onko turbo järkevää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

onko turbo järkevää?

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

tuossa keskusteltiin kaikenlaisia juttuja ja se siirtyi autoihin joihin turbo on jälkeen asennettu.. joissain se kyllä on ihan ok olemassa...
mutta mites minun auto, kestääkö tuo aut.laatikko(300;n) sellaista?
ja mitä sellainen tulisi kustantamaan?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä turbo on järkevää aina. Kestää aikansa. Ja maksaa v""""sti (paljon) :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12600
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mikä auto ??? pensseli vehje vai se toinen ?

kai se pienillä painella kestää järkevän käsissä, kunhan kone on muuten kunnossa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suomessa kun verotetaan ja muutenkin laskutetaan kuutiotuumien mukaisesti kuluttajapoloista ahdettu moottori on ainoa järkevä tapa säästää rahaa, ja vit*sti :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

epk kirjoitti:mikä auto ??? pensseli vehje vai se toinen ?

kai se pienillä painella kestää järkevän käsissä, kunhan kone on muuten kunnossa.
juu kyllä se bensa kone on... ja kunnossa pitäis olla kun kaikki alakertaan vaihdettu ja yläkerran kepin tukin tapitkin laitoin isommiks..

mites tuon katsastuksen kanssa sitten? muutoskatsastus tulee ainakin..
täytyy varmaan ennen sitä ruuvata paineet ihan alas ja heti oven jälkeen prisman pihalle ruuvia kiertämää...

enempi olen kyllä huolissani tuon laatikon suhteen.. kai se kestää pienen teholisäyksen? en nyt tarkoita että heti lähtisin neula tapissa vinguttamaan prisman oivalle pihalle, vaan ihan normaalia suomalaista liikennekuria käyttäen...?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aika hiljaista on vastausten kanssa, johtuisiko siitä että haulla löytyy aika paljon juttua turbomuutosten katsastamisesta ja muusta sellaisesta.

Ei sillä ole mitään väliä paljonko tehoa on katsastuskonttorilla, ei siellä ole tehodynamometria.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Uula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Uula »

Bensaturbosta tulee helposti juoppo.
S 202 C200CDI Touring
exät: MB 200D -66
Ascona A 1,9 -74
Ascona C 1.6 -82
Ascona C 2,0i-88

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

olettamuksia :roll:
ei tarvi ruuvata katsastukseen paineita alemmaksi koska tuo kone voi sietää 0,5 bar painetta ja ruiskutus laiteistosta lopuu myös vara
722,4 laatikko ei paljon siedä ja taas 722,3 laatikoista pyydetään aivan tolkuttomia hintoja
niin joo ja katti
jarrut
helpommalla pääsee vaihtamalla koko auton esim. 300e 24v siinä on jo enempi tehoa mitä tuosta perinteisellä ahtamisella saa
synkkä ja ahdistava voi olla ahtajan tie mutta antoisa :wink:
Vastaa Viestiin