W463 1996 diagnostiikka

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
Avatar
hezekiel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 05.01.2005 13:58
Paikkakunta: Häijää

W463 1996 diagnostiikka

Viesti Kirjoittaja hezekiel »

Terve,

Kyseessä hiukan hankala "ylimenokauden" laite eli vuoden 1996 G-mersu jossa on vielä vanha iso L-mallinen kantikas 16-pin liitin. LED-vilkkutesterillä ei saa ulos muuta kuin pin 11 (varkaudenesto) jutut. Muut kuten moottori, SRS ja ABS eivät vastaa. Mahtaisiko olla pelkästään digitaalisesti kommunikoivia bokseja jo tässä vuosimallissa. Minkä testerin hankkisin tätä varten?

Airbag-valo alkoi palamaan pitkän säilytyksen jälkeen kun akku meni tyhjäksi ja nyt pitäisi tutkia asiaa että saisi auton leimakuntoon. Talossa on myös viitisen vuotta vanhempi R129 joten mukava jos sitä voisi katsella samalla.
Viimeksi muokannut hezekiel, Su 18.02.2024 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300SL-24 '92, 300CE ´90, 190E '88 MR
Avatar
hezekiel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 05.01.2005 13:58
Paikkakunta: Häijää

Re: W463 1996 diagnostiikka

Viesti Kirjoittaja hezekiel »

Kokeiltiin nyt korjaamolla koodien lukua jollain melko virallisella Star/Xentry systeemillä mutta ainuttakaan boksia ei saatu vastaamaan. Joko ohjelma ei tue (korimallikoodilla 463.230 tuli aika huuhaata) tai taidot loppui kesken. Koodeja ei saa pihalle ja mitään kytkistä tai vianetsintäohjetta en tähän vuosimalliin ole löytänyt. Tämmöinen kuin Ofgearin sivuilla on mutta 1994-1996 vuosimalliin olisi aika bueno.
https://ofgear.dk/download/MB-G/w463-g- ... manual.pdf
Viimeksi muokannut hezekiel, Su 18.02.2024 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300SL-24 '92, 300CE ´90, 190E '88 MR
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W463 1996 diagnostiikka

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Saattoi olla turhan uusi testeri, uusimmat Starit ei tue häävisti näitä ysärin pelejä ja niitten diagnoosiin tarvittavaa waka wanhaa 16-bittistä HHTWIN-softaa. Itse oon onnistuneesti lukenut alkupään 140-koppaisia, noissa toki jo 38-pin liitin mutta tuohon vanhempaan systeemiin käypäinen banaaniliitinpiuhakin odottelee tuolla pussissa koskemattomana... ;)
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5487
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W463 1996 diagnostiikka

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

hezekiel kirjoitti: La 03.02.2024 17:47 Kokeiltiin nyt korjaamolla koodien lukua jollain melko virallisella Star/Xentry systeemillä mutta ainuttakaan boksia ei saatu vastaamaan. Joko ohjelma ei tue (korimallikoodilla 463.230 tuli aika huuhaata) tai taidot loppui kesken. Katsastus pomppasi toimimattomasta absista, koodeja ei saa pihalle ja mitään kytkistä tai vianetsintäohjetta en tähän vuosimalliin ole löytänyt. Tämmöinen kuin Ofgearin sivuilla on mutta 1994-1996 vuosimalliin olisi aika bueno.
https://ofgear.dk/download/MB-G/w463-g- ... manual.pdf
Jos bannain liitimillä ei saa mistään mitään koodeja ulos/yhteyttä yhteenkään ohjain laiteeseen,
myöskään niihin mitkä toimii normalisti niin vika on yleensä testerissä/sen käyttäjässä
jos vain yhteen ohjain laiteesen ei saa yhteytää niin usein vikana on että ko laiteltaa puuttu sähköjä
jos laite on joku muu kuin viralinen
(kuten tod näköisesti on mutten olisi jonnekin saatu yhteys/selitys miksi ei saa)
niin kantta koitta jotain semoista paketti missä läppärinä t30 ja boxsina c3
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin