Lämmöt ennen ahdinta
Lämmöt ennen ahdinta
OM629 kyseessä ja harvinainen ilmiö mittaritaulussa.. Vikavalo..
Hieman johdon perään ja vikavalon syy löytyi.
Mutta hieman askarrutaa mikä vian aiheuttaa?
Viallinen anturi vaiko joku muu isompi vika joka
aiheuttaa oireen?
Onkos kanssakulkijat joutuneet kamppailemaan moisen
ongelman kimpusa?
Muokattu hieman parempi kuva mukaan:
Hieman johdon perään ja vikavalon syy löytyi.
Mutta hieman askarrutaa mikä vian aiheuttaa?
Viallinen anturi vaiko joku muu isompi vika joka
aiheuttaa oireen?
Onkos kanssakulkijat joutuneet kamppailemaan moisen
ongelman kimpusa?
Muokattu hieman parempi kuva mukaan:
E420 CDI -06
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Millasia arvoja näyttää kun kone on täysin kylmä, jos poikkeaa huomattavasti ulkolämpötilasta niin siitähän ainakin varmistuu että on anturi viallinen. Omakohtaista kokemusta w211 648 kanssa kun jäähdytysveden lämpötila-anturi näytti kone kylmänä 60C mutta alkoi moottorin lämmetessä näyttämään järjellisiä lukemia.
Jos näyttää kylmänä normaalia niin starttaa ja anna käydä tyhjäkäyntiä, nouseeko nuo arvot tasaisesti vai vasen enemmän?
Itse tsekkaisin nuo alkuun ja jatkaisin siitä vianetsintää
Jos näyttää kylmänä normaalia niin starttaa ja anna käydä tyhjäkäyntiä, nouseeko nuo arvot tasaisesti vai vasen enemmän?
Itse tsekkaisin nuo alkuun ja jatkaisin siitä vianetsintää
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Hyvä vinkki... Tarttee aamulla kokeilla...oho kirjoitti: ↑Pe 28.07.2023 19:25 Millasia arvoja näyttää kun kone on täysin kylmä, jos poikkeaa huomattavasti ulkolämpötilasta niin siitähän ainakin varmistuu että on anturi viallinen. Omakohtaista kokemusta w211 648 kanssa kun jäähdytysveden lämpötila-anturi näytti kone kylmänä 60C mutta alkoi moottorin lämmetessä näyttämään järjellisiä lukemia.
Jos näyttää kylmänä normaalia niin starttaa ja anna käydä tyhjäkäyntiä, nouseeko nuo arvot tasaisesti vai vasen enemmän?
Itse tsekkaisin nuo alkuun ja jatkaisin siitä vianetsintää
E420 CDI -06
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Jos tuo oikea on oikeasti kylmempi kuin vasen niin kannattaa seurata häviääkö nestettä.
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Ny putosin rattailta...
Jos anturi on pakosarjassa siinä just ennen turbaania niin miten
se liittyy nesteen häviämiseen??
Kummalta puolelta se "neste" nyt sitten karkaa?
Kylmemmältä vai kuumemmalta?
Jos otan viikonluppuna kannen tuosta auki niin kumman niistä?
Vikakoodi tuli vasemmalta. Aloitanko siitä..?
E420 CDI -06
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Eiku nyt ostan teorian... vähän..
Jos nestettä lähtis anturille vois tuhoutua ja antaa vääriä lukuja...
Eiks noissa OM629:eissö ollu se Tammer-Dieselin mainostama vika
että sylinteriputket sortuu ja helvetti pääsee irti...?
Laittasko myyntiin...?
7200€ alv:0 ?
E420 CDI -06
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Niin siis jos pakokaasun lämpötila on oikeasti matalampi toisella puolella niin mahdollisesti vuotava jäähdytysneste höyry jäähdyttää sitä.
On muuten tehokas alentamaan pakolämpöjä.
On muuten tehokas alentamaan pakolämpöjä.
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Otetaampa tuokin tarkkailuun.. Seittemään vuoteen en oo tuonne nestettä lisänny
ja nyt meni 0,5 litraa tuohon paisariin..
Johonkin se siis katoaa...
Kinostas vielä että onko oikean puolen vai vasemman puolen luku realistinen?
Noissa on kuitenki n. sadan asteen heitto...
Toi isompi lukema näyttää aika huimalta omaan silmään...
E420 CDI -06
Re: Lämmöt ennen ahdinta
Isompi lukema ei ole edes kuuma vielä, kunnolla vedon aikana lämmöt on päälle 600 asteen.