W115 lämp.moottorin irroitus?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vesa K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Pe 08.10.2004 10:43
Paikkakunta: Varkaus

W115 lämp.moottorin irroitus?

Viesti Kirjoittaja Vesa K »

Onko kellään kokemusta tuosta lämmittimen puhallusmoottorin irrottamisesta ja huoltamisesta? Tai linkkejä/vinkkejä tiedonhakuun?

Entisöinti projektin tässä vaiheessa katsoin aiheelliseksi huoltaa moottorin, mutta on se kyllä se auto vaan rakennettu ton moottorin ympärille.

Onko ainoa tie irrottamiseen purkaa koko kojelauta vai pääseekö siihen käsiksi kojelaudan pelkästään alapuolelta purkamalla? Ja missä on itse moottorinkiinnityspultit?

Kaikki vinkit tervetulleita.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969

W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Olli tietää, ja on siihen vastannutkin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6531#66531
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Wilhu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 23.09.2005 13:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wilhu »

Kun hiilet alkaa lopussa, niin puhallin alkaa vinkua (silti toimi mulla vielä vuoden). Lämppärin kennoston ympärillä oleva musta muovisuoja on mielenkiintoinen koottava ja ja mulla oli haurastunut lämmön vaikutuksesta niin että yksi kiinnityskodista hajosi päreiksi. Mulla kesti 12 tuntia vaihtaa tuo aparaatti w115:een.
Puhallin näytti aika kompaktilta eli en olisi saanut atomeiksi ilman täystuhoa, joten ostin "uuden" eli takuukorjatun 25e hintaan, kun en luottanut omiin kykyihini saada vanhasta enää toimivaa.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mulla meni puhallin hiljaseks muutama vuosi sitten projektin ollessa kesken, otin puhaltimen irti ja putsailin ja rasvasin kunnolla ja siitä asti on taas toiminut moitteetta.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vesa K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Pe 08.10.2004 10:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Vesa K »

Kiitos neuvoista! Aika puuhastelulta kattelinkin sen vaikuttavan. Noh, varmaan yks kori riittää... :)
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969

W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Sinne voi askarrella radiaalipuhaltimenkin, jos ylimääräistä aikaa ja halua löytyy... ;)

Kuva
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vesa K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Pe 08.10.2004 10:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Vesa K »

Vau, käykö siihen millasella vaivalla tuo ilmeisesti W123:n puhallin?
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969

W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Vesa K kirjoitti:Vau, käykö siihen millasella vaivalla tuo ilmeisesti W123:n puhallin?
No kyllä siinä askartelussa menee jonninverran sitä aikaa, riippuu tietysti tekijästä. Tuon värkkäämiseen meni kyllä pari päivää, mutta kiire ei ollut. Puhallin on Bochin tekele mutta etuveto -asconasta.. :oops:

123:n puhallin on isompi ja hankalampi mahduttaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vesa K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Pe 08.10.2004 10:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Vesa K »

Nyt se on irrotettu.
Wilhu, mistä ostit sen takuukorjatun puhaltimen? Tuohon rahaan ei viitsi alkaa ite kunnostamaan.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969

W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Avatar
Wilhu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 23.09.2005 13:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wilhu »

Enpä muista myyjää. Se tais olla juuri puretusta autosta, mutta ei kerennyt olla juurikaan käytössä.
W124 300D Ex: W115 240D
Vesa K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Pe 08.10.2004 10:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Vesa K »

Joo todellakin Venetmäelle soitin eilen ja hinta ompi 150€ per puhallin. Sanoikohan hän että jenkeistä tulleita. No minä purin oman. Puhdistin ja rasvasin, kollektori tosi hyvä ja hiiliäkin yli 10mm tähteellä!!! Ihme, nimittäin tiedän että ei ainakaan 12 vuoden sisällä ole vaihdettu ja äkkiseltään näytti koskemattomalta koko vekotin. Laakereille niin pirusti Brakcleenia ja sitten voiteluspraytä ja sitten kokeilemaan. Toimii. Ei korise eikä nyvi. Lauantaina paluumarssi eli takaisin asennus.
Ja jos nyt sitten päättääkin laueta, niin, :oops:, niin, niin...
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969

W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Eiköhän tuo kestä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Wilhu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 23.09.2005 13:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wilhu »

Tuntuu ihan hyvältä peliltä, eikun tsemppiä takasinasennuksiin!
W124 300D Ex: W115 240D
Vastaa Viestiin