ohjauksessa väljyyttä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

ohjauksessa väljyyttä

Viesti Kirjoittaja juhos »

Terve

C-mersun (W202) ohjaus on muuttunut hiukan levottomaksi ja paikallaan rattia käännellessä tuntuu pientä väljyyttä. Viimeksi katsastusmies kehotti vaihtamaan oikean puoleisen raidetangon pään, mutta tämä ei tuonut mitään apua asiaan. Pienestä väljyydestä ei ole käytännön kannalta muuta haittaa kuin, että auto hakee ikävästi moottoritienopeuksilla.

Sattuuko kukaan tietämään missä vika saattaisi olla? Mitä varaosia sen korjaamiseen tarvitaan vai riittäkö pelkkä säätäminen?
C220TD -97
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Su 19.10.2008 02:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Viesti Kirjoittaja juhos »

Alta pari sataa tuhatta on ajettu. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin tuttu huoltomies joskus puhui alapallonivelien kulumisesta juuri tässä mallissa. Pitänee tarkastella/tarkastuttaa niveliä.
C220TD -97
Avatar
tehoseppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 24.08.2003 19:50

Viesti Kirjoittaja tehoseppo »

Tarkista ensin ilmanpaineet ja sen jälkeen vaihda raidetangonpäät ja alapallonivelet sekä ohjausiskunvaimennin. Itse teetin kyseisen rempan tänään ja ohjaus muuttu jämäkäksi tosin samalla uusittiin jouset ja etu jarrut.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen ajanut 260 000 w202 -01 vaihdettu alapallonivelet kaks kertaa, tukivarret puslineen kerran, simpukan sisäkalut kerran, apusimpukka kerran, raidetangonpäät kerran. Ohjaus samanlainen lotko aina vaan. Seuraavaks vaihtuu auto, jos sillä paranis.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

puikkis kirjoitti:Olen ajanut 260 000 w202 -01 vaihdettu alapallonivelet kaks kertaa, tukivarret puslineen kerran, simpukan sisäkalut kerran, apusimpukka kerran, raidetangonpäät kerran. Ohjaus samanlainen lotko aina vaan. Seuraavaks vaihtuu auto, jos sillä paranis.

eikös w202 viimeinen valmistus vuosi ollut 2000?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
puikkis kirjoitti:Olen ajanut 260 000 w202 -01 vaihdettu alapallonivelet kaks kertaa, tukivarret puslineen kerran, simpukan sisäkalut kerran, apusimpukka kerran, raidetangonpäät kerran. Ohjaus samanlainen lotko aina vaan. Seuraavaks vaihtuu auto, jos sillä paranis.

eikös w202 viimeinen valmistus vuosi ollut 2000?
Farkkua sai vielä 2001 kun S203 tuli vasta silloin alkuvuodesta markkinoilla.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ai vähän niinkuin w124 farkkua sai vielä -96?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:ai vähän niinkuin w124 farkkua sai vielä -96?
Jep, sama juttu muillakin merkeillä, farkku tulee myöhemmin markkinoilla ja kun kerran kysyntää on niin myydään vanhaa mallia hyvällä lisävarustetarjouksella.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jep. Tää on farkku ja rekisteröity tammikuussa -01 Tehotykki 200 cdi.
Vastaa Viestiin