W115 lämp.moottorin irroitus?
W115 lämp.moottorin irroitus?
Onko kellään kokemusta tuosta lämmittimen puhallusmoottorin irrottamisesta ja huoltamisesta? Tai linkkejä/vinkkejä tiedonhakuun?
Entisöinti projektin tässä vaiheessa katsoin aiheelliseksi huoltaa moottorin, mutta on se kyllä se auto vaan rakennettu ton moottorin ympärille.
Onko ainoa tie irrottamiseen purkaa koko kojelauta vai pääseekö siihen käsiksi kojelaudan pelkästään alapuolelta purkamalla? Ja missä on itse moottorinkiinnityspultit?
Kaikki vinkit tervetulleita.
Entisöinti projektin tässä vaiheessa katsoin aiheelliseksi huoltaa moottorin, mutta on se kyllä se auto vaan rakennettu ton moottorin ympärille.
Onko ainoa tie irrottamiseen purkaa koko kojelauta vai pääseekö siihen käsiksi kojelaudan pelkästään alapuolelta purkamalla? Ja missä on itse moottorinkiinnityspultit?
Kaikki vinkit tervetulleita.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Olli tietää, ja on siihen vastannutkin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6531#66531
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Kun hiilet alkaa lopussa, niin puhallin alkaa vinkua (silti toimi mulla vielä vuoden). Lämppärin kennoston ympärillä oleva musta muovisuoja on mielenkiintoinen koottava ja ja mulla oli haurastunut lämmön vaikutuksesta niin että yksi kiinnityskodista hajosi päreiksi. Mulla kesti 12 tuntia vaihtaa tuo aparaatti w115:een.
Puhallin näytti aika kompaktilta eli en olisi saanut atomeiksi ilman täystuhoa, joten ostin "uuden" eli takuukorjatun 25e hintaan, kun en luottanut omiin kykyihini saada vanhasta enää toimivaa.
Puhallin näytti aika kompaktilta eli en olisi saanut atomeiksi ilman täystuhoa, joten ostin "uuden" eli takuukorjatun 25e hintaan, kun en luottanut omiin kykyihini saada vanhasta enää toimivaa.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
No kyllä siinä askartelussa menee jonninverran sitä aikaa, riippuu tietysti tekijästä. Tuon värkkäämiseen meni kyllä pari päivää, mutta kiire ei ollut. Puhallin on Bochin tekele mutta etuveto -asconasta..Vesa K kirjoitti:Vau, käykö siihen millasella vaivalla tuo ilmeisesti W123:n puhallin?
123:n puhallin on isompi ja hankalampi mahduttaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Joo todellakin Venetmäelle soitin eilen ja hinta ompi 150€ per puhallin. Sanoikohan hän että jenkeistä tulleita. No minä purin oman. Puhdistin ja rasvasin, kollektori tosi hyvä ja hiiliäkin yli 10mm tähteellä!!! Ihme, nimittäin tiedän että ei ainakaan 12 vuoden sisällä ole vaihdettu ja äkkiseltään näytti koskemattomalta koko vekotin. Laakereille niin pirusti Brakcleenia ja sitten voiteluspraytä ja sitten kokeilemaan. Toimii. Ei korise eikä nyvi. Lauantaina paluumarssi eli takaisin asennus.
Ja jos nyt sitten päättääkin laueta, niin, , niin, niin...
Ja jos nyt sitten päättääkin laueta, niin, , niin, niin...
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD