W903 sprinter sammuu moottorijarrutuksessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

W903 sprinter sammuu moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja karppinen »

2006 vm, 316 cdi sprintteri sammuu alamäessä moottorijarrutuksessa. Vedot on tallessa kun kaasua antaa. Ei ilmakuplia. Mutta kun tulee jyrkkäalamäki ja kaasu ylös, syttyy edc valo ja kone sammuu. Lähtee heti samantien käyntiin kun käyttää vaikka siinä mäessä virrat pois ja päälle.

Nyt kun esim laskeuduttiin tunturista alas jossa kilometri tolkulla alamäkeä, tuntuu että vika pahenee, rupeaa sammumaan jo sitten tasasellakin kaasuylös nostaessa.

Sitten toinen vika tai oire, kun auto on tehnyt runsaasti tätä vikaa alamäkitiestä johtuen, kun ajan parkkiin ja sammutan auton avaimesta, auto jää käyntiin, mittaristo tietenkin pimenee, mutta kuulen että moottori pyörii edelleen vähän silleen huonosti, ehkä noin 5 sekunttia. Onko tämä nimeltään jälkikäynti?
Ja jos tämän tekee, seuraavassa käynnistyksessä jää edc valo palamaan, mutta kone pyörii, ei sammu. Tämän saa kuitattua sammuttamalla ja uudestaan käyntiin.

Tästä on jo muutama vuosi sitten katsottu koodit, ei starilla, ja oli P1187,P1190. Vaihdettu railputken molempiin päihin boschin osat, olivatko railpaineensäädin ja railpaineentunnistin nimeltään ne, ei auttanut.

Potilas on matkailuauto, sprintterin alustalla, jos tällä merkitystä on.
Sprinter 316 -05 & -06
jpkn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 24.10.2005 13:24
Paikkakunta: Satakunta

Re: W903 sprinter sammuu moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja jpkn »

Oma 313cdi vm05 teki juurikin samoin, sammuili ja sammutuksessa se jäi vähän hörähtelemään.
Säätimen vaihdolla(Rail putken hytin puoleinen) korjaantui.
Muistaakseni tuohon 611 koneeseen oli kahta eri nro tarjolla, onkohan sulla oikea säädin vaihdettu jos tuossa 612 se on mahdollista.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W903 sprinter sammuu moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

karppinen kirjoitti: Su 23.07.2023 10:18 2006 vm, 316 cdi sprintteri sammuu alamäessä moottorijarrutuksessa. Vedot on tallessa kun kaasua antaa. Ei ilmakuplia. Mutta kun tulee jyrkkäalamäki ja kaasu ylös, syttyy edc valo ja kone sammuu. Lähtee heti samantien käyntiin kun käyttää vaikka siinä mäessä virrat pois ja päälle.

Nyt kun esim laskeuduttiin tunturista alas jossa kilometri tolkulla alamäkeä, tuntuu että vika pahenee, rupeaa sammumaan jo sitten tasasellakin kaasuylös nostaessa.

Sitten toinen vika tai oire, kun auto on tehnyt runsaasti tätä vikaa alamäkitiestä johtuen, kun ajan parkkiin ja sammutan auton avaimesta, auto jää käyntiin, mittaristo tietenkin pimenee, mutta kuulen että moottori pyörii edelleen vähän silleen huonosti, ehkä noin 5 sekunttia. Onko tämä nimeltään jälkikäynti?
Ja jos tämän tekee, seuraavassa käynnistyksessä jää edc valo palamaan, mutta kone pyörii, ei sammu. Tämän saa kuitattua sammuttamalla ja uudestaan käyntiin.

Tästä on jo muutama vuosi sitten katsottu koodit, ei starilla, ja oli P1187,P1190. Vaihdettu railputken molempiin päihin boschin osat, olivatko railpaineensäädin ja railpaineentunnistin nimeltään ne, ei auttanut.

Potilas on matkailuauto, sprintterin alustalla, jos tällä merkitystä on.
Tarkista että vettä ei ole pääsyt minekkään , boxsiin, ecun,
Moottorin johtosarja kuskin puolen moottorin kumin vaiheilta,
Releet, johtojen läpiviennit,

Auto kunnon testerin piuhan päähhän niin saa lisä suuntaa
Mökkillä
'
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: W903 sprinter sammuu moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja karppinen »

Ei ole tämä vika vieläkään selvinnyt.

Toisessakin testerissä käyty ja samat koodit antaa.

Sen verran nyt huomattu, että tyhjäkäynnillä ei liiku kuplia polttoaineputkessa, mutta kun laittaa parikolmetuhatta kierrosta ja paikallaan huudattaa, alkaa kuplat juoksemaan. Se ilmeisesti voisi vikatila johtua ilmastakin.

Alkaa vain keinot nyt loppua mistä se sitä ilmaa vetää.
Nyt tutkittu tankinläpivienti korkki hässäkkä, minusta sen metalliputki on yhtenäinen, eikä voi siitä vuotaa. Siitä suodattimelle on uusi yhtenäinen kumiletku. Suodatin uusi. Kirkasletku suodattimelta siirtopumpulle uusi. Kaikki o-renkaat uudet. Venttiili suodattimeen uusi.
Ja silti kuplat juoksee
Sprinter 316 -05 & -06
Vastaa Viestiin