W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Hei.
Joku on joskus kiristänyt y-putken klemmarin niin tiukalle, että oranssin tiivisteen kanssa putki jää irti turbosta eikä sitä saa kunnolla kiinni. Auto tiputtaa öljyä heti ja käryää, eikä putkea saa edes väkivallan avulla syvemmälle.
Tarvikkeena tuota putkea saisi Saksan Ebaysta parilla satasella.
A6420901642
https://www.ebay.de/itm/304380611258
Ainoa mitä tuon osalta mietin, on noi tarvike-MAF:it. Onko tällaisessa nykyaikaisessa dieselmoottorissa isoa vaaraa, mikäli MAF:t antaisi väärää tietoa? Muistaisin jostain joskus lukeneeni, että dieselmoottorissa MAF ei ole läheskään niin tärkeä kuin bensaturbossa.
Tuon pelkän öljyvuodon takia en haluaisi laittaa ~1500 euroa KL-varaosille orkkikseen.
Joku on joskus kiristänyt y-putken klemmarin niin tiukalle, että oranssin tiivisteen kanssa putki jää irti turbosta eikä sitä saa kunnolla kiinni. Auto tiputtaa öljyä heti ja käryää, eikä putkea saa edes väkivallan avulla syvemmälle.
Tarvikkeena tuota putkea saisi Saksan Ebaysta parilla satasella.
A6420901642
https://www.ebay.de/itm/304380611258
Ainoa mitä tuon osalta mietin, on noi tarvike-MAF:it. Onko tällaisessa nykyaikaisessa dieselmoottorissa isoa vaaraa, mikäli MAF:t antaisi väärää tietoa? Muistaisin jostain joskus lukeneeni, että dieselmoottorissa MAF ei ole läheskään niin tärkeä kuin bensaturbossa.
Tuon pelkän öljyvuodon takia en haluaisi laittaa ~1500 euroa KL-varaosille orkkikseen.
S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
itsellä ekat tarvikemaffit toimi viikon, sitten herjaili kaikenlaista dpf yms , vasta boschilaisilla toimi. ne oli kuitenkin sellaiset että keskiosa piti olla vanhasta.
sinänsä hölmö jos maffit toimii, koska noita keskiosia heitetään roskiin yhtenään rikkinäisten maffien kanssa. itsekkin yhden heittänyt.
varovasti lämmön kanssa sen voi vaihtaa niihin maffi - keskiosa liitoksesta, mutta varovainen saa olla.
mulla on yhdet 5 pinniset boschin maffit vielä varastossa kun tuli väärät kerran, jos joku tarvii. kannattaa olla tosi tarkka tilatessa että on kuvat niistä pinneistä, koska on 4 ja 5 pinnisiä.
sinänsä hölmö jos maffit toimii, koska noita keskiosia heitetään roskiin yhtenään rikkinäisten maffien kanssa. itsekkin yhden heittänyt.
varovasti lämmön kanssa sen voi vaihtaa niihin maffi - keskiosa liitoksesta, mutta varovainen saa olla.
mulla on yhdet 5 pinniset boschin maffit vielä varastossa kun tuli väärät kerran, jos joku tarvii. kannattaa olla tosi tarkka tilatessa että on kuvat niistä pinneistä, koska on 4 ja 5 pinnisiä.
W212 E350cdi
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Täällä jossain on kuvat ja ohjeet muutoksesta kun tuo klemmarin kohta on vaihdettu pätkään putkea ja silikoni letkuun tms.
Pitäisi haulla löytyä täältä tai googlen kautta ainakin
Pitäisi haulla löytyä täältä tai googlen kautta ainakin
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Onko jossain ohje tuohon maffian irroitamiseen näistä uudemmista? Mistä noita boschin MAFfeja voi ostaa?Nurmituomas kirjoitti: ↑Ti 05.09.2023 09:00 itsellä ekat tarvikemaffit toimi viikon, sitten herjaili kaikenlaista dpf yms , vasta boschilaisilla toimi. ne oli kuitenkin sellaiset että keskiosa piti olla vanhasta.
sinänsä hölmö jos maffit toimii, koska noita keskiosia heitetään roskiin yhtenään rikkinäisten maffien kanssa. itsekkin yhden heittänyt.
varovasti lämmön kanssa sen voi vaihtaa niihin maffi - keskiosa liitoksesta, mutta varovainen saa olla.
mulla on yhdet 5 pinniset boschin maffit vielä varastossa kun tuli väärät kerran, jos joku tarvii. kannattaa olla tosi tarkka tilatessa että on kuvat niistä pinneistä, koska on 4 ja 5 pinnisiä.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Olen ymmärtänyt tuon käyvän vain W211 korisen OM642, tähän uudempaan ei sovi.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Kuumailmapuhaltimella lämmität sen putken ja työnnät sopivan tangon sisään millä saat sen taas oikeaan mittaan.
Puuta muovia terästä putkea yms se tuurna millä venytät.
En ymmärrä mikä helvetin tarve toisilla on vetää noi putket muodottomiksi klemmarilla, ei ole yksi eikä kaksi turbon putkea kun on pitänyt lämmittää ja korjata.
Puuta muovia terästä putkea yms se tuurna millä venytät.
En ymmärrä mikä helvetin tarve toisilla on vetää noi putket muodottomiksi klemmarilla, ei ole yksi eikä kaksi turbon putkea kun on pitänyt lämmittää ja korjata.
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Löysin netistä käytetyn alkuperäisen, mutta ehjäputkisen y-putken. Pitäisi asennella pian. Vaikuttaa olevan huomattavasti parempaa materiaalia kuin toi nykyinen tarvikemallinen.MJPfin kirjoitti: ↑Ti 05.09.2023 23:27 Kuumailmapuhaltimella lämmität sen putken ja työnnät sopivan tangon sisään millä saat sen taas oikeaan mittaan.
Puuta muovia terästä putkea yms se tuurna millä venytät.
En ymmärrä mikä helvetin tarve toisilla on vetää noi putket muodottomiksi klemmarilla, ei ole yksi eikä kaksi turbon putkea kun on pitänyt lämmittää ja korjata.
S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Ebay.de stä ostin.
Itse asiassa ostin koko y putken maffeineen ensin ja kun siitä ne maffit ei toimineet niin vaihdoin siihen boschin maffit. Vai oliko ne jotkut valeot.
Itse asiassa ostin koko y putken maffeineen ensin ja kun siitä ne maffit ei toimineet niin vaihdoin siihen boschin maffit. Vai oliko ne jotkut valeot.
W212 E350cdi
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
Hienosti meni ehjä käytetty perille asti uudella tiivisteellä, ja kiristin varovasti ruuvarilla klemmarin, ettei vaan hajoa.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350CDI OM642 turbon y-imuputki
No niin hyvä homma, turha sitä on taistella jos ehjä käytetty löyty noin nopeasti.