mikäköhän mahtaa mersussa taas vaihteeks olla..
ekana teki silleesä että ei meinannu 5 vaihde mennä päälle-->nyt ei mene pakki ja 1 vaihde menee huonosti
Irrota vaihdekepin juuressa oleva suoja ja voitele vivut jotka näkyy suojan alla. Jos vika ei ole siellä, niin vaihdelaatikon laakerit on hajoamassa. Minulla korjautui n.30 vuotta sitten, aluksi kuvatulla keinolla.
Forestman kirjoitti: ↑Su 19.11.2023 17:02
Irrota vaihdekepin juuressa oleva suoja ja voitele vivut jotka näkyy suojan alla. Jos vika ei ole siellä, niin vaihdelaatikon laakerit on hajoamassa. Minulla korjautui n.30 vuotta sitten, aluksi kuvatulla keinolla.
en jaksas uskoo et laakerit yhtäkkiä vaa nii menis
Forestman kirjoitti: ↑Su 19.11.2023 17:02
Irrota vaihdekepin juuressa oleva suoja ja voitele vivut jotka näkyy suojan alla. Jos vika ei ole siellä, niin vaihdelaatikon laakerit on hajoamassa. Minulla korjautui n.30 vuotta sitten, aluksi kuvatulla keinolla.
en jaksas uskoo et laakerit yhtäkkiä vaa nii menis
dealer kirjoitti: ↑Su 19.11.2023 17:24
Auton alta löytyy vivut joissa vika saattaisi nyt olla...
mimmosta vikaa?
No semmosta ettei kaikki vaihteet mene kunnolla päälle ?
Ei vaan, vipujen päissä on kumiheloja, joku niistä tarpeeksi väljä tai hajonnut niin varmasti haittaa vaihteensiirtoa.
Nyt sitten tutkimaan ihan siitä kyseisestä autosta veikkaillut vikapaikat eikä uskomusten mukaan ihmettelyä
Forestman kirjoitti: ↑Su 19.11.2023 17:02
Irrota vaihdekepin juuressa oleva suoja ja voitele vivut jotka näkyy suojan alla. Jos vika ei ole siellä, niin vaihdelaatikon laakerit on hajoamassa. Minulla korjautui n.30 vuotta sitten, aluksi kuvatulla keinolla.
en jaksas uskoo et laakerit yhtäkkiä vaa nii menis
millä kannattaa voidella?
Ruosteenirrotus suihkeella ja lopuksi vielä tippakannulla öljyä kepin alapään liukupontoihin.
Forestman kirjoitti: ↑Su 19.11.2023 17:02
Irrota vaihdekepin juuressa oleva suoja ja voitele vivut jotka näkyy suojan alla. Jos vika ei ole siellä, niin vaihdelaatikon laakerit on hajoamassa. Minulla korjautui n.30 vuotta sitten, aluksi kuvatulla keinolla.
en jaksas uskoo et laakerit yhtäkkiä vaa nii menis
Kun vaihteiston akseleihin tulee liikaa päittäisvälystä, pääsee synkrorenkaita painavat nalikat tulemaan siirtorenkaan alta, ja jäävät jumiin synkrorenkaan ja renkaan väliin. Tämä tapahtuu yllättäen ja sen jälkeen kyseinen vaihde jumiin.