W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

No se on varmaa!
Harva niin kuitenkaan tekee(vaikka sitten maksaa hitosti enemmän)
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

https://www.catcar.info/mercedes/?lang= ... dlNzA9PS0x


Tuosta nyt ei paljon selvää saa miten se akselin menee siellä ja meneekö välistä vaiko ei.. ja jos ja laakeri hajoaa niin pyöräyttääkö samalla sen öljypohjan paskaksi.

Joku viisas sanoi että 212 menisi pohjan läpi tms ja siinä menee rikki kun laakeri hajoaa. 124 menee kuulemma kans pohjan läpi. En nyt tiedä meneekö kirjaimellisesti läpi vaiko jonkun välitilan mutta kun alkaa heilumaan ilman tukea niin ikävää jälkeä tekee..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Joku viisaampi varmaan osaa sanoa, ainakin aikoinaan(w124) ne taisi olla kestävää tavaraa? Kiinnostaa kyllä itseäkin
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja jysi »

Orlov kirjoitti: To 09.11.2023 20:52
jysi kirjoitti: Su 29.10.2023 09:21 Nähtävästi noita joku osaa korjatakin. 215€, vuoden takuu ja 50% hyvitys vanhasta:
Jos lähettää rikkinäisen sinne, niin saa 50€ hyvityksen(ei 50%), niin yhtä tyhjän kanssa, kun maksaa se lähettäminenkin.
Korjattu, piti olla € mutta osui näemmä sormi viereiseen näppäimeen.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Mekin pelastettiin,isoissa sulku merkeissä mokoma. Tosin takaveto. On saatu leimata läpi melko pienellä nämä vuodet. Poronkusema euroissa uudempiin on kuitenkin melkoinen loikka, joten kyllä näitä pitäisi arvostaa, ei myyntiarvoltaan, vaan käyttöarvoltaan
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

jysi kirjoitti: To 09.11.2023 23:51
Orlov kirjoitti: To 09.11.2023 20:52
jysi kirjoitti: Su 29.10.2023 09:21 Nähtävästi noita joku osaa korjatakin. 215€, vuoden takuu ja 50% hyvitys vanhasta:
Jos lähettää rikkinäisen sinne, niin saa 50€ hyvityksen(ei 50%), niin yhtä tyhjän kanssa, kun maksaa se lähettäminenkin.
Korjattu, piti olla € mutta osui näemmä sormi viereiseen näppäimeen.
Varmaan 99.9% ymmärsi tuon,ilman minun höpinöitä, pitää kuitenkin pelata varman päälle :lol:
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Alkoi tuntua, että tuossa taitaa olla hieman enemmän varusteita, ku nykyisessä lankussa. Onhan tuossa kyllä aika paljon. Ja ehkä turhaakin. :shock:


Model E 320 CDI 4MATIC
Engine 642921 40 429890
Transmission 722689 06 933976
Order Number 0 7 242 02439
Order Location LEIPZIG BRANCH
Production Number 7714965
Interior AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - RED (827A)
Paint 1 OBSIDIAN BLACK (197U)
Release Date 2007-05-03
Delivery Date 2007-05-04
Code Description
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
807 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
827A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - RED
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P78 FLEET MODEL
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
Q24 GV - EPDM-RIEMEN
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
U12 FLOOR MATS, VELOURS
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT


Nykyisen käyttiksen varusteet taas..


Model 250 D
Engine 602912 10 136476
Transmission 717412 01 310481
Order Number 0 9 529 11136
Order Location FINLAND
Interior FABRIC - BLUE (072)
Paint 1 ARCTIC WHITE (147U)
Approx. Build Date 1989-05
Code Description
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

Onhan tuossa vähän eroa. Lankun varusteet kyllä toimineet tähän asti. Paitsi lampun pesurit...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Leima tuli. Korjauskehoitus tuli edessä molemmin puolin sisemmät suojakumit, koiranluu pysty takana oikealla ja putkiston kiinnike hitsata kiinni takana, pitää molempia putkia kiinni toisissaan se kohta. Päästöt näytti 0,10, ettei nyt kovin pahasti sauhuta.

Torstaina tilasin osat, menee ensi viikkoon pitkästi ennen ku ne saa. Sitte ei ole vapaata heti milloin viedä työn alle, niin panin seisontaan, ettei turhaan juokse verot ja vakuutus, jos menee toista viikkoa. 6e käytöstä poisto. Tuli sitte kympin lasku veroista ku kymppi on näemmä minimi laskutus. Tosi reilua. :lol:

Suojakumia ei löytynyt tukuista, eikä kuulemma edes saksan tukusta, merteilillä näytti vihreää, niin sieltä tilaukseen pari.

Laatikon alla oleva pohjapanssari on hävinnyt johonkin. Ja kun on madallettu aikanaan, niin onkohan jääpala vienyt mukanaan. Keulassa oli kyllä vähän kolhuja, että jossain on kiinni ottanut ja jotain tullut vastaan.
-30mm h&r sarja edessä ja takana ilmat nollassa. Miettinyt josko nostaa vakioksi. Kuinkahan tyhmän näköinen tulisi, kun 17" vanteet alla.. sitte takapää pitäis käyttää starilla jossain.

Hajottamoilta katsellut sitä pohjamuovia, uutta myi joku firma klokkerholmin tekemänä, olisiko se sitte hyvä. Vajaa 60e ja ruuvipussi 30e lisäksi. Aika kova hinta ruuville.. toki jos jollain on jemmassa -07 sopiva roi-oulu akselilla, niin saa tarjota. :D

Niin ja mb-osaan soitin. Tarkistivat koneella kuvista ja kyllä siellä kuulemma on se tukilaakeri akselilla. Skf, löytyy hyllystä ja maksaa kokonaiset 13e. Sama vaihtaa samalla kun joutuu sen akselin käyttää ulkona kun kumia vaihtaa...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Kyllä tuolle keulalle pitää jotain tehdä. Aivan liian matala minusta. Renkaan pinta suunnilleen kaaren tasalla. Vähän liian teini minusta. Tuossahan on ne -30mm jouset keulalla. Ei kai se vakionakaan olisi paha avan jousilla ja 17" alla? Jossain luki että iskarista voisi säätää jotenkin korkeutta mutta en tiedä onko alkuperäiset alla ja miten onnistuu. Pitää kysyä onko alkuperäiset jouset tallella jossain. 32,5cm näyttää olevan korkeus vanteen keskeltä kaareen.

Etuvilkku toimii nyt mutta oikean puolen kaukovalo ei edelleenkään. Näyttää olevan melko ruskeana johto joka ottaa virtaa jälkiasennusxenoniin. Varmaan siinä vika. Vaan on pirun ahdas tila siellä absin pumpun edessä ettei sinne mahdu huonostikaan kahta kättä. Melkein jo revin irti toisen konepellin lukon jos siitä saisi edes pihdin läpi avuksi..

Huomenna voisi hakea kaikki suodattimet ja vaihtaa niitä osia odotellessa. Satanen siihen menee mutta pääsee taas vuoden eteenpäin. Diamond diesel tuntuu olevan vähissä kylällä. Sota haittaa harrastuksia.

Pittää miettiä miten etenee ja mitä noille tekee. Jos ottaisi martan glögipullon ja alkaisi miettimään mitä tuo kans tekee.. :oops:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tallissa vahingossa huomasin, niin tuulilasin päällä menee puolen sentin etäisyydellä täysin pitkä ja laidasta laitaan veitsen jälki. Ja keskellä lasia jo ruosteen alku. Lisää maalattavaa tulevaisuuteen. Varmaan joskus lasin vaihdossa tullut. Perkeleen lasisepät.. :evil:

80e maksoi kaikki suodattimet yhteensä. Öljykannu 69e. Ei paha litrahinta. Halvempaa kuin lankkuun aina työnnetty legendaarinen 5w-50. :lol:

Ensi viikolla aika paikalliselle, niin jos sen käsittelyn jälkeen pääsee ottamaan tuon käyttöön ja kovaa ajoa. Tosin se pohjamuovin puute hieman hidastaa. Ettei lähde kaikki johdot jne irti jos saa osumaa. Edellinen omistaja sanoi että se on jossain tien varressa se muovi..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Kyllä tuntuu olevan tiukassa pohjamuovit. Ainakin ne joiden pitäis tuohon mennä. Yksi olis ollu suoran kuutosen mutta heittää sarjanumero. Muut myyty suunnilleen heti ku romuun tulee. Kopiota en ole alkanut vielä tilaamaan.. alkuperäinen istuu kuitenkin parhaiten.. etsintä jatkuu..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Mietin että jos se etuakselin laakeripesä on hieman väljä niin tekisikö se sen ravistuksen kun kiihdyttää kunnolla? Pitänee kokeilla onko se väljä ennen kuin alkaa sitä vaihtamaan ja kuluttaa turhaa aikaa. Jos sitä pystyy ja mahtuu kokeilemaan. Jotenkin vaan tuntuu, että se tulisi taaempaa kuin edestä. Ratti ja kädet ei muistaakseni vispaa kuitenkaan, perse ennemminkin..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

vasemman puolen vetarin kumet vaihdettu, olihan se ulompikin rikki valmiikis. hiekkaa löytyi mukavasti sisäpään kumi sisältä. varmaan se jonkin verran kulunut jo on mutta kasattiin ja uutta rasvaa täyteen. samalla vaihtui se tukilaakeri ja jarruletku samaan kulmaan. laakeri oli vielä hyvässä kunnossa, toki paljon liukkaammin pyörii kuin uusi. muttei hervoton kuitenkaan vielä, eikä rohissu. öljyt ja suodatin vaihtui samalla moottoriin. toisen puolen kumi sitten toisena päivänä, eka meni harjoittelussa pajalla. Laakeri tuli yllättävän helposti ulos ja irti akselista, uusi taas ei meinannu millään mennä paikoilleen. taisi akselin mukana tulla se laakeri suoraan, en nähnyt, kun olin hakemassa pitsaa. hyvä ruoka, parempi asentajan mieli.

kaukovalon lamppu pitäisi alkaa vaihtamaan, en tiedä kene kädelle se on suunniteltu ja miten sen saa ulos, mutta pitänee harjoitella joku päivä ihan tosissaan. kaipa sen saa irti koko keulaa purkamatta. :wtf:

keula tuntuu aika pehmeältä, edessä olevan sassin pohjassa oli tähti eli mahtaako olla aivan ensimmäiset ja alkuperäiset iskarit alla. mersun huolto sanoi, että laittaa bilsteinit tilalle, ei sassia. numerokoodin sain mukaan mikä alle kuuluu alkuperäisenä, sen koodin kanssa tarvikkeeseen ja tutki aikansa ja antoi koodin mikä pitäisi mennä. oikean puolen iskari oli siinä ehdolla. olikohan jotain 370e kappale. alennuksen kanssa vain 280e. just. :oops:

sama koodi nettiin ja löytyi autodoc tms 135e sama iskari. mutta sitten alla luki ettei passaa tuohon malliin, ota tuosta nyt sitte selvää.. :?:

toki muuttuuhan se meno jos uusii kerralla kaikki alle. joku satanen siihen toki menee, kunhan tietää vaan mitä ostaa.

kävi kyllä jo mielesä, ostaako uudet vetarit valmiiksi tuohon autoon, jos kohtuuhinnalla saa jostain. jossain oli vanha hinta ja oli 1800e oikean puolen vetarin hinta. :lol:

alkuperäiset avantgarden jouset on löytyneet kuulemma, kuinkahan paljon keula niillä nousee uusilla iskareilla, jos iskarin säätö alimmassa aluksi? takana kun pussit on vissiin nollassa, niin tuleeko siitä sitten keula pystyssä kulkeva, jos ei pääse starilla nostamaan..

ja eilen iski se laatikon keppi vika toistamiseen. eli montako päivää sillä nyt on ajettu, ei kovin tiheään vielä ilmene. sammutin auton ja käyntiin, alkoi toimia taas normaalisti. mutta otettava työ alle jossain vaiheessa selvästi.

kuun lopussa pitäisi lisät tulla tilille, taitaa niille kohde löytyä aika kivutta. :lol:

niin joo, löytyihän taakse se pohjapanssarikin laatikon alle. kuvissa just samanlainen kuin mitä tuossa on ollut. vaan eihän se tietenkään sopinut huonostikaan paikoilleen kun kokeiltiin. räjäytyskuvissa oli kyllä aivan samanlainen ja pitäisi käydä, aina jotain.. pittää miettiä.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Sercappi korjasi kepin ja mittariston valot. Vuoden takuu.
Mukava palvelu ja ainakin vielä toimii. En valita. Keminmaalla käytin. Joku valolevy rikki mikä mittarin takana. Keppiä oli jo kuulemma kerran vaihdettu kun kyljessä oli ollu ulkomaan takuutarra mutta voi olla vaihto-osa. Meinasi että nyt keppi kestää auton iän. Tosin sitä ei sanonut, että loppuuko ikä puoleen miljoonaan eli kestää vielä sen 60tkm vaiko pitemmälle....

Tilasin uudet bilsteinit alle, saa nähdä miten vaikuttaa keulan hyppimiseen etenkin kun vaihtaa alkuperäiset avan jouset keulalle samalla. Jos sokka puoleen väliin niin ei nouse keula pystyyn, kun takana ilmat nollassa?

Alkuperäisen iskarin numeron perusteella tilattu uudet. Ei ole sporttimalli ilmeisesti. Foorumia kyllä luin tilauksen jälkeen, niin täällä vanhat tekstit sanoo että avalle pitää olla sport-malli ja lyhyempi. Sitte taas netissä useampi myy samaa joka malliin classicista avaan, piru ku on aina sekavaa..

No jos ne tulee viikon sisään maailmalta. Viikko menee odottaessa mutta säästyi 300e kun tilasi. Ainakin aiemmin autodoc toiminut ok..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Nyt tuli joulu. Iskarit tuli postissa. Näyttää olevan sellainen viisi senttiä säätövara edessä.

Vaan mikähän se tosiaan on avassa se alkuperäinen kohta missä sokka on?

Ei olis kummoinen homma käyttää irti ja säätää mutta tuo etuveto tekee siitä enemmän hankalaa. Olisi mukava saada kerralla kohdalleen.

Jos laittaa vaikka keskelle tai alimpaan, niin millainen ero käytännössä on renkaan ja kaaren välissä? Ylimpään ei nyt kuitenkaan laiteta..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: To 07.12.2023 11:57 Nyt tuli joulu. Iskarit tuli postissa. Näyttää olevan sellainen viisi senttiä säätövara edessä.

Vaan mikähän se tosiaan on avassa se alkuperäinen kohta missä sokka on?

Ei olis kummoinen homma käyttää irti ja säätää mutta tuo etuveto tekee siitä enemmän hankalaa. Olisi mukava saada kerralla kohdalleen.

Jos laittaa vaikka keskelle tai alimpaan, niin millainen ero käytännössä on renkaan ja kaaren välissä? Ylimpään ei nyt kuitenkaan laiteta..
Todennäköisesti sinun autosi varusteilla ei sitä kukaan kykene varmuudella sanomaan. Jospa laitat sen keskelle ja mittaat paljonko lokasuojan kaaren yläreunaan on akselin keskipisteestä matkaa.
Jos näkymä ei tyydytä niin sitten korjaus haluttuun suuntaan.
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Jos iskarit on tarkoitus vaihtaa, niin eikö sitä säätöä voi laittaa vaan siihen missä se on edellisissäkin, vai onko tarkoituksena pelata korkeutta jompaan kumpaan suuntaan?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Käytännössä se ero on juuri se kuinka paljon sitä sokkaa siirtää.
Siirrät 5mm niin se vaikuttaa jotakuinkin 5mm auton korkeuteen.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Edellisissä mitkä nyt alla ei ole säätöä ollenkaan. Ja toisaalta ei kehtaa viedä pajalle parin päivän välein. Oma hommansa kuitenkin aina käyttää kaikki auki. Ja tosiaan madallusjouset lähtee nyt pois ja tulee alkuperäiset tilalle, niin ei suoraan voi tilannetta verrata. Toisaalta jos on aivan alkuperäinen iskari ja vain jouset vaihdettu, niin sillä mitalla pitäis periaatteessa päästä alkuperäiseen korkoon... joku oli tänne kirjoittanut joskus, että oli toiseksi alin kohta mihin oli sokan laittanut ja ei ollu vielä liian matala. Nyt alla -30mm sarja, niin luulisi että vaikka olisi alin sokka, niin on se ainakin sen kolme senttiä korkeampi kuin nyt tällä jousella.. mutuna..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Ai siinä oli semmoset tolpat paikoillaan. Mulla on itellä avantgarde ja mieleen on jäänyt vain se, että asetus oli lähes matalimmillaan. Oliko se sitten alkuperäinen korkeus vai ei, mutta ei se liian matala ole.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Sassit näkyy olevan paikoillaan. Nuo uudet on sitte bilsteinit. Noissa näyttää olevan 11 sokan paikkaa, alkuperäisissä kuulemma kuusi. Ja onkohan samassa suhteessa suunnilleen samalla kohdalla nuo sokan paikat ku alkuperäisissä vai saako nuo jopa matalammalle.. mene ja tiedä. Joskus yksinkertainen asia on hankalaa. :D
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

eipä ole iskareita vielä päässy alle asentamaan, katsotaan sitä korkeutta sitte jotenkin paikan päällä jotenkin vanhan kanssa vertaillen.

aamulla ajelin töihin rauhassa, niin eiköhän syttynyt punainen valo, että takaluukku auki. no ei varmana ole. onneksi sammui jonkun kilometrin ajon jälkeen.

johtonippukohan siellä vikoo jotenkin? suoraan vastaavaa haullakaan ei löytynyt. kerran teki vastaavan ja käytin luukun auki ja kiinni, niin loppuihan se. vaan joku kosketushäiriö kait tuon luulisi olevan. tympii vaan kun punaisena pyöreä rinkula silmien edessä turhaa palaa.. saranan kohdalla se varmaan siinä menee jossain, vaikkei aiemmin ole juuri silmään pistänyt. toki enpä ole sillä silmällä edes katsellut, kun ei juuri aihetta ole ollut..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

tuttavan kanssa juttelin puhelimessa, värkännyt noiden merssujen kanssa aika paljon. meinotteli että alkaa moottori ja laatikko keskustelemaan paljon paremmin keskenään, jos sinä mottia hieman säätäisi. pitänee ottaa harkintaan, kun saanut käytyä läpitte muut paikat.

mielenkiinnolla tutkinut tuota cdi-ketjua, paljon hyvää asiaa, osaa ei tajua ollenkaan, mutta jotain toki. ihmetyttää vaan kun on pitkästi juttua ja sitte jossain on poistettu joka toinen kirjoitus, yritä siinä sitten pysyä selvillä mitä kysytty ja mihin vastattu.. :shock:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 427
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja moska »

juha1 kirjoitti: Pe 15.12.2023 19:55 ihmetyttää vaan kun on pitkästi juttua ja sitte jossain on poistettu joka toinen kirjoitus, yritä siinä sitten pysyä selvillä mitä kysytty ja mihin vastattu.. :shock:
Sinne on varmaankin foorumin röllit kirjoitellut omia mielipiteitään, kuinka ohjelmoinnilla tuhotaan kaikki mersut ja maapallo
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Lootan saa paimennettua vähän järkevämmin vaihtavaksi moottoriohjaimesta, mutta mikään savuacom tai diktuning bulkki lastu ei sitä tee. Pitää osaava tekijä olla, esim tuikku.

Jos enemmän sitä laatikkoa tarvii hämmentää niin pari tekijää siihenkin on.

Melkein laittaisin avarin jouset ja sokat johkin keskelle alkuun. Ei ihan matalin mutta ei maastoautokaan. Ja ne jouset hiukan asettuu muutaman viikon / kuukauden aikana.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei Jaska kallis ole siihen nähden miten hyvin tekee. Ja saathan sitten varmuuden mitä sieltä tuloo.
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Itse pidän tuota hintaa hyvinkin maltillisena.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Menny muutama päivä käymättä täällä.

Tuikulle soitin tässä yksi päivä, tuntui olevan asiallinen kaveri.

Mietin jos hieman puolen välin alapuolelle laittaa sen sokan. Kaveri mietti että jos alkuperäinen avarin iskari niin siitä mitta pultin reiästä lautaseen. Ja jos vähän sen alapuolelle sitte sokka. Ei sekään välttämättä huono olis. Kun ei vaan kehtaa käyttää monta kertaa paikallisella korkeuden takia jos liian korkealle jää.

Kunhan ei liian korkealle jää. Tuskin edes alin kohta ja sokka sekä alkuperäinen jousi on noin matala kuin tuo -30mm h&r.. luulen.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Taitaa se -30mm olla siitä alimmasta asennosta jos sokalliset tolpat madallusjousien kanssa.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Eli alin sokka ja normaali jousi niin nousee 30mm?
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Vastaa Viestiin