M102 pitää aina startata kaksi kertaa kun kelit kylmenee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

M102 pitää aina startata kaksi kertaa kun kelit kylmenee

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Mikähän on kun tuota 190E 2.0 ruiskukoneella pitää aina startata kaksi kertaa kun tulee talvikausi. Ekalla kerralla startti pyörittää vaikka kuinka pitkään ja aika nopeasti kone alkaa aina lupailemaan mutta ei jää käyntiin. Ihan sama sitten lopettaako starttaamisen pian vai myöhään ja sitten kun starttaa heti perään toisen kerran niin kone lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kone siis edelleen kylmä toisella kerralla mutta sitten se vaan lähtee, heti, ihan normaalisti.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: M102 pitää aina startata kaksi kertaa kun kelit kylmenee

Viesti Kirjoittaja Karel »

Mielenkiintoista. Mikä käynnistymiseen tarvittava puuttuu, joka heti toisella kerralla löytyy?

Arvausleikki kaipaisi lisävihjeitä. Eikö moottoria todellakaan saa käyntiin pitkälläkään startilla? Entä edellyttääkö käynnistyminen toisella yrittämällä nimenomaan sitä, että moottoria pyöritetään, vai riittääkö, että avainta pidetään asennossa 2 hetken?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Vastaa Viestiin