190E -90 Virtalukko jumissa
190E -90 Virtalukko jumissa
Vajaa viikko sitten ostetussa 190E mersussani on mennyt virtalukko jumiin. Pari kertaa teetti jo enemmän töitä saada avain kääntymään ja tällä tavoin auto käyntiin, mutta nyt ei avain käänny enää ollenkaan vaikka kuinka kääntelee ja painelee. Mikä eteen?
mtenkähän jos rasvaa??
Aattelin kysästä miten on, jos lukko pelaa ihan jees, mutta kun laitoin normaalia lukkorasvaa, niin johan meni vaikeaksi... Jonkin aikaa lukko temppuili tosi pahasti ja muutaman kerran avainta ei tahtonut saada millään kääntymään, mutta nyt... kuukauden päivät lukko on toiminut kuin ajatus. Virtalukon vaihto on joskus tehty, ja niistä on merkinnät huoltokirjassa, mutta ei nyt pysty lähteen vilkaiseen... Kuinkahan kauan tarvikepatruunalla on käyttöikää? Autolla on rullattu himpun verran alle puoli miljoonaa...
M.K kirjoitti:Kannattaa muuten harkita sen kuluneen avaimenkin uusimista siinä vaiheessa kun virtalukko menee uusiks.
Mun ei tarvinnu harkita, kun loppujen lopuksi avain meni poikki mutta siitä on aikaa jo yli kymmenen vuotta, ja asialle voi jo nauraa Silloin oli piru merrassa, nykyjään kaikki on helpompaa kun on forum josta saa moneen asiaan hyviä neuvoja
Vaan eipäs tullutkaan. Erikseen piti tilata sarjoitettupatruuna ja siihen passaava uusi avain.dealer kirjoitti:Lukkopatruunan mukana tulee avain jokatapauksessa.
Huhu kertoo, että väliaikaisessa patruunassa tulis avain mukana....mutta kuka hullu sitä nyt kaksilla avaimilla alkaa pelaamaan
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Rasvataanhan ovien lukkopesiä, joten miksei virtalukonpesää saisi rasvata? Senkö takia että rasvaa menee virtalukonpohjaan asti ja pilaa sen? Rasvasin kaikki lukkopesät viime syksynä ja vähän aikaa sitten meni virtalukonpohja sököksi. Huolsinko liikaa väärässä paikassa?dealer kirjoitti:Rasvaaminen ei ole hyväksi.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
vehossa myyjä sanoi että varapatruunat tulee vain kahdella eri sarjoituksella eli kannattaa sarjoittaa lukkoliikkeessä uudestaan omalle avaimelle sopivaksi. Vehostakin saa tilattua omaan autoon sarjoitetun lukon, kestää vaan vähän kauemmin ja on pikkasen kalliimpi.M.K kirjoitti:Vaan eipäs tullutkaan. Erikseen piti tilata sarjoitettupatruuna ja siihen passaava uusi avain.dealer kirjoitti:Lukkopatruunan mukana tulee avain jokatapauksessa.
Huhu kertoo, että väliaikaisessa patruunassa tulis avain mukana....mutta kuka hullu sitä nyt kaksilla avaimilla alkaa pelaamaan
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Soittelin eilen veholle koska omasta autosta pitää myös vaihtaa virtalukko. 109€ maksaa virtalukko mikä on sarjoitettu valmiiksi auton avaimelle ja 78€ maksaa lukkopatruuna missä tulee yksi avain. Virtalukon sarjoittaminen maksaa täällä päin yli 30€. Eli tässä valossa kandee melkein jo ostaa se valmiiksi, omalle avaimelle, sarjoitettu lukko. Toimituksessa varmaan kestää jonkun aikaa, kun se Saksasta tulee.juha kirjoitti:vehossa myyjä sanoi että varapatruunat tulee vain kahdella eri sarjoituksella eli kannattaa sarjoittaa lukkoliikkeessä uudestaan omalle avaimelle sopivaksi. Vehostakin saa tilattua omaan autoon sarjoitetun lukon, kestää vaan vähän kauemmin ja on pikkasen kalliimpi.M.K kirjoitti:Vaan eipäs tullutkaan. Erikseen piti tilata sarjoitettupatruuna ja siihen passaava uusi avain.dealer kirjoitti:Lukkopatruunan mukana tulee avain jokatapauksessa.
Huhu kertoo, että väliaikaisessa patruunassa tulis avain mukana....mutta kuka hullu sitä nyt kaksilla avaimilla alkaa pelaamaan
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Joo, ja hakiessa pitää muistaa ottaa mukaan rek.ote ja paperit henkilöllisyyden todistamiseen.Michael M. kirjoitti:Soittelin eilen veholle koska omasta autosta pitää myös vaihtaa virtalukko. 109€ maksaa virtalukko mikä on sarjoitettu valmiiksi auton avaimelle ja 78€ maksaa lukkopatruuna missä tulee yksi avain. Virtalukon sarjoittaminen maksaa täällä päin yli 30€. Eli tässä valossa kandee melkein jo ostaa se valmiiksi, omalle avaimelle, sarjoitettu lukko. Toimituksessa varmaan kestää jonkun aikaa, kun se Saksasta tulee.juha kirjoitti:vehossa myyjä sanoi että varapatruunat tulee vain kahdella eri sarjoituksella eli kannattaa sarjoittaa lukkoliikkeessä uudestaan omalle avaimelle sopivaksi. Vehostakin saa tilattua omaan autoon sarjoitetun lukon, kestää vaan vähän kauemmin ja on pikkasen kalliimpi.M.K kirjoitti:Vaan eipäs tullutkaan. Erikseen piti tilata sarjoitettupatruuna ja siihen passaava uusi avain.dealer kirjoitti:Lukkopatruunan mukana tulee avain jokatapauksessa.
Huhu kertoo, että väliaikaisessa patruunassa tulis avain mukana....mutta kuka hullu sitä nyt kaksilla avaimilla alkaa pelaamaan
mun kirjoitti:Rasvataanhan ovien lukkopesiä, joten miksei virtalukonpesää saisi rasvata? Senkö takia että rasvaa menee virtalukonpohjaan asti ja pilaa sen? Rasvasin kaikki lukkopesät viime syksynä ja vähän aikaa sitten meni virtalukonpohja sököksi. Huolsinko liikaa väärässä paikassa?dealer kirjoitti:Rasvaaminen ei ole hyväksi.
Rasvauskiellon ainut syy on se, että vanhaan virtalukkoon on mitä todennäköisimmin mennyt napanöyhtää lukkoon, ja rasvaus saa ne liikkeelle ja nöyhtä tukkii ja estää haittojen "luonnollisen" liikkumisen, eli se menee jumiin.