1994 W124 e220
Kiihdyttäessä auto yhtäkkiä hyytyi ja pysähdyttyä kierrokset menivät edestakaisin eikä kaasu ei tehnyt melkein mitään.
Heti kun auton käynnisti uudestaan niin kierrokset olivat tasaiset mutta tyhjäkäynti on siitä edespäin ollut kylmänä noin 700 ja lämpimänä noin 1300-1400. Kylmänä kun painaa kaasua niin booaa noin puoli sekunttia ennen kuin alkaa toimimaan. Kaikki tehot kuitenkin tallella. Breikkaria ruiskittu imupuolelle puoli purkkia eikä vaikuttanut joten imuvuoto epätodennäköinen. Jäähdytinnesteen anturien johdot pitäisi olla kunnossa, anturit itsessään ainakin muuttavat vastusta lämpötilan mukaan mutta oikeita lukemia ei ole tiedossa.
Missäköhän vika lienee?
Kylmänä laiska tyhjäkäynti ja lämpimänä liian korkea tyhjäkäynti
Re: Kylmänä laiska tyhjäkäynti ja lämpimänä liian korkea tyhjäkäynti
joskus on tehnyt samaa oma eli kierrokset hakenut tyhjäkäynnillä eikä poljin oikein vastaa kaasuun. kokeile jos kaasupolkimen opetus auttaisi. ohjeet kyllä löytyy foorumilta. omassa taisi vika poistua sammuttamisen jälkeen ehkä tai sit en muista.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
Re: Kylmänä laiska tyhjäkäynti ja lämpimänä liian korkea tyhjäkäynti
Ei kyllä opetus auttanut. Varmaan seuraavaksi kaasuläppäkotelo irti ja sitä ihmettelemään.. Ehkä vois auttaa jos kaiken putsais.
Re: Kylmänä laiska tyhjäkäynti ja lämpimänä liian korkea tyhjäkäynti
aiheesta on näköjään keskusteltu aiemminkin foorumilla että kannattaa laittaa hakuun. mutta lähtisin myös tässä vaiheessa putsaamaan kaasuläppää.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
Re: Kylmänä laiska tyhjäkäynti ja lämpimänä liian korkea tyhjäkäynti
Kaasuläppä oli niin puhdas että siitä olisi voinut syödä, oikein kiilsi menemään. Mietin että voisiko kaasuläpän asentotunnistimessa olla ongelma ja miten sen voisi testata.