v8
v8
ollaan tässä kavereitten kanssa mietitty, jotta tarvis saaha joku v8 auto. sellanen pikku projekti tai suurinpiirtein toimiva. onko mersulla mitään vanhoja halpoja autoja, jossa on v8? vai tarviiko hyväksyä amerikkalainen vaihtoehto? tuntuis, että noi kasin koneella olevat mersut on aika hintavia, mutta jos joku osais neuvoa, niin kiitollisuutta olis kovasti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
W116:t suomiautoina ja "projektikuntoisina" ovat todella edullisia nykyisin, kuten linkistä näkyy. 350 SE kunnossa ollessaan on todella mukava peli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
On mukava, toisaalta ennen kuin projektin saa ajoon niin se voikin olla vähän vähemmän halpaa lystiä....Timo L. kirjoitti:W116:t suomiautoina ja "projektikuntoisina" ovat todella edullisia nykyisin, kuten linkistä näkyy. 350 SE kunnossa ollessaan on todella mukava peli.
Jos ihan kilvekkään haluaa, niin ei kai sitä tarvitsisi kuin bongata joku alkupään W126 V8-malli, jos niikseen tulee -- ja rahaa sellaiseenkin saa varmaan palamaan jos haluaa, tai jos jotain räjähtää.
E: Pikkuinvestoinnilla 500SE vaikka tästä. Aikakauden väri ja kuvista päätellen ei ihan potkituin kuitenkaan.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Suosittelen hommaan jenkkiauton jos vaan kasikoneista mielii. Virityksien kannalta ainakin jenkit on ehdottomia= halpoja heppoja. Ja muutenkin varaosaa saa laidasta laitaan paremmin.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Kokemuksesta voin sanoa että uskomattoman halvalla saa osia vanhaan ässään mm. ebaystä.
Kalliita osia ovat : pakoputkisto, visko, muuta en keksi.
Ebay (saksa ja jenkit) on pullollaan varaosaa näihin, mm. ecuja ja sytkäboxeja jne.
Onhan se aika työmaa jos hyvän haluaa noin kosmeettisesti, mutta omalle ajallehan ei lasketakkaan hintaa.
Hyvä on mersun V8 kun jakoketjusta pitää huolta.
Kalliita osia ovat : pakoputkisto, visko, muuta en keksi.
Ebay (saksa ja jenkit) on pullollaan varaosaa näihin, mm. ecuja ja sytkäboxeja jne.
Onhan se aika työmaa jos hyvän haluaa noin kosmeettisesti, mutta omalle ajallehan ei lasketakkaan hintaa.
Hyvä on mersun V8 kun jakoketjusta pitää huolta.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
joo, tossahan noita on. mersu vaan on aina mersu, eli kallimpi, kuin useampi kilpailija. tollasen jonkimoisen mersun sais V8:lla about 2000 euroo ja yli.
vastaavat jenkit alkaa siitä 1500 eskoo ja yli.
jos sijoittas jenkkiin vaikka 3000 eskoo niin saa varmaan jo ihan kohtalaisen menopelin. mersun V8:a ei varmaan saa ihan kohtalaista viä 3000 eurolla? no tarvii kattoo, onhan se jenkki kuitenki aina jenkki, vähän niinkun että mersu on aina mersu!
vastaavat jenkit alkaa siitä 1500 eskoo ja yli.
jos sijoittas jenkkiin vaikka 3000 eskoo niin saa varmaan jo ihan kohtalaisen menopelin. mersun V8:a ei varmaan saa ihan kohtalaista viä 3000 eurolla? no tarvii kattoo, onhan se jenkki kuitenki aina jenkki, vähän niinkun että mersu on aina mersu!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
jos vähääkään kiinnostaa lähteä valoista ripeemmin niin ehdottomasti amerikkalainen. löytyy ehdottomasti halvimmat hevoset. esim. moparin ihan uusi 5.9ltr moottori +380hv suomeen tuotuna n.4000€ . gm löytyy vielä halvemmalla.esim viritys kansia löytyy siihen hintaan että täällä saa ehkä porttauksen siihen hintaan. käytettyäkin osaa löytyy paljon.
dodge dart 1967
No minä voin keksiä Tomin puolesta noita kalliita osia.Tomi kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa että uskomattoman halvalla saa osia vanhaan ässään mm. ebaystä.
Kalliita osia ovat : pakoputkisto, visko, muuta en keksi.
Otetaan nenän eteen tämä Tomin ja minun yhteinen rassauskohde M117 moottori, eli 4,5 litrainen v8.
Ostetaanpa siihen männät, ne on 100 euroa kappale, ilman männänrenkaita.
Jos haluaa ostaa rengastetut männät, niitten hinta on 341 euroa per kappale
Kaikki jakoketjun laahaimet pitkä 1 kpl €30,-
ala v. 1 kpl €8,-
ala o. 1 kpl €3,50
ylä ulko 1 kpl €3,50
ylä sisä 2 kpl €3,50
-Runkolaakerit (STD) €28 kappale, näitä menee 4
Sitten yksi päittäisvälyksen säätävä laakeri lisäksi 1 kpl €98,-
-Kiertokangen laakerit STD 1 kpl €135,- *
0,25 1 kpl €135,- *
Ja noitahan menee 8 kappaletta....
-Kaikki rataspyörät, jotka ovat kosketuksissa jakoketjuun (Kampiakseli ja Nokka-akselin rattaat).
kampiakseli 1 kpl €60,-
nokka-akseli, riippuu moottorinumerosta 2 kpl €27,- tai 125€ kpl
väliakseli 1 kpl €48,-
-Männänrengassarja (STD) 1kpl €150,- *
-Venttiilivarren kumit 2 srj €8,- V
Öljypumppu 1 kpl €160,- V
Joten halpaa kun saippua....

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Totta puhut.
noi kulutusosat tossa on halpoja, niinku ketjun laahaimet ja venttiilikumit.
Mutta jos on laajempi moottoriremontti niin kallista on.
Jos jakoketjua välillä vaihdetaan ja moottoria huolletaan niin eipä siinä (todennäköisesti) moottoriremontin tarvetta tule.
noi kulutusosat tossa on halpoja, niinku ketjun laahaimet ja venttiilikumit.
Mutta jos on laajempi moottoriremontti niin kallista on.
Jos jakoketjua välillä vaihdetaan ja moottoria huolletaan niin eipä siinä (todennäköisesti) moottoriremontin tarvetta tule.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Re: v8
Itsekkin olen samantapaisia mietiskellyt, etenkin kun tuli impalasta luovuttua. Ei tuo käyttöauto-kasi sillä lailla murise miten kasin pitäisi äännellä.pera8x kirjoitti:ollaan tässä kavereitten kanssa mietitty, jotta tarvis saaha joku v8 auto. sellanen pikku projekti tai suurinpiirtein toimiva. onko mersulla mitään vanhoja halpoja autoja, jossa on v8? vai tarviiko hyväksyä amerikkalainen vaihtoehto? tuntuis, että noi kasin koneella olevat mersut on aika hintavia, mutta jos joku osais neuvoa, niin kiitollisuutta olis kovasti.
Kuitenkin mersu olla pitäisi, ja halpa tietysti

Ajattelin jopa hakea Ruotsista SLC:n, hinnat on aika kohtuullisia nykyään ja verotkin noissa on jo pienet

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Eihän tästä ole kuin se vuosikymmen taaksepäin kun W107 SL:ää nimitettiin Bobby Ewing -mersuksi. Ainakin Lappeenrannassa.honkonen kirjoitti:Kylllähän tollases 500 SE:ssä on enemmän "Dallasii" kuin monessa jenkissä.
Jr:kin niillä ajeli
Dallasin telkkuaikaan ei LPR:ssa tainnut olla kuin se ainut kappale joka kuului matkatoimiston omistajalle. No, ei SL:iä nytkään taida olla kuin pari-kolme kappaletta, kun se punainen kuolinpesä-450 myytiin pois.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
No sama koskee jenkkiautojakin kait. Tahoekin on niin hyvin vaimennettu että kuuluu huminaa vaan putken päästä.Tomi kirjoitti:Mikä se on ku tuntuu että mitä uudempiin v8 mersuihin mennään niin sitä hiljasempia ovat.
siis ei sitä kunnon v8 ääntä enään löydy, katoava luonnonvara. Vai olisko tämä vain oma kuvitelmaa.
Tuosta C107:sta (meniko oikein ¿ ); jos onnistuisin loytämään sellaisen sopivan kulahtaneen, mutta tekniikaltaan toimivan niin olisi kiva rakentaa se sellaiseksi pitkänmatkan ralliklooniksi, tyyliin siis safari- tai mitä ne nyt olikaan ralleja. Ja tietty tuplaputket koneesta asti taakse että saisi ne asialliset saundit ulos.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Onnea vaan ostoksellepera8x kirjoitti:tais löytyä jo ihan kelpo peli, SEL 500.

Vielä tuohon omaan päähänpinttymään: tällaista ajattelin (linkit poimittu tuolta ralli- ja kisamersuja-topicista)
http://www.dakardantan.com/voir-equipag ... 6741c.html
Jos oikein huonokuntoisen loytäisin niin tässä tavoite

http://zhome.com/History/Eriksson/ErikssonMB450SLCs.jpg
Tämä on ihan liian "tavallinen"

http://www.californiaclassix.com/archiv ... _c145.html
Bongasin tuosta linkistä varsinaisen erikoisuuden: C116, siellä puolivälin paikkeilla. Onko tästä keskusteltu jo foorumilla että mikä on auton tarina

http://www.procee.com/Mercedes_Pictures ... tures.html
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Lycka till. Kuulostaa hauskalta, ainakin näin alustavasti. Kieltämättä tuossa mekkiparissa "V8" on jotain hohtoa...pera8x kirjoitti:joo, siis ens lauantaina tehään kaupat, jos ei nyt mitään yllättävää vikaa esiinny autossa. tuskin siinä nyt mitään yllättävää esiintyykään. mut kiitti jo etukäteisistä onnitteluista. lauantaina pääsee sit vähän fiilisteleen.
Sitten vaan kuvia ja tarinaa kehiin, kun pirssi on näkyvillä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 03.07.2005 01:36
- Paikkakunta: kotka
Laita 190:sees v8,ei ois joka ukolla ja jos laitat 3,5 mersun kasin niin ei PITÄIS olla ongelmii saada leimalle.amg on valmistan 190 3,2 koneel joten 3,5 pysyy kevyesti 20% raameissa ja 3,5 alumiinikone on kevytkin.
Eikon suunnitelemaan..
400 jarrut ja perä ynm
Nii eiks jossain vanhas meses ole 3,5 8 ??? muistaakseni...
Eikon suunnitelemaan..
400 jarrut ja perä ynm
Nii eiks jossain vanhas meses ole 3,5 8 ??? muistaakseni...
enpäs taida käyttöautossa diiselkoneesta luapua. on se kautenki niin paljon mielen rauhallisempaa, kun voit vaan hypätä kärryyn ja ajaa sadankilsan päähän kaverille kahville, jos siltä tuntuu, eikä se hetkauta taloudellisesti suuntaan eikä toiseen. toista se olis, jos käyttöautona olis pensa V8. harraste ja kesä kärriks toi v8 tulee. mut jollekki virittäjä asentajalle ihan hyvä idea.janipetteri kirjoitti:Laita 190:sees v8,ei ois joka ukolla ja jos laitat 3,5 mersun kasin niin ei PITÄIS olla ongelmii saada leimalle.amg on valmistan 190 3,2 koneel joten 3,5 pysyy kevyesti 20% raameissa ja 3,5 alumiinikone on kevytkin.
Eikon suunnitelemaan..
400 jarrut ja perä ynm
Nii eiks jossain vanhas meses ole 3,5 8 ??? muistaakseni...

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Photoshopattu.karra kirjoitti:Bongasin tuosta linkistä varsinaisen erikoisuuden: C116, siellä puolivälin paikkeilla. Onko tästä keskusteltu jo foorumilla että mikä on auton tarina.
http://www.procee.com/Mercedes_Pictures ... tures.html
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi