MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Hage »

Karel kirjoitti: Ma 19.06.2023 17:36 No nyt on hieno setti! Jos on SRS-ratti harvinainen, niin huom. tuossa on kaiken lisäksi vielä apparin bägi! Eikä muukaan varustelu kyllä jätä toivomisen varaa.
Äh, joo piti kirjoittaa että SRS-ratti ja apparin tyyny mutta jäi välistä kun joku lukihärö iski väliin :oops:

Mitenkä tuo apparin airbagin päällä oleva puulista reagoi törmäyksessä? Sehän taisi olla kevyellä zebranoviilulla, vaneria ja ehkä alumiinia pohjassa? Mietin vain että tuleeko tikut silmiin ja nenä poskelle kun tuo pamahtaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Hage »

Onko joku piruuttaan soittanut tuon täysvarustetun S123:n myyjälle ja udellut historiaa?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =369965349
Ryhdikäs 300TD, tosin liian paljon kyseenalaisia juttuja autossa; antenni tyypillisesti jumittaa, mittaristo 1. sarjasta(?), virtalukon ympärys ruosteessa?, kuskinpenkki painunut kaksi metriä alemmas, kuskin turvavyö jotenkin vetelän näköinen, keskikonsolissa kaksi takalasinlämmittimen nappulaa (eikö nuokin ole 1. sarjalaisesta?), takaniskatuet puuttuvat kuvista ja ilmansuodattimelta puuttuu muoviputki.
Silti, kiva väri (siis muu kuin valkoinen/hopea), farmari, ja hintaluokassaan oman mukavuusrajan sisällä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuon värisestä farkusta oon nähnyt märkiä unia, vielä kun sisustus olis dattel
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Hage »

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =377130462
Käsittämättömän upean värinen /8, cayennepippurisia näkee aivan liian vähän. Varustetaso kiitettävä, tasonsäätökin ruksattu kattoluukkua myöten. Jopa fanfaaritöötit joita en oo nähnyt kuin esittelyvideoissa ennen tätä, miltä nuo mahtaa kuulostaa? :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Karel »

Hage kirjoitti: Ti 24.10.2023 22:28 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =377130462
Käsittämättömän upean värinen /8, cayennepippurisia näkee aivan liian vähän. Varustetaso kiitettävä, tasonsäätökin ruksattu kattoluukkua myöten. Jopa fanfaaritöötit joita en oo nähnyt kuin esittelyvideoissa ennen tätä, miltä nuo mahtaa kuulostaa? :D
On hieno! Aika viimeisiä pystylamppuja. Takalyhdyt ilmeisesti jostakin syystä vaihdettu vanhemman mallisiin?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Hage »

Karel kirjoitti: Ti 24.10.2023 22:37
Hage kirjoitti: Ti 24.10.2023 22:28 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =377130462
Käsittämättömän upean värinen /8, cayennepippurisia näkee aivan liian vähän. Varustetaso kiitettävä, tasonsäätökin ruksattu kattoluukkua myöten. Jopa fanfaaritöötit joita en oo nähnyt kuin esittelyvideoissa ennen tätä, miltä nuo mahtaa kuulostaa? :D
On hieno! Aika viimeisiä pystylamppuja. Takalyhdyt ilmeisesti jostakin syystä vaihdettu vanhemman mallisiin?
Hyvä huomio, itelle vaan pisti silmään väärä ratti ja kierroslukumittari (?) kojelaudan alareunassa :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Hage kirjoitti: Ti 24.10.2023 22:44
Karel kirjoitti: Ti 24.10.2023 22:37
Hage kirjoitti: Ti 24.10.2023 22:28 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =377130462
Käsittämättömän upean värinen /8, cayennepippurisia näkee aivan liian vähän. Varustetaso kiitettävä, tasonsäätökin ruksattu kattoluukkua myöten. Jopa fanfaaritöötit joita en oo nähnyt kuin esittelyvideoissa ennen tätä, miltä nuo mahtaa kuulostaa? :D
On hieno! Aika viimeisiä pystylamppuja. Takalyhdyt ilmeisesti jostakin syystä vaihdettu vanhemman mallisiin?
Hyvä huomio, itelle vaan pisti silmään väärä ratti ja kierroslukumittari (?) kojelaudan alareunassa :thumbup:
Hetkinen, eihän tuossa ole kattoluukkua. En muista, miltä lisätorvet kuulostavat, mutta eivät ne varsinaisesti paranna ulkonäköä. Vaikka alkuperäinen varuste ovatkin.

Näin tuollaisen 406 cayenneorange -värisen W115:n livenä tänä kesänä Saksassa autotapahtumassa. Se on kyllä… erikoinen.

En muuten ymmärrä, että jos omistaja tietää auton olevan poikkeuksellisen hyvin säilynyt ja muutenkin harvinainen (eli hyvin varusteltu ”jälkituotannon” yksilö), niin miksi ihmeessä sitä pitää ”parannella” omilla purkkavirityksillä. Tai ne voisi edes yrittää poistaa, kun autoa yritetään myydä keräilyharvinaisuutena.

Tulee mieleen se yksi 37 000 km ajettu Suomi-W123, jossa suoraan tehtaalta tuleen näköiset ovipahvit oli pitänyt puhkoa valtavilla kaiuttimen rei’illä (ja sen jälkeen kaiuttimet oli muistaakseni poistettu eli jäljellä oli enää reiät). Siinä oli kai muitakin ”parannuksia”.

Tässä silmään sattuu tuo käyntinopeusmittari, mittariston säätimien ”kromikoristeet”, joku omituinen merkkivalo tuossa käynnistimen ja suolasirottimen välissä, ”jalopuukoristeet” keskikonsolissa, joku omituinen kumilätkä vaihteenvalitsimen edessä, kolme väärää kytkintä keskikonsolissa (keskimmäinen punainen, tuo musta sekä penkinlämmittimien kytkin kattoluukun kytkimen paikalla) – ja tietysti on pitänyt keskikonsoli vielä puhkoa tuollaisella epämääräisellä lehtitaskulla. Miksi ihmeessä?

Ja tietysti nuo vanhemman mallin takavalot ja ohjauspyörä. Rattiin on pitänyt vielä laittaa tuollainen siivellisestä keikattu parittajakromeilla viritetty keskitoppaus. Jos alkuperäiset on olemassa, olisiko ne nyt voinut edes myyntikuviin laittaa paikoilleen.

Ei, mää ole mahdottoma hämmästyny. Mää ihmettelen oikke kauhiast tämmöst ja ole niinkun klapil päähä lyöty.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja karra »

Daaz kirjoitti: Ke 25.10.2023 12:53
Hetkinen, eihän tuossa ole kattoluukkua. En muista, miltä lisätorvet kuulostavat, mutta eivät ne varsinaisesti paranna ulkonäköä. Vaikka alkuperäinen varuste ovatkin.

Tässä silmään sattuu tuo käyntinopeusmittari, mittariston säätimien ”kromikoristeet”, joku omituinen merkkivalo tuossa käynnistimen ja suolasirottimen välissä, ”jalopuukoristeet” keskikonsolissa, joku omituinen kumilätkä vaihteenvalitsimen edessä, kolme väärää kytkintä keskikonsolissa (keskimmäinen punainen, tuo musta sekä penkinlämmittimien kytkin kattoluukun kytkimen paikalla) – ja tietysti on pitänyt keskikonsoli vielä puhkoa tuollaisella epämääräisellä lehtitaskulla. Miksi ihmeessä?

Ja tietysti nuo vanhemman mallin takavalot ja ohjauspyörä. Rattiin on pitänyt vielä laittaa tuollainen siivellisestä keikattu parittajakromeilla viritetty keskitoppaus. Jos alkuperäiset on olemassa, olisiko ne nyt voinut edes myyntikuviin laittaa paikoilleen.
Nyt on niin hauskoja detskuja sekä kommentteja että pitää laittaa omiakin tähän vaikka en ole todellakaan pystäriekspertti, vanha vaan kun olen.

Fanfaarit, vaikkakin tehtaalta tulleet on aika karsean näköiset.
Mittariston nuppien kromikoristeet näyttää alumiinisilta venttiilinhatuilta.
Olisiko merkkivalo takasumuvalolle, se on tehtaalta tilattu. Omassa W109:ssä ei ole merkivaloa, ja takasumari laitataan päälle ihan valokytkimestä, tuossakin kait sama.
Olisiko kumilätkä sellainen kitkaa tuova lämiskä, jotta tavarat pysyy paikoillaan?
Kieppikello, jalopuut ja lehtitasku on tavallaan ajanmukaisia ja oikeastikin vanhoja lisövarusteita, kait?
Miksi vanhennettu takalyhdyillä sekä ratilla?

Olisihan tuo arvokkaamman oloinen jos olisi palautettu orkkiskuosi niiltä osin mitä voidaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Daaz »

karra kirjoitti: Ke 25.10.2023 15:34 Olisiko merkkivalo takasumuvalolle, se on tehtaalta tilattu. Omassa W109:ssä ei ole merkivaloa, ja takasumari laitataan päälle ihan valokytkimestä, tuossakin kait sama.
Tuo onkin muuten mielenkiintoinen teoria. Mutta toisaalta tuo alempi takasumuvalo oli muistaakseni jostain ajankohdasta eteenpäin vakiona kaikissa Saksaan uutena myydyissä pystylampuissa, enkä ole koskaan nähnyt sille mitään erillistä katkaisijaa tai merkkivaloa, vaan oletan, että se menee päälle tavallista valokatkaisijaa vetämällä, kuten se tavallisempi, valoklusterissa sijaitseva takasumuvalokin.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti: Ke 25.10.2023 15:34 Nyt on niin hauskoja detskuja sekä kommentteja että pitää laittaa omiakin tähän vaikka en ole todellakaan pystäriekspertti, vanha vaan kun olen.


Kieppikello, jalopuut ja lehtitasku on tavallaan ajanmukaisia ja oikeastikin vanhoja lisövarusteita, kait?

Miksi vanhennettu takalyhdyillä sekä ratilla?

Olisihan tuo arvokkaamman oloinen jos olisi palautettu orkkiskuosi niiltä osin mitä voidaan.
Näin vois aatella, et käyttöautoon on vuosien saatossa lisätty tarpeelliseks koettuja varusteita.

Vanha ratti ja takavalot nyt on vaa paremman näkösiä ku faceliftissä, ja vielä ku on automaatti, ettei oo sitä "metrin pitusta parrua" (millane roikkuu siellä vanhan riihen orrella) vaihekeppinä, ni on miusta iha sopusointune kombo ton automaatin valitsimen kanssa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja dealer »

On se hirveää, että herrat Schmeling, "W" ja Frederiksen ovat tehneet 47 vuoden aikana autoonsa alkuperäisestä poikkeavia muutoksia.
Ei siinä helpota sekään edes vähää, että Frederiksen kertoo myynti-ilmoituksessaan (en osaa saksaa, joten google-kääntäjän tökeröä tekstiä):
Minulla on musta Bakelite ohjauspyörä ja kromatut takavalot edellisestä mallista, koska mielestäni ne ovat kauniimpia, alkuperäiset osat ovat siellä ja sisältyvät.
Värit on tosi hienot, jospa se pelastaa auton lopulliselta tuomiolta vaikka noin on pilattu :D
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Daaz »

jackie kirjoitti: Ke 25.10.2023 22:49 Vanha ratti ja takavalot nyt on vaa paremman näkösiä ku faceliftissä
Tämähän on puhtaasti makuasia, jossa en lähde ketään tuomitsemaan. Ajattelin aikanaan, että on kaksi ryhmää: 1) ne, jotka tykkäävät enemmän W115/114:n ratin ja takavalojen uusista versioista ja 2) ne, jotka tykkäävät enemmän vanhoista versioista.

Itsekin vaihdoin aikanaan 2. sarjan autooni sileät takavalot ja kovamuovisen ratin, koska pidin niitä hienompina. Eli kuvittelin kuuluvani ryhmään kaksi. Mutta sitten ymmärsin, että kuulunkin ryhmään kolme eli siihen, joiden mielestä vanhassa autossa tulee olla vanhat osat ja uudessa autossa uudet osat. Muuten näyttää höheliltä. Sen myötä vaihdoin siihen autoon takaisin uudemman ratin ja porrastetut takavalot.

Jokuhan voisi nyt tehdä havainnon, että kolmannessa ryhmässä on paljon tarpeettomista asioista nillittäviä ilonpilaajapussihousuja, eikä siinä havainnossaan välttämättä ole erityisesti väärässä. Itsehän olen etenkin tyylikysymyksissä varsinainen alkuperäisyys-ankeuttaja, kuten kaikki tietävät.
dealer kirjoitti: To 26.10.2023 06:39 On se hirveää, että herrat Schmeling, "W" ja Frederiksen ovat tehneet 47 vuoden aikana autoonsa alkuperäisestä poikkeavia muutoksia.
Tämä onkin olennainen havainto. Jos muutokset on tosiaan tehnyt alkuperäinen omistaja Herr Schmeling vuosina 1976–1995, niin asia on OK. Mutta jos auto on ensimmäisellä ja toisella omistajalla säilynyt käytännössä alkuperäisenä, mutta muutokset onkin tehnyt kolmas omistaja (ach, ihanaa, alkuperäisasussaan säilynyt auto – siihen minun täytyy heti päästä pistämättömällä aistikkuudellani ja herkällä kosketuksellani tekemään upeita parannuksia, oh wie wunderbar!), niin kyllä pitäisi hänen kanssaan käydä vakava keskustelu lämpimän leberkäsen äärellä.
dealer kirjoitti: To 26.10.2023 06:39 Värit on tosi hienot, jospa se pelastaa auton lopulliselta tuomiolta vaikka noin on pilattu :D
Ei täysin, mutta kyllä se aika paljon tosiaan auttaa. :P

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Hage »

Eli paljastu ihan sudeksi koko auto kommenteista päätellen, onneksi täällä on tarkkasilmäistä porukkaa :D itse katsoin vaan nopeasti kuvat läpi ja mm. äkkinäisesti pääteltynä tuosta keskikonsolin nappi oli kattoluukun nappi :oops:
Silti, mielestäni mitään kovin peruuttamatonta ole tapahtunut auton suhteen ja 99% kaikki palautettavissa ennalleen. Tänä päivänä vaan 40+ vuotiaan auton täysin koskemattomassa alkuperäiskunnossaan löytäminen on liki mahdotonta, enkä siksi anna kovin paljoa painoarvoa - kunhan mitään dramaattisen peruuttamatonta ei ole tehty. Tuo kierroslukumittari ehkä ainoa oikeasti paha virhe autossa omaan silmään.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Karel »

Daaz kirjoitti: To 26.10.2023 17:33
Tämä onkin olennainen havainto. Jos muutokset on tosiaan tehnyt alkuperäinen omistaja Herr Schmeling vuosina 1976–1995, niin asia on OK. Mutta jos auto on ensimmäisellä ja toisella omistajalla säilynyt käytännössä alkuperäisenä, mutta muutokset onkin tehnyt kolmas omistaja (ach, ihanaa, alkuperäisasussaan säilynyt auto – siihen minun täytyy heti päästä pistämättömällä aistikkuudellani ja herkällä kosketuksellani tekemään upeita parannuksia, oh wie wunderbar!), niin kyllä pitäisi hänen kanssaan käydä vakava keskustelu lämpimän leberkäsen äärellä.

-D
Tämä menee suoraan palstan vuoden 2023 Top-10 sutkautusten sarjaan! :lol: :clap:

Oma näkökulma: Jos tämä kolmas omistaja on tehnyt nämä parannukset itselleen, jotta hänellä lopultakin 47 vuoden etsiskelyn jälkeen olisi se unelmiensa auto, niin asian voinee hyväksyä. Mutta jos hän on ne tehnyt tietäen, että aikoo heti trokata auton pois, ja kuvittelee myös saavansa aplodit parannuksistaan, niin pelkkä lämmin Leberkäse ei ihan taida riittää tilanteen vakavuuden selvittämiseen.

Lisäpohdinto: Jos tehdas on tehnyt mallin, johon muutaman vuoden päästä tehdään ns. "facelift", niin tulkitsen niin, että uudistukset tehdään, koska niiden koetaan tekevän auton toimivuudelle tai olemukselle hyvää. Näin ollen jääköön omistajan oman tulkinnan varaan kumpi versio on itselle miellyttävämpi ja kukin valitkoon mieleisensä. Itse vetäisin rajan siihen, että lopputulos on sitten jompikumpi, eikä mikään kovin epämääräinen sekametelisoppa.

Itse olen tainnut suututtaa tälläkin pastalla yhden jos toisenkin olemalla tylsä W126-pussihousu. No en kuitenkaan ole. Jos esimerkiksi Sacco-brettereihin on päivitetty värivalikoima paremmaksi, niin en näe ongelmaa käyttää vuoden 1989 väriyhdistelmää vuoden 1985 autossa, kunhan pysytään niissä parannuksissa, jotka tehdas itse on tehnyt, ja ei sotketa eri tyylilajeja keskenään. Jos sisusta vaihdetaan, niin kaikkien sisustan osien tulisi olla samaa sarjaa ja tyyliä. Samoin sisustan ja ulkovärin yhdistelmien soisi noudattavan tehtaan muotoiluosaston suosituksia jne.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja dealer »

Karel kirjoitti:olemalla tylsä W126-pussihousu
Tämä kommenttini ei liity Karelin kirjoitteluihin, tuli vaan noista sanoista mieleen ... onko täällä foorumilla joskus, ehkä vuosia tai vuosikymmeniä sitten, joku laittanut linkin johonkin W126 myynti-ilmoitukseen jonka ässästä olisi porukalla todettu, että auto on siisti, hieno, hyväkuntoinen ja hintansa arvoinen kaikin puolin ?
Ettei olisi kuitenkin muuten jotenkuten kelvollisen auton joku pääsiäiskäsi pilannut esim. asentamalla antennin väärästä vuosimallista, piiskan nuppi onkin pyöreä eikä ovaalin muotoinen kuten pre-faceliftissa pitäisi olla ennen ajankohtaa XX/1985 ? :cry:

En tarkoita etteikö myynti-ilmoituksia pitäisikin täällä ruotia pilkuntarkasti, itsekin mielenkiinnolla luen asiantuntijoiden kommentit autoista, kun en itse ole varsinkaan W126-mallista perillä edes millaiset valot tai millainen verhoilun kuosi missäkin vuosimallissa on alun perin ollut.
Ymmärtäähän sen lukijat että pieni puute / virhe autossa tarvitsee usein vain pienen korjauksenkin.

Ja nuohan on ihan parasta, kommentit jollaisen Daaz tuossa edellä kirjoitti.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tää on kyllä oivallista luettavaa. Omia tänhetkisiä autoja on tuunattu seuraavasti, eli itsekään en ole ihan pussihousu:

- 300 SL 6.3 virranjakaja on kärjetön Randy Durrance ja perustuu M117 malliin; autossa on 201 numeroinen sytkäboksi sekä laturi on uudempi jonka yhteydessä erillinen lataussäädin on poistettu
- 560 SEC on madallettu sekä sen saccolistat on maalattu korin väriin ja vanteina ovat isommat Lorinserit
- 300 GE on varustettu valkoisin kulma- ja sivuvilkuin edessä sekä siinä on 1993 mallisesta radio
- E320 cabrio on aito jenkkimalli, jossa nyt vakioväriset 16" 210 mallin vanteet, ja astetta köyhempi mutta period-correct soitin

Kokeilin tuossa hot rod hommaa mutta se ei ollutkaan juttuni. Olen lopettanut lättäpääkasirodien etsinnän keväällä jo. Viimeimmäksi tutkin minkä hintasia on 1960-80 -luvulla tehdyt Auburn Speedsterit kun niihin aitoihin jopa 1,4 M maksaviin ei ole varaa. Aikani tutkittuani totesin että ei, nekin on loppujen lopuksi mauttomia, melkein yhtä mauttomia kuin Vesa Keskisen Clenet.

Viimeimmin olen katsellu keskieuroopasta sopivia kuten 1930 Chrysler roadster kuutosella ja 1927 Marmon roadster suoralla kasilla. Ne saisi MR kilpiin myös, ja olisivat aitoja vanhoja autoja.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Karel »

Nyt on sitten omaan makuun niin täydellisen hieno W123, että oksat pois!

https://www.autoscout24.com/offers/merc ... r_bucket=3

M102 moottori ilman sähköruuttaa, retrot värit, luukku, sähkölasit, tempomat, ilmastointiautomatiikka + ratti-automaatti!!! Ja taitaa verhoilukin olla aitoa nahkaa. No, vaikka olisi TEXiä, niin aivan sama! Ja huom! Ei puulistoja! Tähän ei enää tarvita kuin paremmin tyyliin sopiva radio, niin kokonaisuus on aivan kymppi!

Ja pojot dealerille: "pääsiäiskäsi" menee suoraan omaan sanavalikkoon. :wave:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

On, on kyllä erikoinen W123. Tuon ikäisessä hyökkää silmään automaatti-ilmastoinnin paneeli mutta kuitenkin vanhan mallin hätävilkkukytkin ja kromiset ikkunnanostinnapinkehykset. Tuota katsoen auto on loppuvuoden 1981 mallia, ilmon mukaan rekattu vasta 9/82. Umpiot tyypillisesti vaihdettu, C-pilari sen paljastaa.

Tuo German-car.netin Bernhard Weiss lienee ihan luotettava kaveri, harrasteautokauppa on toiminut varmaan 20 vuotta. Valikoima on useimmiten hyvin mielenkiintoinen. Olin 2011-2012 yhteydessä, kun piti löytää TDT 4Matic, löydettiinkin se sitten itse.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Oliko w123:seen saatavilla nahkaratti? Tai oliko siis tuossa ikäluokassa? Vai onko napattu w126:sen nahkaratti tuohon....
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Pe 27.10.2023 18:22 Oliko w123:seen saatavilla nahkaratti? Tai oliko siis tuossa ikäluokassa? Vai onko napattu w126:sen nahkaratti tuohon....
Hyvä kysymys. Veikkaisin, että ei. Tosin, jos joku sellaisen on uuteen 123:een halunnut, niin tuskin on jäänyt saamatta vaikka ei virallisesti olisi optiolistalla ollut.

Ja selitys miksi tämmöinen veikkaus, on se, että ainakin 126:ssa nahkaratin yhteydessä on aina myös ollut nahalla verhoiltu vaihteenvalitsin. Sellaista en muista koskaan 123:ssa nähneeni.

Samoin 126:ssa oli aina nahkaverhoilun yhteydessä automaattisesti myös nahkaratti ja -nuppi. Paitisi (jostakin kumman syystä) vientimalli 300 SDL:ssä, jossa nahkapenkkien mukana tuli muoviratti ja -nuppi. 350 SDL:ssä tilanne ”korjattiin”.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja alvar »

Karel kirjoitti: Pe 27.10.2023 22:17
....

Samoin 126:ssa oli aina nahkaverhoilun yhteydessä automaattisesti myös nahkaratti ja -nuppi. Paitisi (jostakin kumman syystä) vientimalli 300 SDL:ssä, jossa nahkapenkkien mukana tuli muoviratti ja -nuppi. 350 SDL:ssä tilanne ”korjattiin”.
Koskeeko tämä vain gen 2:sta?
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Karel »

alvar kirjoitti: Su 29.10.2023 23:50
Karel kirjoitti: Pe 27.10.2023 22:17
....

Samoin 126:ssa oli aina nahkaverhoilun yhteydessä automaattisesti myös nahkaratti ja -nuppi. Paitisi (jostakin kumman syystä) vientimalli 300 SDL:ssä, jossa nahkapenkkien mukana tuli muoviratti ja -nuppi. 350 SDL:ssä tilanne ”korjattiin”.
Koskeeko tämä vain gen 2:sta?
Gen.2 kyllä. Hyvä tarkennus.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pari W107 huutokauppalöytöä, ilman hintavarausta. Hollannissa, tuotu jenkeistä; avo taitaa olla aika karsea peli kun tarkemmin katselee. Umpinaista pikaisesti vaan silmäilin.

https://www.carandclassic.com/auctions/ ... 5209030775

https://www.carandclassic.com/auctions/ ... 5209020775
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta

Viesti Kirjoittaja Pontus »

https://www.youtube.com/watch?v=bkCuj_erH-Y

Hiukan erilainen myyntiilmoitus. Kohtuu vähän ajettu W123 220D
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Vastaa Viestiin