DPF fill level täyttyy nopeasti
DPF fill level täyttyy nopeasti
Kyseessä W204 250CDI, kilsoja reilu 300 tonnia.
Dpf meni tukkoon ja se pestiin, arvot nollattiin. Fill level lähti nousemaan kovaa tahtia, sadan kilsan kohdalla oli 100%. Poltto käynnistyi ja poltti kunnes oli muutama prosentti jäljellä.
Meni muutama päivä kun vikavalo syttyi uudelleen, fill level 400%. Poltto ei ilmeisesti ollut käynnistynyt kun tankki oli ollut melkosen vajaa. DPF vaihdettiin. Vaihdossa lukemat nollattiin.
Fill level lähti taas täyttymään kauheaa vauhtia, yli 1%/1km vauhdilla. Tyhjäkäynnilläkin tulee prosentteja.
Suuttimet on vaihdettu ja säädetty 6000km sitten. EGR:n oloarvo seuraa ohjearvoa ja siten vaikuttaa toimivalta.
Mitähän muuta kannattaisi tutkia?
Dpf meni tukkoon ja se pestiin, arvot nollattiin. Fill level lähti nousemaan kovaa tahtia, sadan kilsan kohdalla oli 100%. Poltto käynnistyi ja poltti kunnes oli muutama prosentti jäljellä.
Meni muutama päivä kun vikavalo syttyi uudelleen, fill level 400%. Poltto ei ilmeisesti ollut käynnistynyt kun tankki oli ollut melkosen vajaa. DPF vaihdettiin. Vaihdossa lukemat nollattiin.
Fill level lähti taas täyttymään kauheaa vauhtia, yli 1%/1km vauhdilla. Tyhjäkäynnilläkin tulee prosentteja.
Suuttimet on vaihdettu ja säädetty 6000km sitten. EGR:n oloarvo seuraa ohjearvoa ja siten vaikuttaa toimivalta.
Mitähän muuta kannattaisi tutkia?
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Mistä tiedät onko pesu onnistunu ja tuhka lähteny pois? (epäilen, se on vaativa työ) Miten tuo nollaus tapahtu? "Käytetty" DPF pitää käsittääkseni opettaa, viisaammat voi kertoa tarkemmin.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Onko paine-eroaunturi vaihdettu? Niitä menee kuin leipää, eikä aina välttämättä anna siitä vikakoodia. Yksi oli sellainen, ettei vikakoodia ollut, mutta arvot olivat epäloogisia kun ajossa katselin.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Ei ole paine-eroanturia vaihdettu. Näyttää 0 Bar tyhjäkäynnillä, 0,08 kierroksilla. Ymmärtääkseni ihan alueella.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Jos täällä on joku Helsingin suunnalla vaikuttava (Star-testerin omistaja) joka osaisi auttaa korvausta vastaan, yksityisviestiä kiitos.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
B60-vastapaineen arvo käy täyskaasukiihdytyksessä yli 5 Bar. Onko tuo normaalia?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Ulkoa muista melkoisen korkealla sen kyllä saa käymään mutta
Testerihän antaa raja arvot
jos epäilet hitupönkän olevan tukossa niin mitaa se eropainen anturin letkuista,
oliko se ennen pesua varmasti tukossa ?
eikä vaan jonkun anturin virhe näytämän mukaan
usein tuo 400% on anaturi ym laskentaan käytävien tietojen virheestä johtuvaa eikä pönikässä ole juuri mitään,
joskus kat ja dpf pesut ei onnistu elementin pitnta kulahtanut ja pesu vaikutta pahentavan tilanetta täytymisen suhteen siis vaikka lika lähtee pois
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
mitä se anturi näytää kun auto ei käy entä muut anturit ?
helsingissä pitäis näytää luokaa mbar978,3
helsingissä pitäis näytää luokaa mbar978,3
Mökkillä
'
'
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Autossa on nyt siis uusi DPF. Aiempi pestiin, mutta koska pesun pelättiin epäonnistuneen, ostettiin uusi. Kuitenkin tuo fill levelin nopea nousu, sitä kautta muutaman kymmenen kilometrin välein tapahtuva renegenerointi, jatkuu.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 21.12.2023 21:09Ulkoa muista melkoisen korkealla sen kyllä saa käymään mutta
Testerihän antaa raja arvot
jos epäilet hitupönkän olevan tukossa niin mitaa se eropainen anturin letkuista,
oliko se ennen pesua varmasti tukossa ?
eikä vaan jonkun anturin virhe näytämän mukaan
usein tuo 400% on anaturi ym laskentaan käytävien tietojen virheestä johtuvaa eikä pönikässä ole juuri mitään,
joskus kat ja dpf pesut ei onnistu elementin pitnta kulahtanut ja pesu vaikutta pahentavan tilanetta täytymisen suhteen siis vaikka lika lähtee pois
Paine-eroanturi on vaihdettu. Ei vaikutusta.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
0,9 Bar. Paine-eroanturi näyttää nollaa tyhjäkäynnillä.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 21.12.2023 21:16 mitä se anturi näytää kun auto ei käy entä muut anturit ?
helsingissä pitäis näytää luokaa mbar978,3
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Kuluuko öljyä, meinaan et painaako ahdin moottoriöljyä dpf:n.
Silloinkin täyttyy aika nopsaan
Silloinkin täyttyy aika nopsaan
Star
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Miten adaptio on tehty suodattimen vaihdon jälkeen?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Ja oletettavasti se eropaine anturi näytää 0 myös samuksissaSmart-Ana kirjoitti: ↑To 21.12.2023 23:360,9 Bar. Paine-eroanturi näyttää nollaa tyhjäkäynnillä.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 21.12.2023 21:16 mitä se anturi näytää kun auto ei käy entä muut anturit ?
helsingissä pitäis näytää luokaa mbar978,3
ahtopaine, ilmanpaine anturit näytikö nekin tuon 0.9bar
tuossa edellä olevat 2 viestiä ovat myös oleelisia
eli onko uusi pönikkä sopeutettu ja kuluuko öljyä
(miltä putki enen pönikää näytti ? )
mikäs sen vanhan pönikän oli saanut tukkoon ja siis olihan se tukossa ?
näille en huomannut varmistusta/mainintaa
Mökkillä
'
'
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Jos eropaine tyhjäkäynnillä on tasan nolla, niin en usko(että se olisi todellista). Jotain luokkaa 6-10 hPa, eli mbar sen pitäisi näyttää ja sammuksissa hyvin lähelle nollaa.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Tuossa on 170 tonnia ajetun saastepäivityssoftalla olevan W205:n (om651) paineet (hieman kylmällä moottorilla). 324km edellisestä poltosta, fill level 52% ja paine-ero 1 hPa.
Sanoisin että 6-10 hPa alkaa olee jo aika tukossa.
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Mitä tuo kulkine näyttää moottori sammutettuna?
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Muistelisin että 0, mutta tarvii vielä tsekata tossa kun seuraavaks sitä ihmettelee. Tuossahan on perässä erillinen SCR niin se ehkä vähä laskee tota DPF:n yli olevaa paine-eroo kun jälkeen on enemmän vastusta, pähkäilisin. Voisin tsekata pari muutakin ehjää OM651:stä samalla. Niissä ei oo scr:ää.
Hitsi näistä olis hyvä tehdä joku taulukko jossa olis useampi.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Jos se on jotain muuta kuin 0amatoori kirjoitti: ↑Pe 22.12.2023 20:49Muistelisin että 0, mutta tarvii vielä tsekata tossa kun seuraavaks sitä ihmettelee. Tuossahan on perässä erillinen SCR niin se ehkä vähä laskee tota DPF:n yli olevaa paine-eroo kun jälkeen on enemmän vastusta, pähkäilisin. Voisin tsekata pari muutakin ehjää OM651:stä samalla. Niissä ei oo scr:ää.
Hitsi näistä olis hyvä tehdä joku taulukko jossa olis useampi.
hetken samuksis olon jälkeen niin jotain on pielesää
sehän tarkoittaa että pönikän eri puolilla olisi eri paine
(ja vieläpä eri kuin valitseva ilmanpainen mikä tasaantu
sinne toiselle puolelle läpi koneen ja toiselle putken päästä)
Mökkillä
'
'
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Viime kesänä W212/OM651 alkoi polttaa satunnaisesti moottorin vikamerkkivaloa ja vikakoodin perusteella tilasin ja vaihdoin anturin (edellisestä samanlaisesta tuttua). Ennen vaihtoa sammutettuna arvo oli vähän miinuksella ja tyhjäkäynnillä hieman enemmän plussalla. En tullut kirjoittaneeksi tai kuvanneeksi arvoja talteen mutta olisi tietysti pitänyt - jos testiraja olisi ollut 0,2 hPa ja tämä antoi alle 0,1 - alle puolet kuitenkin siitä mitä piti.
Anturin vaihdon jälkeen sammutettuna tasan 0 ja tyhjäkäynnillä selvästi yli minimin
Anturin vaihdon jälkeen sammutettuna tasan 0 ja tyhjäkäynnillä selvästi yli minimin
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Noin,
Vilkaisin kylmänä C207:n (250 CDI -13/14, kaksoisturbo, ei scr:ää) ja W906:n (310, yksittäinen turbo, ei scr:ää)
Moottoreina siis OM651. Nää ovat kovin erilaiset pakopuolen osalta eli arvoja ei voi suoraan verrata. Kummatkin autot ovat siis "ehjiä" eikä niiden historiassa ole lainkaan vikakoodeja liittyen pakopuolen järjestelmiin. Kaikki sensorit käsittääkseni on alkuperäisiä, tai ainakaan vaihdosta ei minulla ole tietoa.
Sprinterin tapauksessa sitä on ajettu todella lyhyttä pätkää viime aikoina joten voi olla ihan kosteuttakin dpf:n sisällä, kone ei ehtiny käymään kovin lämpöseks testissä. C207:lla taas pitkä matka edellisestä poltosta, eli varmaan polttaa heti kun lähtee tien päälle. Se vaan on nyt seisonnassa eikä oo talvirenkaita että vois.
Tässä C207, paine-ero 3 hpa, edellisestä poltosta melkein 800km, nokea täys.
Kone sammuksissa:
. Kone tyhjäkäynnillä:
.
Sitten W906, paine-ero 7 hpa, DPF 55%, tuhkapitoisuus melko korkea johtuen ajoprofiilista, tällä on aina ajettu melko lyhkästä matkaa.
Kone sammuksissa:
. Kone tyhjäkäynnillä:
.
Vilkaisin kylmänä C207:n (250 CDI -13/14, kaksoisturbo, ei scr:ää) ja W906:n (310, yksittäinen turbo, ei scr:ää)
Moottoreina siis OM651. Nää ovat kovin erilaiset pakopuolen osalta eli arvoja ei voi suoraan verrata. Kummatkin autot ovat siis "ehjiä" eikä niiden historiassa ole lainkaan vikakoodeja liittyen pakopuolen järjestelmiin. Kaikki sensorit käsittääkseni on alkuperäisiä, tai ainakaan vaihdosta ei minulla ole tietoa.
Sprinterin tapauksessa sitä on ajettu todella lyhyttä pätkää viime aikoina joten voi olla ihan kosteuttakin dpf:n sisällä, kone ei ehtiny käymään kovin lämpöseks testissä. C207:lla taas pitkä matka edellisestä poltosta, eli varmaan polttaa heti kun lähtee tien päälle. Se vaan on nyt seisonnassa eikä oo talvirenkaita että vois.
Tässä C207, paine-ero 3 hpa, edellisestä poltosta melkein 800km, nokea täys.
Kone sammuksissa:
. Kone tyhjäkäynnillä:
.
Sitten W906, paine-ero 7 hpa, DPF 55%, tuhkapitoisuus melko korkea johtuen ajoprofiilista, tällä on aina ajettu melko lyhkästä matkaa.
Kone sammuksissa:
. Kone tyhjäkäynnillä:
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Heti kärkeen tuolta hyppää w906 pakopaine kone sammuksissa on liian matala eli anturin skaala on väärin. 856mbar kun pitäisi sama kuin toisessa eli luokkaa 960-980mbar
Pakopaineanturin kanavan rassaus ja jos auki niin anturi vaihtoon.
Pakopaineanturin kanavan rassaus ja jos auki niin anturi vaihtoon.
Re: DPF fill level täyttyy nopeasti
Kattelin samaa myös. Tarviikin tutkia. Mitään vikaa ei oo näkyny ja regeneraatiot on tapahtunu järkevin väliaijoin, auto käydessä paine on järkevä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.