C205 navigaattori ja kamera?

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
Mixxa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 05.10.2023 21:07

C205 navigaattori ja kamera?

Viesti Kirjoittaja Mixxa »

Mulla on vm2017 c200 4 matic, mutta siinä ei ole navigaattoria eikä kameraa. Saisikohan jostain valmiit paketit tilattua? Keskikonsolissa ei näytä olevan edes korttipaikkaa sd-korteille.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: C205 navigaattori ja kamera?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onkohan sama homma X253 GLC SUV kanssa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: C205 navigaattori ja kamera?

Viesti Kirjoittaja jysi »

Yleensä pääsee halvimmalla kun tekee itse eli kaivelee ensin WIS:istä kuvan mitä kaikkea tarvitaan. Tai sitäkin ennen vanhasta hinnastosta mitä on ollut ko. autoon tarjolla?

Faceliftin lisäksi nykyään on parin vuden välein varustuksessa eroja joten kannattaa harkita mihin tähtää ja mikä on mahdollista (esimerkiksi MBUX-päivitys ei onnistu autoon jos samanikäisissä on ollut saatavilla vain NTG5-sukupolven laitteita). Vuosimallista toiseen on varustuksessa pientä eroa joten pitääkö esim. näyttö vaihttaa, millainen liityntäpaneeli (USB-A vai USB-C, korttipaikkoja? johdotus?), toimiiko liityntä HERMES-yksikköön (niitä on sekä USB- että langattomalla yhteydellä).

Sitten EPC:stä lista johon kaikki käyvät varaosanumerot (päänumero eli LU- tai ZB-numero) eri osille, sitten markkinoilta penkomaan (varaosahaku, bildelbasen, ovoko, ebay). US/japaniversiot kannattaa pääasiassa unohtaa.

Jos radioilla ym. on sama HW-varaosanumero, ainoa ero vanhemman ja uudemman välillä on softa ja se on päivitettävissä. Kannattaa keräillä kuvia niistä kansien tai takasivujen tarroista joista nuo numerot (LU, HW, SW) löytyy ja vertailla. Illan-pari kun kaivaa niin alkaa olla jo pitkällä...
Vastaa Viestiin