W124 virtalukon vaihto ja musta murtosuoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

W124 virtalukon vaihto ja musta murtosuoja

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Olisi tarkoitus vaihtaa kuluneen oloinen virtalukko tuohon kulkineeseen. Vaihtokuvio pitäisi olla selvä, mutta heräsi kysymys, voiko tuon mustan murtosuojan jättää pois asennuksesta ja laittaa vain tuon uuden patruunan. Häiriintyykö toiminta jotenkin tai pysyykö lukko paikallaan kuten pitääkin. Varastamisaspektia ei tarvitse miettiä, lähinnä vaan, jos tarvikelukko alkaa temputa, niin saattaisi helpottaa vaihtoa tulevaisuudessa.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W124 virtalukon vaihto ja musta murtosuoja

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Eikö kellään tietoa?
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
sawyer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 22.10.2018 15:00

Re: W124 virtalukon vaihto ja musta murtosuoja

Viesti Kirjoittaja sawyer »

kokeilemallahan se selviää?
Itsehän pari päivää ajelin ilman koska en hoksannut ekoilla kerroilla miten sen saa sinne pyöräytettyä uuden patruunan kanssa.
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: W124 virtalukon vaihto ja musta murtosuoja

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Se on semmosta ei muuta kun vaihtamaan.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W124 virtalukon vaihto ja musta murtosuoja

Viesti Kirjoittaja jackie »

R-N-X kirjoitti: Ti 09.01.2024 09:58 Olisi tarkoitus vaihtaa kuluneen oloinen virtalukko tuohon kulkineeseen. Vaihtokuvio pitäisi olla selvä, mutta heräsi kysymys, voiko tuon mustan murtosuojan jättää pois asennuksesta ja laittaa vain tuon uuden patruunan. Häiriintyykö toiminta jotenkin tai pysyykö lukko paikallaan kuten pitääkin. Varastamisaspektia ei tarvitse miettiä, lähinnä vaan, jos tarvikelukko alkaa temputa, niin saattaisi helpottaa vaihtoa tulevaisuudessa.
Mie muistelisin et se patruuna ei kyl sinne varmuuella lukkiu'u ilman sitä murtosuojaa. Hieman ikävä tilanne jos syystä tai toisesta se patruuna pomppaa pois ja rattilukko päättää naksahtaa päälle.

Ite muistelisin Mikkelin Lukkosepiltä kuulleeni, et tarvikelukot kestäis kulutusta paremmi, eli et alkuperäisessä haitat ois "puolikkaita" eli niit on tuplamäärä, ku tarvikkeessa ne on kokonaisia tappeja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin