Vilkkumurheita pystärissä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Vilkkumurheita pystärissä

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Tänään töihin ajaessani vilkut lopettivat toimimasta. Katselin sulakkeita enkä huomannut että yksikään olisi paukahtanut. Tuosta kun ikävä kyllä puuttuu sulakerasian kansi niin en tiedä mikä sulake on vilkuille. Jos joku muistaisi tai voisi tarkistaa sen ta kirjoittaa vaikka mitä joka sulakkeen takana on niin olisin kiitollinen.

Toinen vikapaikkahan voisi olla vilkkurele. Mistäs se löytyy?

Muita mahdollisia vianhaku kohteita? Ei ole herkkua ajella pk-.seudulla ilman vilkkuja...
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

vilkkurele on muistaakseni samassa hätävilkkujen kytkimen kanssa
dodge dart 1967
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Jos kerran mikään sulake ei ole palanut, niin veikkaisin vilkkurelettä. Toimivatko hätävilkut? Rele sijaitsee suoraan hätävilkkukatkaisijan takana (punatäpläinen nuppi). Releen saa näkyviin, kun poistaa tuhkakupin & kupin kehyksen ja sen jälkeen kehyksen alla olevat kaksi ruuvia. Vaihdekepin suojapussin alla kepin takana on "painonasta" pitämässä takapäätä verhouslevystä kiinni. Pussia ei tarvitse välttämättä irroittaa kehyksestä, jos painonasta irtoaa suosiolla. Vetonuppi on kiinni normaaleilla kierteillä.

Niitä sulakkeita voi hieman pyöritellä edestakaisin niin eliminoidaan huonon kosketuksen mahdollisuus. Vikaahan voi tietenkin olla myös vilkkuviiksessä, jos hätävilkut toimivat. Toimivakaan rele ei muistaakseni vilkuta jos hätävilkkukatkaisijaa on vahingossa vedetty hieman ulospäin.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Eilen kotiin päästyäni ( en onnistunut aiheuttamaan onnettomuutta) Putsasin jokaisen sulakkeen ja kannan teräsvillalla ja mittasin sulakkeet. Kaikki olivat ehjiä eikä putsaus vaikuttanut mitenkään vikaan. No nappasin releen esille ja mittailin vähän. Yhtäkkiä rele kuitenkin alkoi vetää ja vilkut vilkkumaan. Avasimpa sitten sen liittimen joka releeseen menee ja löysin vian. Yhden piuhan johdinkarvat olivat väsyneet poikki joten enään parikarvaa oli kiinni juotoskohdassa. No kuorin uuden pätkän piuhaa ja juotin sen kiinni. Samalla parantelin muiden piuhojen juotoksia vähän. Nyt toimii taas normaalisti. Tuo rele olikin jo jossainvaiheessa vaihdettu kun siinä oli venetmäen tarra kiinni.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Vastaa Viestiin