(Myyty) 560 SEC vm 1989 huutokaupalla - lähtöhinta 0€, ei hintavarausta! Päättyy su 5.5.2024 klo 19:35

Myydään Mercedes-Benz-merkkisiä autoja tai projekteja.
Vastaa Viestiin
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 999
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

(Myyty) 560 SEC vm 1989 huutokaupalla - lähtöhinta 0€, ei hintavarausta! Päättyy su 5.5.2024 klo 19:35

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Kuva.

Katso kaikki kuvat huutokauppasivulta alla olevasta linkistä

Näyttävä ja kuuluva coupe-Mercedes, kesäautona ollut viime vuodet, valmis ajoon tai vaikka entisöintiprojektiksi. Tänäkin vuonna heitetty 500 km päiväreissu ilman minkäänlaisia ongelmia, auto toimii kuin auto. 14 vuotta myyjän omistuksessa (merkkikerholainen).

Myydään huutokaupalla! Ei hintavarausta, lähtöhinta 0€.

https://huutokaupat.com/4770018

Varusteet
- Ortopedipenkit V + O (toimii)
- Sähkösäätöiset penkit muistilla (toimii)
- Penkinlämmittimet (toimii)
- Turvavyön ojentimet (toimii)
- Ajotietokone, ns. "reiserechner" (toimii osittain, kuljettuun matkaan liittyvä äly vaikuttaa olevan pimeänä)
- Vakionopeudensäädin (toimii)
- Ulkolämpötilanäyttö (näyttövikainen, mutta kun oikein siristää ja tuijottaa näyttöä niin voi todeta, että mittausäly toimii)
- Automaattinen tasonsäätö takana (toimii)
- Puoliautomaattinen ilmastointi (ei toimi)
- Webasto (purettu pois autosta, mukaan pahvilaatikossa toinen purkuwebasto jos haluaa palauttaa autoon)
- Sähköikkunat x4 (toimii)
- Takalasin lämmitin (ei toimi)
- Takalasin verho (toimii)
- Sähköantenni (laiska, mutta toimii varsinkin jos käsin avustaa)
- Alkuperäismallinen Becker Mexico Diversity -radio (toimii) huom. arvoradio, ainakin 250-350 €.
- Fader (ei toimi)
- Kattoluukku tilt-toiminnolla (toimii)
- Lukkoperä (toiminta ei testattu)
- Magnaflow keskivaimentimet ja takavaimennin, muhkeat äänet.
- Alkuperäistyylinen työkalupussukka työkaluineen.
- Alkuperäinen varapyörä ja tunkki.
- 13 v / 50 tkm ajalta täydellinen huoltohistoria dokumentteineen.
- 2 avainta

Viat ja puutteet
- Varustelistassa yllä mainitut viat ja puutteet.
- Perämurikasta/perän suunnalta kuuluu 85 km/h +/- 10 km/h vauhdissa vollotusta ja rapinaa, kuulunut jo 40 tkm joten ei ole ilmeisesti akuutti vika.
- Epätasaisella tiellä kuuluu alustasta klopinaa.
- Kuskin penkin pehmustus väsynyt, nahka halkeillut ja rikkoutunut, etupenkkien välissä olevan käsinojan nahka samoin rikkoutunut.
- Ohjauspyörän kehä loppuunkulunut.
- Tuulilasissa yksi vuosia vanha kiveniskemä joka ei ole laajentunut.
- Ajovalopyyhkijät eliminoitu sähköt katkaisemalla.
- Ohjaus tunnottomampi kuin w126:ssa yleensä.
- Voimakkaasti jarruttaessa puoltaa aavistuksen oikealle varsinkin jos ajorata kalteva oikealle.
- Startatessa joskus välillä startti vain suhisee, jonka jälkeen kun yrittää uudestaan 1-3 kertaa niin starttaa normaalisti.

Kori ja ruoste
- Yleissiisti ilme (10 metrin auto).
- Patinaa ja keulassa kiveniskemiä, katso kuvat.
- Maalattu jonkun aikaisemman omistajan toimesta. Maalissa näkyy virheitä.
- Takakaarissa maalin alla ruostetta.
- Oikeassa takakaaressa paikalliskorjaus.
- Peräpeilissä maalin alla pieni ruoste.
- Alustassa ajomäärään nähden normaalia ruostetta.
- Kuskin puolen etuhelmaan ja takakontin hengitysaukkoihin tehty vuosi sitten täydellinen ruostekorjaus.
- Takaikkunan laminointi yleisellä tavalla mennyt pilalle, mutta karmit eivät ole ruostuneet.

Huollot ja korjaukset viime aikoina
- Kats. heinäkuu 2023 / 339 350 km
- Öljyt ja suodatin elokuu 2023 / 339 500 km (Motox 5W-40)
- Ohjaustehostimen neste ja suodatin elokuu 2023 / 339 600 km (Mobil ATF220)
- Peräöljy elokuu 2023 / 340 700 km (Mobil Delvac LS 75W-90)
- Tasonsäädön hydraulineste elokuu 2023 / 340 600 km (Febi ZH-M)
- Polttoainesuuttimet Febi-tiivisteillä elokuu 2023 / 339 700 km
- Yllä mainitut ruostekorjaukset, sivupaneelien maalaus ja takapuskurin maalaus + uudelleenrakennus uusilla kromeilla toukokuu 2023 / 339 400 km

Muita korjauksia/huoltoja:
- Sytytystulpat NGK BP6ES 20 tkm / 10 v sitten
- Tulpan johdot Bosch 50 tkm / 13 v sitten
- Polttoainepumput ja suodatin 25 tkm / 11 v sitten
- Jakoketju, kaikki ohjurit, vesipumppu ja kansiremontti 50 tkm / 14 v sitten
- Tyhjäkäyntimoottori (IAC) 45 tkm / 13 v sitten
- Keulamaski ja emblemi uusittu 40 tkm / 12v sitten

Rengastus
- Vanteet aidot AMG Penta Gen2 8x16" ET11, soodapuhallettu ja ruiskumaalattu n. 20-30tkm / 10v sitten, huom. arvovanteet, ainakin 1500-2000 €.
- Renkaat Nokian Hakka Blue 2, 225/55 16" ympäriinsä, 6 v / 5 tkm sitten

Muuta huomioitavaa
- Katalysaattori purettu pois (huom: auto ei vähäpäästöinen, mennyt jo 10 v katsastuksista läpi näillä päästöillä eri konttoreilla).
- Jouset todennäköisesti madallusjouset, mutta tästä ei varmaa tietoa. Renkaat ei ota ajossa kiinni mihinkään.
- Sähköantennille asennettu kuljettajan jalkatilaan kytkin, josta voi eliminoida nostosignaalin.
- Ilmastointi testattu 2023 kesän aikana R134a aineella, toimii, mutta hävitti talven aikana kylmäaineet. Ainakin kompressori uusittava (näen uv-valolla että se vuotaa).

Historia
- Käyttöönotto 22.12.1988 (vm 1989)
- Ollut alun perin Ruotsissa, rekkari siellä JFP-742. Pyörinyt Göteborgin alueella.
- Ruotsin aikana tehty kaikenlaista remonttia, ja mm. ruostekorjausta ja ylimaalaus alkuperäisellä värillä, sekä stereot päivitetty uudempaan (soitin ja kaiuttimet), ja asennettu konttiin joku stereoihin tai puhelimeen liittyvä yksikkö, joka ennen minua autosta purettu pois ja hävinnyt.
- 2004 tuotu Suomeen.
- 2004-2010 lukuisia omistajia.
- 2010-2024 nykyinen omistaja.


Muokkaus:
Myyty hintaan 14 350 €
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Vastaa Viestiin