Uusi C malli, S 206

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
94harley
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 07.01.2015 14:52

Uusi C malli, S 206

Viesti Kirjoittaja 94harley »

Auton vaihto on mielessä, olen katsellut uutta C mallia ja siitä farkkua. Mutta on vaikeaa, kun en halua töpseli hybridiä enkä dieseliä. Ns kevyt hybridi on pakko valinta. Mutta vanhaa 2l Mersun bensakonetta ei ole kuin C 300 mallissa, hinta karkaa käsistä. Eli siis 1496 cm2 jää jäljelle. Tämmöiselle vanhalle Mersun S124 300 nimeen vannovalle, tuo Renun mopon moottori tuntuu pieneltä, siis puolet pienemmältä. Onko siitä Renun koneesta kokemuksia, ei oikein löytynyt kunnon säiettä asiasta.
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: Uusi C malli, S 206

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Kuukausi sitten oli Saksassa vuokra-autona uusi C180 missä tuo 1,5L M254. Ihan mukavasti se kulkee ja liikenteen rytmissä pysyi autobahnillakin. Moottori on mersun oma. Väittäisin, ettei suorituskyvyssä tule 124:sta ikävä. Luotettavuudesta en tiedä.
94harley
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 07.01.2015 14:52

Re: Uusi C malli, S 206

Viesti Kirjoittaja 94harley »

Tämä Mersun nykyinen moottori valikoima on sellainen, kansakoulupohjalta menee sekaisin. Ennen oli helpompaa. Mistä näistä tietää mikä moottori on kenenkin suunnittelema/valmistama. Olen koittanut etsiä Wikistä, mutta nyt olen lopullisesti tippunut kärryiltä. Mutta jos lähdetään siitä että mielenrauhan kannalta on parempi vaihtoehto tuo Mersun "oma" moottori, niin onko siitä kokemuksia, siis M 254 vai onko niin hyvä ettei ole mitään sanomista. Ei oikein löydy ATK:sta.
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: Uusi C malli, S 206

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Mikäs siinä pistokehypridissä on vikana? Eihän pelkkää polttomoottori autoa nykyään kannata edes miettiä. Perusteluina: pienempi käyttövoimavero, käyttökustannukset( omalla ajettu 19 000km, kulutuksella 1l/100km. Tehot kovemmat, väittäisi että jälleenmyyntiarvo tulevaisuudessa parempi.
94harley
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 07.01.2015 14:52

Re: Uusi C malli, S 206

Viesti Kirjoittaja 94harley »

Niin, minulla on nyt pistoke hybridi, ollut monta vuotta GLC 350e. Mutta siinä pistoke hybridissäkin on omat vaikeutensa, varsinkin vanhemmissa. Varsinkin, jos aikoo vaihtaa vanhemman pistoke hybridin, niin katseet ja huomio on heti ajoakussa. Jos sen kapasiteetti menee alle 70%, autoa odottaa paalikone.
94harley
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 07.01.2015 14:52

Re: Uusi C malli, S 206

Viesti Kirjoittaja 94harley »

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... ass_(W206), tuossahan tuo on hyvä sivu, lukuunottamatta sekoilua M254 ja M264 välillä.
Vastaa Viestiin