Liqui Moly

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Karkeamersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Liqui Moly

Viesti Kirjoittaja Karkeamersu »

Terve,

Onko kokemuksia Liqui Molyn dieselin puhdistusaineesta? Ilmeisesti voi lorauttaa tankkiin "lisäaineeksi" pienen määrän, mutta olen myös ymmärtänyt että moottoria käytettäisiin raakana tuo puteli tyhjäksi. Saa kertoa omaa ajatusta!
Aopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Liqui Moly

Viesti Kirjoittaja Aopi »

Olen kaatanut kerran vuodessa pullollisen vastaavaa ainetta puoleen tankkiin dieseliä ja ajanut menemään. Vaikea sanoa vaikuttaako vai ei. Ei ainakaan haittaa ole ollut.
Jostakin itsekkin luin että olisi "tehokkaampi" keino, täyttää uusi polttoainesuodatin puhdistusaineella ja ajaa sen jälkeen puolen tunnin lenkki. Ilmeisesti palaa kuten dieselikin, joten meinasin rohjeta kokeilla seuraavan suodattimen vaihdon yhteydessä.
T-Row
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Itse vaihdoin aina vuosittain polttoainesuodattimen ja täytin sen jollain vastaavalla aineella. Ovat oikeasti tehokkaita aineita ja sekä ennaltaehkäisevät ja korjaavat paskasta johtuvia "vikoja", kuten esim. savutusta.
cdikuski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja cdikuski »

itse vaihdan pa suodattimen 6kk välei todella järkevää
Öljyvuotopena
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Öljyvuotopena »

itellä yks w124 merceedes om602 ja kävi aika ronklottavaa käyntiä sinällään aika perus vanhan mersun karkea käynti mutta piruuttani joskus sitten kaadoin tommosta liqui moly diesel purge litkua tankkiin reiluhkosti niin pehmeni käyntiääni huomattavasti, ehkä liejut lähti liikkeelle oli kyllä ihme aine
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

cdikuski kirjoitti: Ma 12.01.2026 13:58 itse vaihdan pa suodattimen 6kk välei todella järkevää
Ai, miksi ? Kilometrejä kertyy todella paljon tms ?
wiimax.fi
Vastaa Viestiin