W205 C180 Savutus käynnistettäessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lu21fer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 22.12.2007 22:25
Paikkakunta: Lappeenranta

W205 C180 Savutus käynnistettäessä

Viesti Kirjoittaja Lu21fer »

Sellainen murhe on pikku hiljaa ilmennyt että auto pölläyttää pienen sinisen pilven käynnistettäessä kun on seisonut muutaman tunnin, potilaana siis vm.2015 S205 C180 Bluetec Rellun 1.6L moottorilla eli OM626.951, Jostain olen lukenut että nämä moottorit lähtökohtaisestikin huohottavat melko
runsaasti ja siksi moottorissa on ilmeisesti se "oil separator" eli öljynerotinkansi tuossa venakopan päällä josta letku menee sitten imukaulaan jossa on ilmeisesti joku annosteluventtiili huohotushöyryjä varten, koneella ajettu se 310 000km ja turbon vaihdon jälkeen 10 000km, turbo poiki katkaisemalla koko akselin klo 2:30 aamulla Teneriffan reissun päätteeksi hitonmoisessa lumipyryssä mutta se on kokonaan eri asia, vikakoodeja ei ole ja nyt olen hieman äimän käkenä että mistä vikaa etsisi, aluksi olin vahvasti sillä kannalla että joku suutinkärki on väljä ja vuotaa johonkin pyttyyn polttoainekiskon paineen kun olin haistavinani sellaista palamatonta dieseliä siinä pölläytyksessä, vähän kuin käynnistäisi jonkun noista vanhoista apukammiokoneista mutta sittemmin nenäni kääntyy kuitenkin voiteluöljyn hajun puolelle, aamuisin kone ei juurikaan pölläytä kuin juuri sellaisen pienen pienen harmaan joka haisee dieselille mutta sitten päivän päätteeksi kun klo 16 käynnistää auton työmaalla tulee taas se sellainen sininen öljysavu jota tulee pari kolme sekuntia kun painaa kaasua, sinänsä kone käy nätisti kaikilla, ei rohise, tikitä tai kolise missään vaiheessa eikä joku saattaisi edes kiinnittää huomiota ko.ilmiöön mutta itseä se häiritsee kun on sen verran mersumiehen vikaa että ei viitsisi suoda muille sitä vahingoniloa että "just tollasia noi on, osta tojota se on kunnon auto", minkälainen se huohotinkansi on rakenteeltaan ja voiko se mystinen "huohottimen kalvo" rikkimennessään aiheuttaa moisen ilmiön ? Ja onko jollain samaa ongelmaa saati kokemusta asian ratkaisemiseksi ?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W205 C180 Savutus käynnistettäessä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Perinteisesti merkistä riippumatta sininen pöllähdys käynnistettäessä kertoo ohjurinkumien vuotavan. Ajossa tuota lievää öljynkulutusta ei huomaa, varsinkaan kun katalysaattori polttaa paljon suuremmankin öljynkulutuksen savut huomaamattomiksi.

Meillä on Mercedes joka on katsastettu 15 kertaa peräkkäin huomautuksitta. Koskaan ei ole tarvinnut kikkailla päästöillä joita ei mitattaessa juuri ole.

Meillä on myös Toyota joka on katsastettu 16 kertaa ilman huomautuksia. Erona Mersuun on ettei Toyotaa tarvitse korjata ja sillä voi aina hakea varaosia tai mennä töihin kun Mersu on rikki.
kolaväyskä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 13.03.2024 02:48

Re: W205 C180 Savutus käynnistettäessä

Viesti Kirjoittaja kolaväyskä »

löytykö mitään vikaa, itsellä samaa ongelmaa.
Vastaa Viestiin