om601 suutinputki

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkaolavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.05.2011 12:56

om601 suutinputki

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Kolmossuutinputki vuotaa Suuttimen liitoksesta. Olen sitä vähän aukaissut ja uudelleen kiristänyt. Kuinka paljon voi kiristää ettei aiheuta enempää vahinkoa? Joku aiemmista omistajista on laittanut jotain kierreteipin oloista liitokseen ilmeisesti huonolla menestyksellä! Eli onko parempi vaihtaa koko putki vai jatkanko kiristämistä?
putki.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut pekkaolavi, To 08.06.2023 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä!
sawyer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 22.10.2018 15:00

Re: om601 suutinputki

Viesti Kirjoittaja sawyer »

Oletko varma ettei ole suuttimien paluuletku? Nämä kuitenkin tykkää 1-3v välein vuotaa riippuen letkun laadusta. Omalla kokemulla vielä tähän päälle se paluuletkujen päätytulppa siellä kauimmaisessa suuttimessa vuotaa taas kerran vuoteen. Se taas on kuulemma eri materiaalia kuin monien letkujen.
Avatar
pekkaolavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.05.2011 12:56

Re: om601 suutinputki

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Luulin kanssa että oli paluuletku. Uusin kaikki paluuletkut mutta vuotaa siitä suuttimen ja putken päästä. Joku oli yrittänyt sitä korjata putkiteipillä kun näkyi sellaisia putkiteipin riekaleita kun putken irroitin.
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä!
sawyer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 22.10.2018 15:00

Re: om601 suutinputki

Viesti Kirjoittaja sawyer »

käytitkö liukastetta asentaessa (atf tai dieseliä itse käyttänyt) ja mimmoista letkua käytit? Jos kuivana tökkää jotain halppis-letkua mitä saa metritavarana puuilosta yms. niin voi olla jo heti halki. Ei silleen kokemusta tästä kuin että muutamassa kuukaudessa sen takia itsellä vuoti.
Varaosaliikkeestä saatava harmaa-kankainen on ollut pitkäikäisin letku.

Mutta jos olet varma että se on suuttimen ja putken välinen liitos niin eihän siinä oikein muu auta. Jos tosin ei ole varaa seisottaa kauaa autoa niin eihän noi uudet putket paljoa maksa, ostaa semmoisen ja kokeilee kiristää. Jos ei kummene niin uutta putkea tilalle.
Avatar
pekkaolavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.05.2011 12:56

Re: om601 suutinputki

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Joo ostin KL-varaosasta sitä kangaspäällysteistä letkua ja diesel oli voiteluaineena. Eli menee sitten uuden putken ostoksi jos ei ole olemassa mitään korjausprikkaa.
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä!
Avatar
pekkaolavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.05.2011 12:56

Re: om601 suutinputki

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Olin vain jostain lukevinani että on uusittu vaan tuon paineletkun pää jollain menetelmällä. En kyllä muista mistä olen lukenut ja mikä taho tällaisia korjauksia tekisi ehkä joku diesel-korjaamo?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä!
Avatar
pekkaolavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.05.2011 12:56

Re: om601 suutinputki

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Onko tietoa saako 601 moottorin kolmossylinterin suutinputken pujottamalla poistettua ja asennettua. Tarviiko purkaa edestä jotain, esim. imusarrjan tmv.?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä!
Vastaa Viestiin