Adblue masennus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja S202 »

jysi kirjoitti: Su 11.02.2024 17:54
S202 kirjoitti: Su 11.02.2024 14:08 Miten niin? Tavalliset sähköautot maksaa viisinumeroisia summia. Täälä verrataan jostain syystä uutta EQE:tä vanhaan taksiin.
En nyt pääse kiinni juonesta, missä näin on tehty?
No tuossa yllä kirjoiteltiin sadan tonnin eqe:stä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja jysi »

S202 kirjoitti: Su 11.02.2024 19:22
jysi kirjoitti: Su 11.02.2024 17:54
S202 kirjoitti: Su 11.02.2024 14:08 Miten niin? Tavalliset sähköautot maksaa viisinumeroisia summia. Täälä verrataan jostain syystä uutta EQE:tä vanhaan taksiin.
En nyt pääse kiinni juonesta, missä näin on tehty?
No tuossa yllä kirjoiteltiin sadan tonnin eqe:stä.
Sen näinkin mutta en niitä takseja?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3917
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Satkun EQE tuli siitä kun äkkiä vilkaisin mitä sellaiset maksaa myynnissä olevat. Eikä suinkaan mitään vehon hinnat alkaen vähemmistömalleja. Ne kun ei sisällä vielä just mitään.
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Itselläkin oli adblue murheita, mutta ei enää. Vaikka edelleen alla onkin 213:nen dieselmoottorilla. Tulkoon sakko sitten jos tulee, tuoreen 2. vuoden leiman kuitenkin hain juuri.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

puunakki kirjoitti: Ke 14.02.2024 09:41 Itselläkin oli adblue murheita, mutta ei enää. Vaikka edelleen alla onkin 213:nen dieselmoottorilla. Tulkoon sakko sitten jos tulee, tuoreen 2. vuoden leiman kuitenkin hain juuri.
Tuo on juuri sitä laskenalista riskin ottoa mistä kirjoitellut,
jos ilman kärähdystä säästyy vaikkapa pariltakin saaste systeemin remontilta
tuon 2v aikan sitten systeemi paikkansa/toimintaa ja leimalle ja taas pois
niin ei haitta jos käry käy tai jouttu vaikka korjaaman rikinäisen systeemi
jää vilä hyvin + puolelle
vielä jos laskee mitään sille että auto ei odotele jotain kuis ruutan osa vaan on ajossa


Lisänä mieleen tuli että myös webaston/tms lämmitimen
toiminnan muttaminen
vaikapa niin että lämmittää sisätilat+koneen
on riskappelia touhua
sehän vaikutta suoraan saastelaiteiden toimintaan, auton kokonais päästöihin,
saattaa vaikutta jopa niin että säilyy ehjänä :roll:
samoin kuin vaikkpa start/stop, sen kohdalla akku syytä pitää hyvässä kunnossa että
ei voida siittä määrät sanktoita tahallaan pidetty huonoa akkua ja sillä manipuloitu start/stop systeemi pois kokoaikeisesti pois toiminasta,
Mökkillä
'
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja aziz »

puunakki kirjoitti: Ke 14.02.2024 09:41 Itselläkin oli adblue murheita, mutta ei enää. Vaikka edelleen alla onkin 213:nen dieselmoottorilla. Tulkoon sakko sitten jos tulee, tuoreen 2. vuoden leiman kuitenkin hain juuri.
Oliko katsurin kanssa puhetta adbluesta?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja puunakki »

aziz kirjoitti: Ke 14.02.2024 19:16
puunakki kirjoitti: Ke 14.02.2024 09:41 Itselläkin oli adblue murheita, mutta ei enää. Vaikka edelleen alla onkin 213:nen dieselmoottorilla. Tulkoon sakko sitten jos tulee, tuoreen 2. vuoden leiman kuitenkin hain juuri.
Oliko katsurin kanssa puhetta adbluesta?
Ei ollut puhetta. OBD luku näytti kuitenkin saastelaitteille OK, niin mikäpäs siinä.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 530
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Leimalla kun käy niin riippu paljon katsurista, itellä oli keran vas etujousi poikki, huomasi sen mutta kun juteltiin niin unohti
koko asian ja hyväksytty tuli :D
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja mpower »

Ai jai jai sentään ja!® On sanottava se, hirmuista masennusta tunsin pissapeleistä! Niistä tuonnenpana! Lähtekäämme auton tarpeesta,CLS 218 oli ja ei oikein minua tykästynyt. Melutaso kun yllättävän suuri moottoritievauhdeissa kuitenkin.
Hiano korimalli kuitenkin, semmonen lipeevä aerodynaaminen sukkula!

Vinyylit sitten soittelinkin Hifi- laitteistostani, arvannette biisin! Simon & Garfungel oli hiano biisi!
Sound of Silence!

No nyt semmonen hiljainen auto on saatava, Mersun Mersuun vaihdoin! Nykyään siis ässäilen Ässällä! Saatan laittaa Simon & Garfunkelin biisin soimaan! Laadukkasti siis kuuntelen musiikkia halutessani. Ai että!
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

ennentauti kirjoitti: La 10.02.2024 20:25 Miksi pitää ajaa jollain maailmanlopun dieseleillä? Niissä vain ei ole mitään järkeä.
Ei ole pakko, mutta on dieselissä se järki, että ne ovat halpoja myös sellaiselle, joka ei laita kaikkia rahojaan autoonsa. Nykyistä dieseliäni 10 vuotta sitten ostaessani varasin rahat uuden auton hintaan. Sain tarjouksen 67.000 € hintaisesta autosta, josta vaimo sanoi, että tilaa nyt sitten jos sinun on se pakko saada, mutta jos noin kalliin auton ostat, niin laita vielä pari tonnia lisää että saat hyasintinpunaisen designovärin. Sain viime hetkellä järjen pois kädestä ja takaisin päähäni ja ostin vielä hieman raskaammin varustellun vähän käytetyn Junge Sternen puolella uuden hinnasta.

Autoni on nyt juuri ja juuri kymppitonnin hintaluokassa. Käytetyn ostaen säästämäni toinen puoli on ollut koko ajan tienaamassa korkoa korolle ja toteutuneella tuotollani se on nyt suunnilleen uuden EQE:n kokoinen kun ei ota ihan perusmallia.
ennentauti kirjoitti: La 10.02.2024 20:25 Koeajossa oli juuri eqe43AMG, ei voi auto paremmaksi tulla...
Varmasti kiva ajaa, mutta kauneus on katsojan silmässä. Vaikka rahat ovatkin jo valmiina, en silti tilaa EQE:ta, joka on minun näkökulmastani kaukana hyvästä. Meillä autolta edellytetään ehkä keskimääräistä enemmän sellaista urheilullisuutta, joka mitataan auton kyvyllä kuljettaa urheiluvälineet suorituspaikalle. Meidän tapauksessamme niitä ovat tyypillisesti sukset, maastopyörä tai retkikanootti. Maastopyörän pakkaaminen W212 sedanin peräkonttiin alkaa vähitellen kyllästyttää ja EQE vain huonontaisi sekä sisätiloja että tavaratilaa silloin kun sisätilaa tarvitaan korkeus- eikä leveyssuuntaan. Seuraava vaihto tähtää pikemminkin tilan kasvattamiseen kuin sen vähentämiseen. Ihailen EQE:n virtaviivaisuutta, joskin jotain on vielä pielessä, koska tuulen puhaltama muoto ei käänny energiatehokkuudeksi odotetulla tavalla ja maastopyörän pakkaaminen osina postiluukusta sisään alkaa vähitellen riittää, kiitos.

Jos säästän edes 60.000 € auton hinnassa, se tarkoittaa keskimäärin noin 3000 € vuodessa pääomatuloa pelkkinä osinkoina. Alle 20.000 auton hinta ei mahdu enää kovin paljon alenemaan, joten rahoituskulun lisäksi muutkin pääomakulut minimoituvat.

Siinä olet mielestäni täysin oikeilla jäljillä, että tilanne on muuttumassa vahvasti ja muutos on juuri nyt nopeaa. Ennen joutui edes jotenkuten käyttökelpoiseen sähköautoon budjetoimaan yli 50.000 €. Nyt on vaikkapa VW ID3 pudonnut jo 20.000 € hintaluokkaan ja isompi ID4 alle kolmenkympin. Halvalla dieselillä säästävä joutuu siis tyytymään yhä halvempaan autoon kompensoidakseen pääomakuluilla sähkärin halvemmat käyttökulut. Mutta nähdäkseni se on edelleen mahdollista, joten en pidä tarpeellisena sääliä tai halveksia näin valitsevia. Pidän täysin mahdollisena, että he tekevät päätöksensä hyvin informoituina myös sähköautojen olemassaolosta.

Dieselin oston peruste on sama kuin aina ennenkin, eli autoilukustannusten pitäminen kohtuullisena. Nyt se diesel pitää vaan halpenevien sähköautojen puristuksessa ostaa entistä halvempana.
Viimeksi muokannut 740 GLE, Ma 19.02.2024 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Nyt kun näkökulmani perustelin, muistuttaakapa minulle vielä missä vaiheessa W/S212 facelift malliin tuli EU 6 ja ad blue?

Käsittääkseni S212 facelift 350 CDI:tä (=OM642 EU5 versio) ei ole olemassakaan, ainakaan en ole yhtään nähnyt? Pari virheellistä ilmoitusta olen kyllä korjannut puhelimitse kun muuten kiinnostava auto onkin ollut BlueTec urearuiskulla, jonka ensimmäiset versiot eivät käynnissä olevasta keskustelusta johtuen kiinnosta vaikka niitä uudempi Rouvan S213 onkin päässyt toistaiseksi yllättävänkin vähällä.

S212 facelift 200/220/250 CDI sen sijaan näyttäisi olevan olemassa ainakin vielä vuosimallissa 2014.

Muistaako kukaan mihin tuo OM651 EU5 version elinkaari päättyy E-sarjassa?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja jysi »

2014/04 hinnastossa on vielä E 200 CDI, E 220 CDI ja E250 CDI jotka kuuluu Euro 5-sarjaan
2014/07 hinnastossa BlueTEC on tarttunut kaikkiin, mutta E 300 BlueTEC Hybrid on edelleen Euro 5
EDIT:
2015/01 E 300 BlueTEC Hybrid on edelleen Euro 5
2015/10 hinnastossa se on muuttunut Euro 6:ksi
Viimeksi muokannut jysi, Ma 19.02.2024 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja -230k- »

740 GLE kirjoitti: Ma 19.02.2024 16:03 Nyt kun näkökulmani perustelin, muistuttaakapa minulle vielä missä vaiheessa W/S212 facelift malliin tuli EU 6 ja ad blue?

Käsittääkseni S212 facelift 350 CDI:tä (=OM642 EU5 versio) ei ole olemassakaan, ainakaan en ole yhtään nähnyt? Pari virheellistä ilmoitusta olen kyllä korjannut puhelimitse kun muuten kiinnostava auto onkin ollut BlueTec urearuiskulla, jonka ensimmäiset versiot eivät käynnissä olevasta keskustelusta johtuen kiinnosta vaikka niitä uudempi Rouvan S213 onkin päässyt toistaiseksi yllättävänkin vähällä.

S212 facelift 200/220/250 CDI sen sijaan näyttäisi olevan olemassa ainakin vielä vuosimallissa 2014.

Muistaako kukaan mihin tuo OM651 EU5 version elinkaari päättyy E-sarjassa?
2015 käyttöönotettuja autoja on vielä joitakin om651 euro5. 2014 taitaa suurin osa olla euro5.
virallisesti kai 2015 tuli euro6
om642 kone koki muitakin uudistuksia 2014 alusta niin varmaan samalla siirrytty suoraan euro6 päästönormiin.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3539
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

9/2014 valmistettu 220cdi facelift oli uusin minkä tiedän ilman AD blue systeemiä. 10/2014 olikin sitten jo Bluetec. Katselin itse näitä tuossa 2021 alkuvuonna ennenkö päädyin 213:een.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja jysi »

Äkkiä kaiveltuna löytyi E 300 Hybrid ilman Adblueta jolla oli synttärit 10.06.2015, vuosimallikoodi 806 (2015)
EDIT:
Eli kyllä se taitaa niin olla että
diesel (200/220/250) Euro 6-päivitys on 2015-mallin alusta loppukesästä 2014
hybridi (300) Euro 6-päivitys 2016-mallin alusta loppukesästä 2015
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitokset vastanneille ja anteeksi ad blue ketjun sotkemisesta kysymyksilläni EU5 malleista.

Nettiauton hakuagentti asetettu kolmena kappaleena vuosille 2012 - 2014.
"GLK"
"Neliveto Eemeli"

Ja jokerina edellisiä vähemmillä kilometreillä ja tiukemmin varustevaatimuksin jos löytyy muuten tasan mieleinen, voin tinkiä 4Maticista (jälleen kerran):
"Punainen Eemeli" (joka saa olla myös polarvalkoinen tai iridiumhopea)

Kaikissa rajaus vuosiin jolloin EU5 dieseleitä on vielä tarjolla. Salmiakki-Mersulla ajavallahan on tilaisuus vaihtaa aikajanan loppupäässä uudemman näköiseen ja minun tapauksessani reilusti vähemmän ajettujakin on hyvin tarjolla. Nyt on mahdollisuus nirsoilla sen verran että kolmatta mustaa en ota enää.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Glk on kyllä näppärä auto hyvällä ajoasennolla mutta siinä on onnettoman pieni tavaratila.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

GLK olisi kohtuuhintainen 4Matic ja minustakin sillä on kiva ajaa.

Tilat ovat aivan rajatapaus, mutta eturengas irrotettuna 150 cm mittainen maastopyöräni mahtuu kyllä minun ajoasennossani 160 cm pitkään peräkonttiin ja tilaa jää vielä muillekin tavaroille.

Onhan se kuitenkin mukavampaa, kun sama pyörä tai talvikäytössä läskäri mahtuu Rouvan S213:n peräkonttiin kokonaisena. Pyörä mahtuu olemaan kyydissä hyvinkin, mutta luukulla on vähän ahdasta. S212 ei liene ainakaan yhtään pienempi, ehkä jopa kriittiset sentit isompi ettei pakatessa tarvitse muistella ainoaa liikesarjaa jolla pyörä sujahtaa kyytiin.

Kanootin kuskaamiseen molempien kattokaiteiden mitta riittää hyvin, mutta Eemelin matalammalle katolle se kanootti on helpompi nostaa ja sitoa.

Puheena oleva Ad Blue tekee sellaisen eron, että GLK 350 CDI on saatavana myös OM642 EU5 versiona, mutta S212 facelift ilmeisesti ei.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jos puhutaan pelkästään auton ajoon liittyvistä seikoista eikä tiloista niin ehdottomasti GLK ennemmin kuin w212. On se vaan niin paljon mukavampi korkeampi ja pystympi ajoasento sekä näkyvyys ulos, vähän kuin land cruiserilla ajais vaikkei toi sentään mikään maasturi olekkaan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

S212 ostettu ja taloon tulohuolto ei osoittanut mitään yllättävää.

Rouvan S213 sen sijaan sytytti kateellisena moottorin vikavalon, jonka syyksi osoittautui ECM vikakoodit P300642, P300646, P300648 ja P300647. Ilmeisesti ainakin NOx sensori 2 kaputt?

Uudet maksavat niin paljon, että kiinnostaisi lähteä kokeilemaan halvempaa vaihtoehtoa. Onko järkevää vaihtaa molemmat kerralla ja jos, niin miksi?

Sensorien vaihto ei näyttäisi aivan toivottoman isolta operaatiolta. Ebayssa näkyy olevan uusia tarvikeosia, alkuperäisiä purkuosia ja alkuperäisiä kunnostettuja. Onko jollain kokemusta mikä näistä olisi vähiten huono vaihtoehto kokeiltavaksi?

Jaksaako joku kaivaa minulle osanumeroita sekä NOx sensorille 1 että 2 että tiedä mitä tilataan autoon VIN-koodilla WDD2132041A506409, kiitos?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sama osa eri pituisella johdolla. 1 ja 2 siis.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Osanumeroita:
Viimeksi muokannut DBFI, Ti 23.04.2024 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Voisit kokeilla piruuttas Kentin adblue lisäaineella josko virkoaisi.
Tiedät paikan, kokeile
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3917
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Itselle tuli eteen auton vaihto ja pitkään pohdin vaihtoehtoja. 2015-17 väliltä ja 4matic oli hakusessa.
No järki ei voittanut vaan se että auton pitää olla hauska.
Noi adblue ongelmat joka foorumilla meidän ilmastossa rajasi pois kaikki "järkevät" tehokkaammat autot.
Yli 150kw, nelikko farmari niin jäljelle jää tasan yksi tai kaksi moottoria ja molemmat ilman adblueta ja bensalla.

20v väliä tehokkaan bensa auton omistamisessa ja 30v kehitystä on tiputtanut kulutuksen 13-18l/100km nurkista 8.4-10l/100km nurkille.
Pari viikkoa ja parintuhatta kilometriä takana, ja hymyilyttää kun kutonen pyörähtää käyntiin.
Ei adbluelle.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Helikopterivalo syttyi uudelleen pari päivää vikakoodien tulkkauksen ja nollauksen jälkeen.

Katsotaan vielä onko sama vika uusiutunut, ja jos on, sitten halpoja NOx-antureita tilaukseen.

Jäiköhän DBFI:llä tuossa yllä ajatus kesken, kun otsikko näkyy, mutta osanumerot ei?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jatkokysymystä asiantuntijoille. Testeri antaa nyt vikakoodia kakkossensorista (NOx sensor 2). Ykkössensorista ei tule ainakaan vielä mitään vikakoodia.

Onko mitään syytä miksi kannattaisi tai pitäisi vaihtaa molemmat kerralla? Päästömanipulointi (=päästöjen alentaminen) luonnollisesti vaatii toimiakseen kummankin sensorin mittaustiedon, mutta onko näillä sensoreilla jokin muukin riippuvuus keskenään, jonka vuoksi niiden vaihtaminen yksittäin ei olisi järkevää?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 530
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

On niitä vaihdettu myös yksittäin mutta anturi on herkkä tärähtelyille, vedelle, kemikaaleille, öljylle ja muille ulkoisille tekijöille, joten se voi vikaantua ajan myötä. Suomen olosuhteet lämpötilavaihteluineen ja teiden suolauksineen ovatkin erityisen haastavia NOx-järjestelmille. Anturit voivat vaurioitua myös muiden pakokaasujärjestelmän vikojen tai epätäydellisen palamisen johdosta. Mikäli anturi on esimerkiksi tukossa noesta tai vaurioitunut ulkoisesti, on syy selvitettävä ja korjattava vaihdon yhteydessä. Pelkällä NOx-anturin vaihdolla ilman laajempaa diagnoosia vika voi toistua nopeasti uudelleen ja silloin täytyy laittaa kättä taskuun uudestaan.
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:27

Re: Adblue masennus

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

740 GLE kirjoitti: Ma 22.04.2024 19:26 Jaksaako joku kaivaa minulle osanumeroita sekä NOx sensorille 1 että 2 että tiedä mitä tilataan autoon VIN-koodilla WDD2132041A506409, kiitos?
Lähempänä moottoria: A0009053119
Auton alla: A0009058111
W204
Vastaa Viestiin