W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
stingray73
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 27.06.2012 18:37

W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja stingray73 »

Morjens eli seuraavanlainen ongelma olis että öljynpaineen viisari
Ei näytä mitään öljynpaineet ok tsekattu ja kun laittaa virrat päälle öljyvalo palaa
Normaalisti ja sammuu kun käynnistää auton niinkuin pitääkin
Kysymys kuuluu onko ketään kuka pystyisi ongelman korjata
Käsittääkseni siihen saa sen näytön erikseen vaihdettua missä on ton lisäksi polttoaine ja veden lämpö niin ei tarvis koko mittaristoa vaihtaa ❓🤷‍♂️ Miten on
Onko suosituksia
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eikös näissä ole anturi vikoja? Omassa m103 moottorilla olevassa mittari käyttäytyy myös omituisesti, menee melkeen nollaan tyhjäkäynnillä ja nousee heti 1,5 kun kaasua vähänkin painaa vaikkei kierrokset nouse juuri yhtään. Nyt kun moottori on irti niin olis hyvä tietää onko se anturivika vai laitanko koneen pukkiin ja katton laakerit ja pumpun.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1271
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

On anturivikoja ja mittaristovikoja.
Öljynpaineanturin johto tulee mittariston taakse nelinapaisen liittimeen (himmentimen vieressä) nastaan 4. Liitimestä voisi saada mitattua, onko anturi elossa. En ole koskaan kokeillut, mutta maan ja paineanturin nastan väliltä kokeilisin. Linkin takaa löytyy vastusarvot eri paineille.
https://www.w124performance.com/service ... 8-0075.pdf

Mittariston paineviisariosion saa vaihdettua erikseen.

Öljyvalo mittariston alarivissä on öljymäärän tunnistinmen valo. Syttyy siis jos öljymäärä on liian alhainen ja sammuu jos ok. Paine ei vaikuta valoon.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
stingray73
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 27.06.2012 18:37

Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja stingray73 »

Ok olisiko pääkaupunkiseudun lähettyvillä mitään mestaa missä ton pystyisi
Tarkistamaan /korjaamaan ❓
stingray73
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 27.06.2012 18:37

Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja stingray73 »

Oliko kellään mitään suosituksia 🤷‍♂️❓ paikoista.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Minulla kans 103 mosassa oli täsmälleen sama oire kuin S202:lla. Tuon mosan öljynkierron muuten näkee öljykorkin kauttakin. Säikähdin kun huomasin tuon viisarin olevan nollassa. No sit öljykorkki auki niin näki et öljynjakotukin päätymäisistä "suihkuista" tuli öljyä tyhjäkäynnillä. Vaihdoin anturin ni muuttu viisarin toiminta.

Kumminkos päin se menee kun anturijohdon ottaa irti ja sit maadoittaa? Viisarin kait pitäis toisessa tapauksessa näyttää sitä 3bar painetta?
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 408
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Joo, piuha irti eli ääretön resistanssi niin pitäisi näyttää maksimia, maadoittamalla puolestaan nollaa.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 mittaristo (öljynpaine viisari) 1994 coupe

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

racer123 kirjoitti: La 30.12.2023 08:40 Joo, piuha irti eli ääretön resistanssi niin pitäisi näyttää maksimia, maadoittamalla puolestaan nollaa.

Juuri näin. Eli välttämättä ei tartte lähtä mittarin toimintakuntoa todetakseen kulkinetta pihasta minnekään siirtelemään.

Ohessa viä kuva jonka otin sillon kun viisari lämpimällä mosalla jöpötti nolla lukemassa. Kuva otettu öljykorkin kautta. Mullahan on oikein videotakin otettuna kun pistin tuon mosan nippuun kannentiivistevaihdon jälkeen kun mittari viä pelasi. Oli helppo verrata sitä ja myöhemmin paineen 0 lukeman aikaan otettua kuvaa toisiinsa. Kuvassa näkyy selvästi yhtenäinen "öljynauha" joka voitelee nokka-akselin ykköspytyn molempia nokkia varsinkin kun klikkaa kuvaa et suurenee koko näytölle.

Edit: Mahtaisko 4-pyttyisistä myös näkyä?
Ja kiitokset JanneW124 tuosta pdf linkistä :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin