E420CDI ja DPF-suodatin
E420CDI ja DPF-suodatin
Oli avattava uusi topi kun en etsimisestä huolimatta löytänyt topsua jossa
olis ollu juttua "kokomoottorillisen" hiukkas-suodattimesta/mista...
Olen vähän hämmentynyt koska en nyt pääse autoa nosturille viemään
siitä että minkälainen hiukkasloukku tommosessa E:melissä on.
Onko pönttöjä 2 vai onko noissa kuvan hökötys alla?
Oon aina uumoillut että pakosarjan jälkeen on katit ja sen
jälkeen tuo noenpoisto. Onks mulla tossa alla nyt ollenkaan
oikea kuva laitteessta?
Jotain antureita ja (polttoaineputkia?) härveliin kuitenkin menee...
olis ollu juttua "kokomoottorillisen" hiukkas-suodattimesta/mista...
Olen vähän hämmentynyt koska en nyt pääse autoa nosturille viemään
siitä että minkälainen hiukkasloukku tommosessa E:melissä on.
Onko pönttöjä 2 vai onko noissa kuvan hökötys alla?
Oon aina uumoillut että pakosarjan jälkeen on katit ja sen
jälkeen tuo noenpoisto. Onks mulla tossa alla nyt ollenkaan
oikea kuva laitteessta?
Jotain antureita ja (polttoaineputkia?) härveliin kuitenkin menee...
E420 CDI -06
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Kokomoottorillisenvan-90 kirjoitti: ↑Ke 02.08.2023 05:22 Oli avattava uusi topi kun en etsimisestä huolimatta löytänyt topsua jossa
olis ollu juttua "kokomoottorillisen" hiukkas-suodattimesta/mista...
Olen vähän hämmentynyt koska en nyt pääse autoa nosturille viemään
siitä että minkälainen hiukkasloukku tommosessa E:melissä on.
Onko pönttöjä 2 vai onko noissa kuvan hökötys alla?
Oon aina uumoillut että pakosarjan jälkeen on katit ja sen
jälkeen tuo noenpoisto. Onks mulla tossa alla nyt ollenkaan
oikea kuva laitteessta?
Jotain antureita ja (polttoaineputkia?) härveliin kuitenkin menee...
siis 12 sylinterilisen joku ei täsmää niitähän ei taida olla
E mallissa eikä diselinä eikä hiukkas loukulla
eikös 420cdi ole v8 eli vajaa sylinterilinen ?
no kuitenkin kuvassa on hiukkassuodatin
metalli putket missä kumiletkun pätkät on paineeroanturia varten
anturita ainakin lämpötila
Mökkillä
'
'
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Taitaa se olla tuolla CDI-puolella olla "kokomoottori"...
Ei sillä.. Tuo pitää kaivella tuolta alta ja viedä pesuun.
Pitääkö das:illa antaa mikälaista bittiä kun asentelee
"hämähäkin" takaste??
Ei sillä.. Tuo pitää kaivella tuolta alta ja viedä pesuun.
Pitääkö das:illa antaa mikälaista bittiä kun asentelee
"hämähäkin" takaste??
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Enpä ole kuullut että dieselistä olisi täysmoottoria mersussa, jättäisin sen aiheen syrjään ja keskittyisin taustojen kunnolliseen kuvaamiseen (ei se kasi mikään häpeä ole näin puolimoottorilla itse ajelevan näkökulmasta ainakaan). Eli nytkö se hämähäkki puuttuu kokonaan ja meinaat asennella takaisin? Ei onnistu ilman bittien asettelua.
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Homma menee niin että pudotan pöntön ja vien pesuun. Varmaan pitäs eculleDBFI kirjoitti: ↑To 03.08.2023 10:37 Enpä ole kuullut että dieselistä olisi täysmoottoria mersussa, jättäisin sen aiheen syrjään ja keskittyisin taustojen kunnolliseen kuvaamiseen (ei se kasi mikään häpeä ole näin puolimoottorilla itse ajelevan näkökulmasta ainakaan). Eli nytkö se hämähäkki puuttuu kokonaan ja meinaat asennella takaisin? Ei onnistu ilman bittien asettelua.
jollain tapaa kertoa että homma on tehty kun pujottelen torvet paikoilleen...
Star on käytössä mutta tarkempi nouhau puuttuu...
Saa neuvoa...
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Rälläkkää ja ohjelmaa ecuun vaan, se olis mun ehdotus.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
OK, tulkitsin tilanteen väärin. Sieltä star-koneelta olisi kyllä löytynyt tarpeellinen tieto noista pöntöistäkin, pitää vaan tutkiskella kaikkia sovelluksia. Onneksi osaavammat täällä jakaa aloittelijoille ohjeita, itse ainakin tykkään ohjeista jos jotain tekee ekaa kertaa vaikka sovelluksessa asia tuntuisikin selkeältä.
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Kyllä tuokin oli mielessä mutta olis tarttenu "vieraalla" teettää ja oon jo niin paappa jo että
tyydyin tuohon pesuvaihtoehtoon.
Tämmönen turaaja kun olen niin aattelin että jos saan tuon härvelin tuolta itte tossa
maassa päivänvaloon ja sain aika edullisen tarjouksen pesusta niin päädyin tuohon..
Pesuhommelit tossa naapurikaupungissa vaihteli 699€ ja 200€ välillä...
Tiiä ny sitte olisko pitäny valita tuo kalliimpi..
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Täytyypä tutkiskella tuota valikkoa... Osaan varmaan tehdä tuon väärinkin mutta siinä samalla
oppii jotain uutta ja unohtaa vanhaa..
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Sattuuhan sitä väärinymmärryksiä.. Mä oon ihan mestari siinä...DBFI kirjoitti: ↑To 03.08.2023 18:48OK, tulkitsin tilanteen väärin. Sieltä star-koneelta olisi kyllä löytynyt tarpeellinen tieto noista pöntöistäkin, pitää vaan tutkiskella kaikkia sovelluksia. Onneksi osaavammat täällä jakaa aloittelijoille ohjeita, itse ainakin tykkään ohjeista jos jotain tekee ekaa kertaa vaikka sovelluksessa asia tuntuisikin selkeältä.
On tosiaan ollu toi kiinantekele onkos se ny sitte c kolmonen niillä helvetin jäykillä johdoilla
tuolla kaapissa yhtä kauan kun toi ajoneuvokin...
Alussa olin into piukeena ja yritin opiskella ohjelman käyttöä ja siihen liittyviä jutskia
mutta kun toi kulkine on tähän asti toiminut niin hyvin niin se s tarin räplääminen sitte vähän
unehtu kun talossa oli kuitenkin 2 volkkaria samaan aikaan.. Se siitä...
Nyt kun alkaa olla jo ikääkin sen verran että ei kehtaa sanoa niin kiinnostuksen kohteet ja rahet
on jossain muualla kuin autoilussa. Se on vaan vielä muutama vuosi sahattava se 100 kilsaa päivässä
pelkästään töiajoja niin sois noiden härveleiden toimivan ja varsinkin silleen ettei näin nuukan ukon
tartte vähäsiä kaljarahojaan korjaamojen kassaan kantaa. Siks pitää vaan yrittää osata ja kehdata
kysyä neuvoa jos omat arvaukset loppuu kesken..
Kysymykset saattaa olla joskus hämmästyttävän yksinkertaisia johtuen siitä syystä että tossa
hiekalla kun noita sätöksiä turaa niin siinä saattaa sataa räntää tai vettä ja haluis saada hommelin
maaliin ennen kun tulee luuvalo tai keuhkokuume...
Tiukassahan tuolla oli mutskut ja pultit jälleen kerran kun puuhastelee kuumana käyneiden liitoksien
kanssa mutta nyt on "nelitorvi" folsun takahudlarissa ja huomenna pitäs alkaa vängätä sitä takas
paikoilleen... Tymänä koitin noita "putkia" saada irti pöntön kylestä sillä tuloksella että toisen
juntturimutteri otti ja halkes kun aukes... Ihmettelin siinä hämärässä että miks ei enää 17 millinen
mahukkaan enää paikoilleen jahokasin että mutu oli halki... Viikonloppukin painaa päälle joten
tuskin löydän uutta putkea siihen tilalle mistään joten taidan täpätä mikkiliimalla halkeaman giinne
ja toivoa että pitää...
Saatan laittaa kuvan tai kax siitä miten hommassa käypi... Opetustarkoituksessa...
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Synkkä "itsepuhelu" jatkuu...
Pönttä kaikkine neljine haaroineen on omassa kodissaan... Oli hieman haastava hommeli tuossa
hiekalla jossa kakki kymmenen vuoden hiekotusmurskeet hio nahkaa kyynärpäistä ja
takaraivosta...
Oli kaikenlaista pönkkää lattialistasta lähtien jolla hilasin pikkuhiljaa pökälettä paikoilleen..
Naratti välillä itteäkin... Ja varsinkin se miten ihminen viittii moisella itteään riivata..
No piti kuviakin touhusta ottaa mutta kun oli käpälät niin sysimustat niin en tohtinu iiphoneen kajota..
Teki vähän vieli kasta hormisto ruostumattomilla pulteilla ja mutuilla mutta aattelin että paskat...
Tuskin olen enää hengissä kun noi kiinnikkeet on ruostuna jumeen tai sitten paskaa asennusta paikatessa
ite ne ei edes ehdi ruostuun jumeen... Vin...Vin sanos amerikkalainen...
No huomenna opetellaan "sopeuttaminen" ja vedetään "rai-rait" jos hommeli onnistuu...
Jos nyt jotakin jäi kaivelemaan että mitenhän jäsen van-90 tuosta sopeutushommelista selviää
niin voi salaa yyveellä vääntää rautalankaa..
Rai-raista selviää "loiventamalla"...
Pönttä kaikkine neljine haaroineen on omassa kodissaan... Oli hieman haastava hommeli tuossa
hiekalla jossa kakki kymmenen vuoden hiekotusmurskeet hio nahkaa kyynärpäistä ja
takaraivosta...
Oli kaikenlaista pönkkää lattialistasta lähtien jolla hilasin pikkuhiljaa pökälettä paikoilleen..
Naratti välillä itteäkin... Ja varsinkin se miten ihminen viittii moisella itteään riivata..
No piti kuviakin touhusta ottaa mutta kun oli käpälät niin sysimustat niin en tohtinu iiphoneen kajota..
Teki vähän vieli kasta hormisto ruostumattomilla pulteilla ja mutuilla mutta aattelin että paskat...
Tuskin olen enää hengissä kun noi kiinnikkeet on ruostuna jumeen tai sitten paskaa asennusta paikatessa
ite ne ei edes ehdi ruostuun jumeen... Vin...Vin sanos amerikkalainen...
No huomenna opetellaan "sopeuttaminen" ja vedetään "rai-rait" jos hommeli onnistuu...
Jos nyt jotakin jäi kaivelemaan että mitenhän jäsen van-90 tuosta sopeutushommelista selviää
niin voi salaa yyveellä vääntää rautalankaa..
Rai-raista selviää "loiventamalla"...
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Hommeli potkittu maaliin.. Pöntän pesusta kiitokset Auto Alarmile Hirsimetsäntielle..
J...lia siinä vielä työtä luovuttessa varmisti että saanko "koodattua" ecun...
Ensiluokkasta palvelua...
Opiskelin, yritin ja ehkä onnistuin... Hilpeesti laulaa taas V8...
Toi Das simulation on mainio työkalu...
J...lia siinä vielä työtä luovuttessa varmisti että saanko "koodattua" ecun...
Ensiluokkasta palvelua...
Opiskelin, yritin ja ehkä onnistuin... Hilpeesti laulaa taas V8...
Toi Das simulation on mainio työkalu...
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Hienoa jos toimii
Onneksi kukaan ei avannut mitä on tapahtunut
Varmaan hieno ajatella et nyt on homma paketissa, mielestäni homman voisi jakaa kuitenkin kaikkinensa, niin asiantuntijat kun pääsevät analysoimaan täydellisiä asetuksia ja kaikkea mitä on tehty väärin
Onneksi kukaan ei avannut mitä on tapahtunut
Varmaan hieno ajatella et nyt on homma paketissa, mielestäni homman voisi jakaa kuitenkin kaikkinensa, niin asiantuntijat kun pääsevät analysoimaan täydellisiä asetuksia ja kaikkea mitä on tehty väärin
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Olet oikeassa veli hyvä:Orlov kirjoitti: ↑La 05.08.2023 15:55 Hienoa jos toimii
Onneksi kukaan ei avannut mitä on tapahtunut
Varmaan hieno ajatella et nyt on homma paketissa, mielestäni homman voisi jakaa kuitenkin kaikkinensa, niin asiantuntijat kun pääsevät analysoimaan täydellisiä asetuksia ja kaikkea mitä on tehty väärin
Teknisesti homman kuvaileminen on yksinkertaisuudessaan simmonen:
Etupohjamuovi ruuveineen huisvattiin..
Sitten jos on aikaa niin liottelee kaikki "fastenerit" jollain örmötillä liukkaiks..
(se ei onnistu)... Puolet katkee...
Vettä sataa välillä rajustikkin ja sen myötä mehiliset ei lennä vaan ryömmii jaloissa..
Pitäävät kun niihen päällä hieroo... Molempien jalkojen pohkeisiin...
Ruuveja ja jutskia ei ihan kauheesti oo. Ite härvelissä on klemmareissa edestä päin
laskiessa 2+4=6 Takimmaiset laippppaliitokset on takuulla kiinni... siis kiinni...
Muita kannattimia tukee muutama troxkanta ja jotain pikku kasimillisiä..
Älä ala niitä mukavan näkösiä liittimiä ja sensoreita turhaan yrittääm auki...
Ne on palana kiinni... Jätä rauhaan...
Kasatessa sama jutska toisin päin..
Koitan liittää pari kuvaa siitä mitä sitten tapahtui...
JA se re/degerointi siinä vikakoodirn poiston jälkeen niin näytti
tuolta:
E420 CDI -06
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
No entäs syy, mikä aiheutti pesun tarvetta?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Hieman aiheen vierestä...
Tuo 2/3-osa moottori on itselle täysin tuntematon, joten on kysyttävä. Mikä tuon melkein 80 asteen lämpötilaeron (ennen pakokaasuahdinta) vasemman ja oikean puolen välillä selittää?
Tuo 2/3-osa moottori on itselle täysin tuntematon, joten on kysyttävä. Mikä tuon melkein 80 asteen lämpötilaeron (ennen pakokaasuahdinta) vasemman ja oikean puolen välillä selittää?
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Tuhkan määrä. Sytytti vikavalon. Ei enää yrittänyt regeneroida..
E420 CDI -06
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Tarkoitin,että jokin ongelma tukkeutuminen aiheuttaa. Syy kannattaa korjata, niin ei tarvitse tehdä tuota hommaa uudestaan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Dpf tukkeutuminen on oire viasta ei itse vika.
Kysymys kuuluu, miksi se tukkeutui?
Ja sit tuohon lämpötila eroon, tuleeko höyryä kylmemmän puolen putkesta ja häviääkö nestettä?
Kysymys kuuluu, miksi se tukkeutui?
Ja sit tuohon lämpötila eroon, tuleeko höyryä kylmemmän puolen putkesta ja häviääkö nestettä?
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Se tuhkan määrä riippuu ajomäärästä eikä ole mikään oire. Paitsi jos on käytetty vääränlaista moottoriöljyä josta tuhkaa kertynyt.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Tai ahtimen laakerin tiivistys vuotta öljyä, tai suutimet on huonot
Mökkillä
'
'
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Tais tuolla kuvissa näkyä kilsat.
Empä usko öljyjuttuun. On huollettu aina korjaamolla. Viimex makso ölppä 15,99€/l
Sitäki kulahtaa aina se 10,5l...
Voisin hyvin kuvitella että jos noihin ei kertys tuhkaa niin ei niitä pönttöjä
palajon pestäis/vaihdettasikaan...
E420 CDI -06
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
No ei ole yhtäkään dpf pönttöä tarvinnut pestä tai vaihtaa toimivaan autoon hyvällä huollolla, merkistä riippumatta. 300-450tkm matkoilla.
En tiedä moista tapausta edes lähipiiristä että toimivan auton dpf olisi tukkeutunut.
Egr ja huohotin ongelmaisissa on ollut oireita dpf pöntön kanssa mutta ehjissä ei.
Puoli miljoonaa pitäisi mennä helposti ilman mitään dpf ongelmia kun kaikki pidetään kunnossa ja autolla ajetaan oikeasti muutakin kuin polkupyöräily matkoja.
En tiedä moista tapausta edes lähipiiristä että toimivan auton dpf olisi tukkeutunut.
Egr ja huohotin ongelmaisissa on ollut oireita dpf pöntön kanssa mutta ehjissä ei.
Puoli miljoonaa pitäisi mennä helposti ilman mitään dpf ongelmia kun kaikki pidetään kunnossa ja autolla ajetaan oikeasti muutakin kuin polkupyöräily matkoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Eikä siinä pesut pitkälti auta, jos alkuperäistä ongelmaa ei korjaa. Transitissakaan ei ollut mitään oireita dpf:n kanssa yli 600tkm matkalla, Puheet tukkeutumisesta kilometrien takia on höpöhöpöä.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: E420CDI ja DPF-suodatin
Näissä OM629 tosin vaikuttaisi olevan tyyppivikana että EGR kierrättää koneen oikein mallikkaasti täyteen sontaa.
https://youtu.be/sYvC3ezaIO0?si=yrz1MKRm3yFV1V3p&t=286
https://youtu.be/xhAzzkhWgAc?si=zLEQfMUGKtOpcbf7&t=30
https://youtu.be/XtavVRfS1_I?si=Jz_4o2jFc-NBLh-s&t=335
https://youtu.be/6JZWsCYEmbI?si=H2B3cBwjphIKy_CA&t=170
https://old.reddit.com/r/Justrolledinto ... ck_diesel/
https://www.facebook.com/291048969599/p ... 828059600/
Mietin vain että jos nämä 629 yleensä ovat noin tukossa sisältä niin kuvittelisi ettei hiukkaspönttökään välttämättä ainakaan siitä puhtaimmasta päästä
Onneksi omastani EGR poistettu jo 89tkm kohdalla
https://youtu.be/sYvC3ezaIO0?si=yrz1MKRm3yFV1V3p&t=286
https://youtu.be/xhAzzkhWgAc?si=zLEQfMUGKtOpcbf7&t=30
https://youtu.be/XtavVRfS1_I?si=Jz_4o2jFc-NBLh-s&t=335
https://youtu.be/6JZWsCYEmbI?si=H2B3cBwjphIKy_CA&t=170
https://old.reddit.com/r/Justrolledinto ... ck_diesel/
https://www.facebook.com/291048969599/p ... 828059600/
Mietin vain että jos nämä 629 yleensä ovat noin tukossa sisältä niin kuvittelisi ettei hiukkaspönttökään välttämättä ainakaan siitä puhtaimmasta päästä
Onneksi omastani EGR poistettu jo 89tkm kohdalla