OM617 kaasu hirttää pakkasella
OM617 kaasu hirttää pakkasella
Tarkemmin OM617A. Eli jos pakkasta yli 15 startatessa niin pumppu ei palauta kaasua, jää huutamaan. Jos sitten sammuttaa, niin ei lähde enää käyntiin. Öljynä on liian jäykät 10w30, jotka vaihdan hetikohta notkeimpiin. Toi sammuttimen päälle jääminen käy järkeen jäykillä öljyillä, koska kalvohan ei kuin vedä sammuttimen päälle, eikä työnnä sitä sen koukulla takas, mutta mites kaasu? Kun antaa lämpöpuhaltimella lämpöä pumppuun niin toimii taas.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: OM617 kaasu hirttää pakkasella
Tuttu juttu show. Mulla oli aikanaan S123 300TD ja sehän oli kovalla pakkasella aika metka ajettava, jos ei ollut pitänyt roikassa ja antanut koneen hiukka käydä ennen liikkeelle lähtöä. Kaasu siis palautti todella hitaasti.
Miksi noin jäykät öljyt?
Miksi noin jäykät öljyt?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: OM617 kaasu hirttää pakkasella
Jäi kesältä.
Re: OM617 kaasu hirttää pakkasella
Niin voiko toi öljyistä pelkästään johtua? Tänään 12 pakkasta, sama juttu. Lisäksi ei sammunut avaimesta 10km ajon jälkeen, 20km jälkeen sammui avaimesta.
Re: OM617 kaasu hirttää pakkasella
Onkos siinä se koneen ja pumpun välissä oleva palautusjousi paikallaan??
Re: OM617 kaasu hirttää pakkasella
On, eikä poljinta kädellä nostaessa asia parane.