Moottorista näyttää loppuvan kertakaikkiaan ilma 4000 kierroksen jälkeen. Pumpussa olisi vetäviä kierroksia 5500 rpm asti. Ei kun isompaa vnt-ahdinta hakuun...
Max teho 268 hp @ 4260 rpm
Max vääntömomentti 503 Nm @ 3270 rpm
Vääntö on yli 450 Nm välillä 2300-4150 rpm
Isommalla vnt-tyyppisellä turbolla saattaisi olla aika mukavat käppyrät

Auto siis W124, moottori 250 DT, ahdin GT23V, pumppu PPD, ahtopaine 1.6 bar, syötöt säädetty noin 115 ml (joka oli näille ilmamäärille yläkierroksilla ihan liikaa), välijäähdytin jätepaloista kyhätty, down pipe 3", siitä eteenpäin 2.5".
Yli 4000 kierroksen vedätyksiä täytyy välttää, pakopaineet nousevat jyrkästi.
Toisaalta rauhallinen cruisailu alemmilla kierroksilla sujuu tosi maukkaasti

Tällä forumilla, oikeiden superturpojen varjossa 268 hp / 500 Nm kuulostaa tosi mopolta, mutta tuntuu tämäkin itseasiassa moneen virkeämpäänkin perusautoon verrattuna melko pirteältä

...vielä vähän aikaa

