w124 valot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
pekkaolavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.05.2011 12:56

Re: w124 valot

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

JanneW124 kirjoitti: Ti 06.06.2023 19:07 Nuppi vetää sitä keskiosaa johon se kiinnittyy. Saatko käsin tai jollain pihdeillä nypättyä viimeiseen asentoon? Se nuppi saattaa olla vaan liian kulunut
Täytyypä kpkeilla pihdeillä.
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä!
Avatar
pekkaolavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.05.2011 12:56

Re: w124 valot

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

JanneW124 kirjoitti: Ti 06.06.2023 19:07 Nuppi vetää sitä keskiosaa johon se kiinnittyy. Saatko käsin tai jollain pihdeillä nypättyä viimeiseen asentoon? Se nuppi saattaa olla vaan liian kulunut
Kokeilen...
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä!
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 valot

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Korjaaja kirjoitti: Ma 05.06.2023 09:43 Eikös näissä vanhemmissa vertailtu vasemmalle ja oikealle meneviä polttimoiden virtoja ja jos ne poikkeaa riittävästi, niin valo syttyy? Silloin ei olisi niin nöpönuukaa wattien suhteen, kunhan puolella ja toisella on saman suuruiset. Entäs se boksi, missä vertailu tehdään? Olen nimittäin mennyt tinaamaan sielläkin tehovastuksia kiinni.
Muistaakseni ukkelilla oli takana molemmin puolin 5W polttimot ja varoitusvalo loisti taulussa vai oliko vaan toisellapuolen. Tuo olisi kyllä helppo kokeillakin
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 valot

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

pekkaolavi kirjoitti: Ti 06.06.2023 16:46
sawyer kirjoitti: Ti 06.06.2023 14:21
pekkaolavi kirjoitti: Ti 06.06.2023 07:48 Missähän tämä boxi on jos yrittäisi turata sielläkin jotain? No toisaalta voihan tuota keltaista valoakin tuijottaa kun siitä tulee mieleen Sulkavalla käytävä vuosittainen massatapahtuma.
Sulakerasian luona kuljettajan puolella konehuoneessa.

Vilkaisehan aiemmin linkkaamaani kyseisen järjestelmän toimintaperiaatetta missä näkyy sijainti ja mikä komponentti se siellä on!
Eli tätä:
Kiitos taas. Tuli huonosti katsottua tuota viestiketjua ja kun tuo englannin kieli ei minulta oikein onnistu varsinkin näissä teknisen puolen jutuissa. Mitenhän tuohon boxiin pääsee käsiksi. Tai sain sen jo näkösälle mutta lähteekö nyppäämällä pois. Tuntui sormiin olevan lujassa ja en uskaltanut sitä väkisin repiä irti. Sitten kysynkin, sikäli kun englannin tekstistä jotain ymmärsin, että sama koskisi myös takasumuvaloja. Niitä en ole saanut toimimaan. Mitähän tuosta valokatkaisijasrta tulee vääntää tai muuta että takasumarit saa palamaan?
Se on lujassa mutta lähtee vetämällä. Kertarepäisyllä riuhtaista ei kannata. Siinä boksissa on tosiaan heikkoja juotoskohtia ja ne sijaitsee sen piirikortin reuna-alueella jossa on juotokset pinneille :wink:

Tossa bensa matikissa osa valoista ei halunnu pelata ja niistä juotoksista se vika sitte löyty. Sen boksin altahan lähtee johdot valojen polttimoille eli polttimot saa pelaamaan kun pinneihin antaa 12V. Jostain ohjeesta jonka löysin tältä foorumilta löysin pinnijärjestyksen mikä minnekin menee. Meinaan enste luulin et joku johto olisi poikki. No tuolleen selvittelin et boksista eteenpäin johtiment yms. oli kunnossa. Tiesin sit et vika jää boksiin :)
Vastaa Viestiin