W212 airmaticin säätö

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pitqlainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ke 22.05.2013 09:05
Paikkakunta: Kuopio

W212 airmaticin säätö

Viesti Kirjoittaja pitqlainen »

Kyselin jo tuossa airmaticin madallus ketjussa tuosta airmaticin nostosta kun edellinen omistaja sen puottanu ihan tonttiin nuilla säätötangoilla. Aloitan oman ketjun nyt kun ei varsinaisesti enää madallukseen liity.

Eli eilen tuossa rupesin aloittelemaan nosto projektia ja tutkimaan muutenkin autoa ensimmäistä kertaa kunnolla oston jälkeen. Ajelin pihalla nuita eri asentoja ja huomasin että sport päällä etuset heittää navasta kaareen mitattuna n.10mm ja takana n.5mm.
Sitten kun laitan comfortin ja mökkitie moodin päälle niin edessä ero n.15mm luokkaa takana saattaapi olla eroa 25mm? Mikä tekee tuon että ero kasvaa eri tilojen välillä? Voiko nuo tankojen kannakkeet olla mutkalla tms? Mikähän olisi fiksuin etenemistapa lähteä tämä nyt tekemään? Eli autoa pitäisi saada nostettua sen verta ylöspäin että ei kaariin hankaa kun lähtee maalaamoon ja tämähän varmaan onnistuu ihan kun pyörittelen nuita tankoja mutta kivahan se olisi jos auto edes suunnilleen tasaisella korkeudella olisi.
S211 320CDI -04
W124 2.5D -90

Entiset:
W124 300D -91
W201 2.0E -90
W123 240D -77
W201 2.0e -88
W210 200CDI -02
W210 220CDI -99
W460 300D -81
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: W212 airmaticin säätö

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Starilla voi tehdä alustan korkeuden kalibroinnin. Sillä hieroo nurkat kohdilleen ja tallentaa asetukset.
Star C3 @LPR
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 airmaticin säätö

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

pitqlainen kirjoitti: Su 24.12.2023 08:43 Kyselin jo tuossa airmaticin madallus ketjussa tuosta airmaticin nostosta kun edellinen omistaja sen puottanu ihan tonttiin nuilla säätötangoilla. Aloitan oman ketjun nyt kun ei varsinaisesti enää madallukseen liity.

Eli eilen tuossa rupesin aloittelemaan nosto projektia ja tutkimaan muutenkin autoa ensimmäistä kertaa kunnolla oston jälkeen. Ajelin pihalla nuita eri asentoja ja huomasin että sport päällä etuset heittää navasta kaareen mitattuna n.10mm ja takana n.5mm.
Sitten kun laitan comfortin ja mökkitie moodin päälle niin edessä ero n.15mm luokkaa takana saattaapi olla eroa 25mm? Mikä tekee tuon että ero kasvaa eri tilojen välillä? Voiko nuo tankojen kannakkeet olla mutkalla tms? Mikähän olisi fiksuin etenemistapa lähteä tämä nyt tekemään? Eli autoa pitäisi saada nostettua sen verta ylöspäin että ei kaariin hankaa kun lähtee maalaamoon ja tämähän varmaan onnistuu ihan kun pyörittelen nuita tankoja mutta kivahan se olisi jos auto edes suunnilleen tasaisella korkeudella olisi.
Pihalla mittailessa on se huono että kalistus tms epätasisuus vikutta helposti tuloksiin
lisäksi muutoksen jälkeen olisi hyvä likkuttaa autoa(merkata ensin missä renkaat oli että saa ne sitten liikutelun jälkeen samaan kohtaan pihaa hallin laitta tms) että ehtii asetumaan ja ei jää mitään jännityksisä paras olis ihan tasiainen vaikapa 4pilari nosturi,

hyvä olis myös kulmapaino puntarit renkaitten alle että saa joka pussille yhtä paljon kanteltaavaa
Mökkillä
'
pitqlainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ke 22.05.2013 09:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: W212 airmaticin säätö

Viesti Kirjoittaja pitqlainen »

Joo pitääoä rueta kyselemään missä täällä Kuopion suunnilla onnistaa tuo kalibrointi. Löysin tuohon vakio tangot ja tänään ne vaihtelin alle. Uhka rohkeena piti lähtee kokeilemaan olisko onnistunut tuolla icarsoft Mb v.3 tuo kalibrointi etes sinne suunnalle ja sitten oikeeseen säätöön jonnekkin mutta eipä onnistunut. Herjas jostain level sensor actual valuesta, liekkö tuo nyt nuista volteista herjaa? Näyttää oikealla edessä olevan jonkun verran pienempi volttiluku kun muissa. Paljonko nuo voltit pitäisi olla?
S211 320CDI -04
W124 2.5D -90

Entiset:
W124 300D -91
W201 2.0E -90
W123 240D -77
W201 2.0e -88
W210 200CDI -02
W210 220CDI -99
W460 300D -81
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: W212 airmaticin säätö

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

https://mbworld.org/forums/e-class-w212 ... entry.html
Katoppa tuolta. Näkee ainakin miten starilla homma hoidetaan.
Star C3 @LPR
pitqlainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ke 22.05.2013 09:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: W212 airmaticin säätö

Viesti Kirjoittaja pitqlainen »

Juu tuo olikin lukastu läpi. Taisi olla siitä yhden anturin voltista kiinni. Nyt kalibroitui mutta ei ihan viimeisen päälle oo. Saapahan nyt ajeltua auton oikeaan kalibrointiin vähän siedettävämmin kun ei kaaria hakkaa.
S211 320CDI -04
W124 2.5D -90

Entiset:
W124 300D -91
W201 2.0E -90
W123 240D -77
W201 2.0e -88
W210 200CDI -02
W210 220CDI -99
W460 300D -81
Vastaa Viestiin