W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Taitolindeman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.05.2019 00:47

W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja Taitolindeman »

Elikkä olisko saatavilla ohjeita ja onnistuuko ns autotallissa automaattivaihteiston öljynlauhduttimen letkut vaihtaa. Kyseessä on siis w211 270cdi vm 2003. Toinen letkuista ruostunut puhki, eli vuotaa öljyä pihalle kun käynnistää auton. Toinenkin letkuista ruostuneen näköinen, joten aattelin vaihtaa samalla senkin.
Tai oisko vaihtoehtoisesti etelä-pohjanmaalla joku joka homman tekis, tietenkin korvausta vastaan. Osat tulee huomenna (15.12). Autolla pystyy siis vielä ajamaan kun lisää öljyä lootaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itse olisin ehkä vaan yhdistänyt rautaputket kumiletkulla, ellei autolla vedellä kesäkuumalla isompia kärryjä. Sen verran "kaukaa" rautaputket katkaisten että vuotokohdat jää pois.
Ei ne kovin hankalat tainneet olla vaihtaa uudetkaan. Haasteena voi olla liittimen saaminen irti syyläristä 20 vuoden jälkeen.
oulaistenliikenne.fi
Taitolindeman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.05.2019 00:47

Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja Taitolindeman »

Ei tosiaan tullu mieleen yhdistää ja jostain syystä en aikaisemmin löytänyt tuota vastausta, mutta nyt on homma suoritettu. Laitan tähän vielä myöhemmin työvaiheita kuinka homman itse tein.

Mutta nyt en jostain syystä osaa ilmeisesti laittaa öljyn tasoa oikeaksi, kun vika koodit uusii koko ajan ja pitää laatikkkoa vikatilassa. Koodit: p0715 ja p2225. Itsellä siis halppis testeri ja antaa kyllä nollata mutta heti tulee takaisin.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja mitähän ne koodit tarkoittaa? Vai muistatko itse ulkoa ne?
Taitolindeman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.05.2019 00:47

Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja Taitolindeman »

MJPfin kirjoitti: La 16.12.2023 16:10 Ja mitähän ne koodit tarkoittaa? Vai muistatko itse ulkoa ne?
P0715=INPUT/TURBINE SPEED SENSOR A CIRCUIT
P2225=NOx Sensor Heater Sense Circuit Intermittent Bank 2
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Noin just, eka ehkä laatikosta johdinlevy mahdollisesti, toista ei koko autossa edes ole.
Käyppä luettamassa ne koodit starilla jollain harrastajalla tai jotain. Apua löytyy star ketjusta kun vähän etsii.

Noi pilipali lukijat antaa puutaheinää mersusta.
Taitolindeman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.05.2019 00:47

Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja Taitolindeman »

MJPfin kirjoitti: La 16.12.2023 21:35 Noin just, eka ehkä laatikosta johdinlevy mahdollisesti, toista ei koko autossa edes ole.
Käyppä luettamassa ne koodit starilla jollain harrastajalla tai jotain. Apua löytyy star ketjusta kun vähän etsii.

Noi pilipali lukijat antaa puutaheinää mersusta.
Johdinlevy, kyb venttiili, suodatin ja tiiviste on kyllä jo hommattuna, kun luulin että vika olis sielä, mutta sitten kurkkaus auton alle ja huomattiin reiluhko öljyvuoto putkessa, joten ajattelin vian olevan siinä eikä muualla. Ja tosiaan aikasemmin en mitään öljyvuotoa ole huomannut ennen vikaa. Pitää tosiaan starin nokkaan päästä josko selvyyttä tulis...

Voisko silti öljyn vähyydestä johtua nuo vikakoodit? Mitenkä sitä öljytikkua luetaan, kun tuntuu olevan aika hankala tulkita missä menee öljyn raja?
Taitolindeman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.05.2019 00:47

Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku

Viesti Kirjoittaja Taitolindeman »

Tässä lupaamiani työvaiheita remontista:
Konepellin alta keulasta, syylärin yläpuolelta rauta irti, muovit syylärin edestä irti, ilmaputki irti, auto tunkilla ylös, pohjamuovi edestä irti, syylärin alakulmasta nesteet pois tyhjennyspropusta, vesiletkut irti, tuuletin/flekti irti(molemmin puolin metalliset klipsit jotka nostetaan esim meisselillä ja johto irti), alapuolelta putket auki toinen 19 ja vastakappale 17, alhaalla ilmastoinnin coolerista 2 ruuvia irti ja ruuvien alapuolelta myös ne muovi pidikkeet irti, nosta syyläriä pikkuisen ja "siirrä" hieman koneeseen päin, irrota välijäähdytin vai mikä onkaan sielä syylärin alhaalla syyläristä( molemmissa alakulmissa muovisey klipsiit jotks sas esim meisselillä painettua ja samalla vetää ulos päin) huomio takaisin laitto vaiheessa että vei aikaa keksiä kuinka sen saa siihen takas. No sain sen niin että taivuttaa yläreunaa tasaisesti vaaka tasossa syyläriin päin ja menee sieltä oikeisiin hahloihin ja sitten alareunasta klipsit painaa paikalleen.... Syylärin puolelta putken päistä sokat irti, nitkuttaa ja vetää ulospäin(itse käytin raakaa voimaa ja väänsin putken poikki papukaija piheillä, oli helpompi saaha nippa ulos) itellä toinen oli jumittunut syylärin päässä olevaan vastakappaleeseen joten jouduin ruuvaaman vastakappaleen irti ja käytin pajalla jossa irroitti vanhan nipan. Vastakappaleet kannattaa ruuvata molemmat irti ja putsata( lähtee ja saa kiinni kuusiokolo avaimella). Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä. HUOM TÄMÄ OLI OMA KOKEMUKSENI ENKÄ OLE MEKAANIKKO, JOTEN SAATOIN TEHDÄ JONKUN VÄÄRIN JA TYÖVAIHEITA SAATTAA PYSTYÄ "OIKOMAAN". Ja saattoi jotain myös tässä unohtuakin.
Vastaa Viestiin