Soitin tänään Alppilan Autohuoltoon, tai no soitin jo eilen ja aikani jonotettua automaattivastaaja ilmoitti että soittavat takaisin. Soittivat aamupäivällä kun en päässyt vastaamaan ja kun soitin alkuiltapäivästä uudestaan niin sama homma, soittavat sitten kun heille sopii. Ehtivät soittaa klo 17 aikaan ja sitten päästiin vihdoin asiaan; KE-Jetti pitäisi saada säädettyä ja saisivat paine-erosäätimen eli EHAn vaihtaa samalla. Ei siellä kuulema enää kukaan osaa laittaa niitä kun ei vikakoodinlukijaa saa kytkettyä ja sitten painamalla kerran Enteriä voi laskuttaa satoja euroja.
On kyllä varsinainen valtuutettu Mersuhuolto kun ingejörit hyvä jos tänä päivänä tunnistavat mikä on ruuvimeisseli, kaikki pitää nykyjään olla testerin kautta luettavissa ja sitä kautta vaihdella kalliita varaosia umpimähkään ja kokeilla toimiiko se aparaatti sitten vaiko ei.
Onko maailma oikeasti menny tähän ettei näitä osata rukata ammattilaisten toimesta?
Kysymys siis kuuluu mistä päin Suomea löytyisi paja joka oikeasti vielä osaisi häärätä näiden aatamin aikaisten ruiskujen kanssa? Kokemuksia?
Bosch KE-Jetronic huolto- ja korjauspisteet Suomessa?
Bosch KE-Jetronic huolto- ja korjauspisteet Suomessa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Bosch KE-Jetronic huolto- ja korjauspisteet Suomessa?
https://www.finjector.com/fin/sivu/suutinhuoltoHage kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 21:54 Soitin tänään Alppilan Autohuoltoon, tai no soitin jo eilen ja aikani jonotettua automaattivastaaja ilmoitti että soittavat takaisin. Soittivat aamupäivällä kun en päässyt vastaamaan ja kun soitin alkuiltapäivästä uudestaan niin sama homma, soittavat sitten kun heille sopii. Ehtivät soittaa klo 17 aikaan ja sitten päästiin vihdoin asiaan; KE-Jetti pitäisi saada säädettyä ja saisivat paine-erosäätimen eli EHAn vaihtaa samalla. Ei siellä kuulema enää kukaan osaa laittaa niitä kun ei vikakoodinlukijaa saa kytkettyä ja sitten painamalla kerran Enteriä voi laskuttaa satoja euroja.
On kyllä varsinainen valtuutettu Mersuhuolto kun ingejörit hyvä jos tänä päivänä tunnistavat mikä on ruuvimeisseli, kaikki pitää nykyjään olla testerin kautta luettavissa ja sitä kautta vaihdella kalliita varaosia umpimähkään ja kokeilla toimiiko se aparaatti sitten vaiko ei.
Onko maailma oikeasti menny tähän ettei näitä osata rukata ammattilaisten toimesta?
Kysymys siis kuuluu mistä päin Suomea löytyisi paja joka oikeasti vielä osaisi häärätä näiden aatamin aikaisten ruiskujen kanssa? Kokemuksia?
Tuolta lähtisin kysymään.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Bosch KE-Jetronic huolto- ja korjauspisteet Suomessa?
Osien vaihtajia enään jäljellä muutamaa eläkettä odottavaa lukuunottamatta.
Re: Bosch KE-Jetronic huolto- ja korjauspisteet Suomessa?
Alkaa vähissä olemaan osaajat, omistakin mekaanikon ajoista on 25-30v aikaa jo.
Silloin jo oli noi KEjetit poistuvaa kansanperinnettä, eikä mekään niitä montaa vuodessa tehty.
Harvoin niihin mitään kummempaa joutuu, määränjakaja ja suuttimien putsaus yleensä säädön ohella riitti.
Suurin osa ongelmia johtu vedestä polttoaineen seassa.
Niin siis ei se itse vesi mutta ruoste ja hapettumat, jokunen O rengas vuoto yms.
Silloin jo oli noi KEjetit poistuvaa kansanperinnettä, eikä mekään niitä montaa vuodessa tehty.
Harvoin niihin mitään kummempaa joutuu, määränjakaja ja suuttimien putsaus yleensä säädön ohella riitti.
Suurin osa ongelmia johtu vedestä polttoaineen seassa.
Niin siis ei se itse vesi mutta ruoste ja hapettumat, jokunen O rengas vuoto yms.
Re: Bosch KE-Jetronic huolto- ja korjauspisteet Suomessa?
Minun auton KE-Jetin perussäädön on 2020 tehnyt Autohuolto T Pispala, Nurmijärvi.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)