Suutirempan jälkeinen kulutus
Suutirempan jälkeinen kulutus
Teetätin tuohon meseen suutinrempan ammattilaisella eli uudet suutinkärjet tiivisteet ja suuttimien säätö tehdasarvoihin boschin laitteilla. Kyseessä w203 -03
270cdi om612 koneella. Autolla ajettu 500000km ja 4suuttimen kärjet oli syöpyneet jo melkoisesti.
Käynti tasottui huomattavasti ja lähtee herkemmin käyntiin kylmällä koneella. Tässä lähinnä ihmettelin kun ajotietokone alkoi näyttää kulutuksen kasvaneen reilulla litralla/100km
No nyt kuitenkin on niin,että todellinen kulutus on vähän laskenut. Meinasin jo soittaa huoltoon,että mikä meni pieleen ennenkuin mittasin tuon todellisen kulutuksen. Onko muilla samanlaisia kokemuksia asian tiimoilta?
Niin ja savutus on pienentynyt huomattavasti rempan jälkeen
eli ei mennyt mielestäni hukkaan rahat tässä remontissa
270cdi om612 koneella. Autolla ajettu 500000km ja 4suuttimen kärjet oli syöpyneet jo melkoisesti.
Käynti tasottui huomattavasti ja lähtee herkemmin käyntiin kylmällä koneella. Tässä lähinnä ihmettelin kun ajotietokone alkoi näyttää kulutuksen kasvaneen reilulla litralla/100km
No nyt kuitenkin on niin,että todellinen kulutus on vähän laskenut. Meinasin jo soittaa huoltoon,että mikä meni pieleen ennenkuin mittasin tuon todellisen kulutuksen. Onko muilla samanlaisia kokemuksia asian tiimoilta?
Niin ja savutus on pienentynyt huomattavasti rempan jälkeen
eli ei mennyt mielestäni hukkaan rahat tässä remontissa
MB 270cdi -03
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
Oliskohan jäänyt suuttimien koodaus tekemättä? En tiedä miten onnistuu Boschilla, starilla onnistuu. Niissä on aina koodi, joka pitää syöttää ohjelmaan.
Tilannehan ei ole huono ollenkaan jos kulutus on ajotietokoneen näyttöä pienempi, mutta olisi se silti syytä varmistaa.
Tilannehan ei ole huono ollenkaan jos kulutus on ajotietokoneen näyttöä pienempi, mutta olisi se silti syytä varmistaa.
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
Mä vaihdoin värysen OM612 koneeseen koprkeapainepumpun tiivisteet ja tuon jälkeen tietokoneen näyttämä kulutus putosi muistaakseni n. litralla. Mitattu kulutus ei muuttunut mihinkään. EN myöskään ymmärrä miten tuo mun remppa muka vaikutti arvoihin että ECUn laskenta muuttui.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
Laskeeko ecu kulutuksen suutinten aukioloajoista vai mistä? Onko mahdollista, että ecu tasoittanut käyntiä kuluneilla suuttimilla lyhentämällä suutinten aukioloaikaa ja tämä näkyisi sitä kautta mittarissa pienempänä kulutuksena? Aiheesta en mitään ymmärrä, mutta ihan maalaisjärjellä ajateltuna tuli tälläinen mieleen.
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
Toteutuneesta ruiskutuksesta x ruiskutusten määrä / matka. Mikä sitten oikeasti toteutui, on toinen juttu.
Arvo on laskennallinen.
Arvo on laskennallinen.
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
Soitin huoltoon ja kysyin tuosta suuttimien koodauksesta
Vastaus oli,että ei tarvetta koodaukseen tämän ikäisessä mesessä ja vuosimallihan on -03
Vastaus oli,että ei tarvetta koodaukseen tämän ikäisessä mesessä ja vuosimallihan on -03
MB 270cdi -03
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
No sitä ei tiedä ennekuin sen katsoo, onko ecussa koodausmahdollisuus vai ei. Suuttimissa todennäköisesti on vähintään ympyröity numero väliltä 1-5. Usemman digitin koodaus tullee vähän myöhemmin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
Eipä se suuttimeen merkitty alkuperäinen koodaus välttämättä enää pidä paikkaansa korjatun suuttimen kohdalla.
Jotkin saksalaiset pajat jotka suuttimia korjaavat, toimittavat uudet koodausarvot.
Jotkin saksalaiset pajat jotka suuttimia korjaavat, toimittavat uudet koodausarvot.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
Kuten esimerkiksi https://www.diesel-technik-biberach.de/ ... eistungen/ jonka peruskorjaamilla suuttimilla on nyt reilu 100 000km ajettu.
Maksoivat muistaakseni noin 140€/kpl aikanaan.
Joihinkin automerkkeihin saa tehdasuusiakin suuttimia kohtuuhintaan. Ostin joku aika sitten neljä Denson 1600bar suutinta, kpl-hinta 194€.
Re: Suutirempan jälkeinen kulutus
No nyt on reilu 2000km ajettu rempan jälkeen ja tietokoneen näyttö keskikulutus 7l/100km ja tankkauksista laskettu kulutus 7.2l/100km eli eipä ole paljon heittoa. Keskikulutus pudonnut puolilitraa sadalle kilometrille. Koodauksen tarve selvitetty eikä sille merkkihuollon mukaan tarvetta
MB 270cdi -03