönkestävää käyttää. Huomaat käteen kyllä eron.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 427
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: OM 646.820 egr venttiili vika
Jep
Laitoin kent one shot akselille ja alkoi liikkumaan alkuunsa kangerrellen palautui. Nyt liikkuu jo hyvin.
Täytyy hakea jotain lämmönkestävää voiteluun.
Laitoin kent one shot akselille ja alkoi liikkumaan alkuunsa kangerrellen palautui. Nyt liikkuu jo hyvin.
Täytyy hakea jotain lämmönkestävää voiteluun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM 646.820 egr venttiili vika
Ääni tuolle keraamiselle voiteluaineelle. Itse olen voidellut takan luukkujen saranat ja EGR:n karan AT-keraamisella sprayllä.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6003448 ... ine-500-ml
AT - Keraaminen voiteluaine edustaa viimeisintä, edistyneintä teollisuuden voiteluteknologiaa. Keraamisen ainesosan paineenkesto- ja erotusominaisuudet ovat omaa luokkaansa, paremmat kuin muiden lisäaineiden, kuten grafiitti, MoS2 sekä PTFE. Keraamisen lisäaineen lämpötilankesto aina + 900°C saakka, ja 4 - 10 mikronin ohutlevyinen, liuskeinen koko takaavat erinomaisen voitelun, kulumiskestävyyden ja irrotuksen.
IKH lupaa paremman lämmönkeston
https://www.ikh.fi/fi/keraaminen-voitel ... l-tip90307
erittäin kovaa kulutusta kestävä metalliton keramiikkasuihke
poistaa kirskunnan ja äänet pitkäksi aikaa
kestää suolavettä, happoja ja emäksiä
lämpötila-alue -40°C...+1600°C[/quote
Re: OM 646.820 egr venttiili vika
ei mielestäni kannata voidella millään, eikös se sitten kerää kahta kauheammin karstaa itseensä ? Uunipesusprayllä lähtee myös hienosti puhtaaksi.
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM 646.820 egr venttiili vika
Omassa tapauksessa liikkuva kara oli jäykkä kuivuuttaan ja keraaminen kuumankestävä voiteluaine on niin ohutta ettei siitä jää juuri mitään muuta kuin liukas pinta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: OM 646.820 egr venttiili vika
jos siinä näkyy varrella sellaista tervaa nokea, niin jotain kovaa liuotinta suihkuttaa siihen niin se koko alaosa täyttyy sillä ja se valuu vartta pitkin ja putsaa sen noen pois. se herkistää sitä. kun ei se ylärakenne siinä mitään yleensä jumita vaan se varsi.
itsellä ei yleensä ole ongelmaa jos autolla ajaa joka päivä, mutta jätä pari-kolme päivää niin jo voi nykiä kun tuo jumittaa. tai jos seisoo pari viikkoa niin sitten saa jo melkein koodia. liimaantuu kiinni
itsellä ei yleensä ole ongelmaa jos autolla ajaa joka päivä, mutta jätä pari-kolme päivää niin jo voi nykiä kun tuo jumittaa. tai jos seisoo pari viikkoa niin sitten saa jo melkein koodia. liimaantuu kiinni
W212 E350cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 646.820 egr venttiili vika
Ja lian lisäksi se ventilin varren liukupinta voi kuluaNurmituomas kirjoitti: ↑Ti 16.05.2023 10:48 jos siinä näkyy varrella sellaista tervaa nokea, niin jotain kovaa liuotinta suihkuttaa siihen niin se koko alaosa täyttyy sillä ja se valuu vartta pitkin ja putsaa sen noen pois. se herkistää sitä. kun ei se ylärakenne siinä mitään yleensä jumita vaan se varsi.
itsellä ei yleensä ole ongelmaa jos autolla ajaa joka päivä, mutta jätä pari-kolme päivää niin jo voi nykiä kun tuo jumittaa. tai jos seisoo pari viikkoa niin sitten saa jo melkein koodia. liimaantuu kiinni
alkaa sitten takertelemaan/keräämän paskaa sinne väljistynessen vällin pika vauhdilla
Mökkillä
'
'