v8

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

v8

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ollaan tässä kavereitten kanssa mietitty, jotta tarvis saaha joku v8 auto. sellanen pikku projekti tai suurinpiirtein toimiva. onko mersulla mitään vanhoja halpoja autoja, jossa on v8? vai tarviiko hyväksyä amerikkalainen vaihtoehto? tuntuis, että noi kasin koneella olevat mersut on aika hintavia, mutta jos joku osais neuvoa, niin kiitollisuutta olis kovasti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Tuolla olisi W116 350 SE. Onhan niitä vaihtoehtoja. 8)
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W116:t suomiautoina ja "projektikuntoisina" ovat todella edullisia nykyisin, kuten linkistä näkyy. 350 SE kunnossa ollessaan on todella mukava peli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:W116:t suomiautoina ja "projektikuntoisina" ovat todella edullisia nykyisin, kuten linkistä näkyy. 350 SE kunnossa ollessaan on todella mukava peli.
On mukava, toisaalta ennen kuin projektin saa ajoon niin se voikin olla vähän vähemmän halpaa lystiä....
Jos ihan kilvekkään haluaa, niin ei kai sitä tarvitsisi kuin bongata joku alkupään W126 V8-malli, jos niikseen tulee -- ja rahaa sellaiseenkin saa varmaan palamaan jos haluaa, tai jos jotain räjähtää.

E: Pikkuinvestoinnilla 500SE vaikka tästä. Aikakauden väri ja kuvista päätellen ei ihan potkituin kuitenkaan. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Suosittelen hommaan jenkkiauton jos vaan kasikoneista mielii. Virityksien kannalta ainakin jenkit on ehdottomia= halpoja heppoja. Ja muutenkin varaosaa saa laidasta laitaan paremmin.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kokemuksesta voin sanoa että uskomattoman halvalla saa osia vanhaan ässään mm. ebaystä.
Kalliita osia ovat : pakoputkisto, visko, muuta en keksi.

Ebay (saksa ja jenkit) on pullollaan varaosaa näihin, mm. ecuja ja sytkäboxeja jne.
Onhan se aika työmaa jos hyvän haluaa noin kosmeettisesti, mutta omalle ajallehan ei lasketakkaan hintaa.

Hyvä on mersun V8 kun jakoketjusta pitää huolta.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, tossahan noita on. mersu vaan on aina mersu, eli kallimpi, kuin useampi kilpailija. tollasen jonkimoisen mersun sais V8:lla about 2000 euroo ja yli.
vastaavat jenkit alkaa siitä 1500 eskoo ja yli.

jos sijoittas jenkkiin vaikka 3000 eskoo niin saa varmaan jo ihan kohtalaisen menopelin. mersun V8:a ei varmaan saa ihan kohtalaista viä 3000 eurolla? no tarvii kattoo, onhan se jenkki kuitenki aina jenkki, vähän niinkun että mersu on aina mersu!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Tomi kirjoitti: Hyvä on mersun V8 kun jakoketjusta pitää huolta.
Mikäs oli kasin jakoketjun vaihtoväli?
Muistelisin, että 200tkm.. Mittarissa pian 190tkm, et kohta pääsee vissiin ketjunvaihtohommiin..
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

jos vähääkään kiinnostaa lähteä valoista ripeemmin niin ehdottomasti amerikkalainen. löytyy ehdottomasti halvimmat hevoset. esim. moparin ihan uusi 5.9ltr moottori +380hv suomeen tuotuna n.4000€ . gm löytyy vielä halvemmalla.esim viritys kansia löytyy siihen hintaan että täällä saa ehkä porttauksen siihen hintaan. käytettyäkin osaa löytyy paljon.
dodge dart 1967
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tomi kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa että uskomattoman halvalla saa osia vanhaan ässään mm. ebaystä.
Kalliita osia ovat : pakoputkisto, visko, muuta en keksi.
No minä voin keksiä Tomin puolesta noita kalliita osia.

Otetaan nenän eteen tämä Tomin ja minun yhteinen rassauskohde M117 moottori, eli 4,5 litrainen v8.

Ostetaanpa siihen männät, ne on 100 euroa kappale, ilman männänrenkaita.
Jos haluaa ostaa rengastetut männät, niitten hinta on 341 euroa per kappale

Kaikki jakoketjun laahaimet pitkä 1 kpl €30,-
ala v. 1 kpl €8,-
ala o. 1 kpl €3,50
ylä ulko 1 kpl €3,50
ylä sisä 2 kpl €3,50

-Runkolaakerit (STD) €28 kappale, näitä menee 4
Sitten yksi päittäisvälyksen säätävä laakeri lisäksi 1 kpl €98,-
-Kiertokangen laakerit STD 1 kpl €135,- *
0,25 1 kpl €135,- *

Ja noitahan menee 8 kappaletta....

-Kaikki rataspyörät, jotka ovat kosketuksissa jakoketjuun (Kampiakseli ja Nokka-akselin rattaat).
kampiakseli 1 kpl €60,-
nokka-akseli, riippuu moottorinumerosta 2 kpl €27,- tai 125€ kpl
väliakseli 1 kpl €48,-

-Männänrengassarja (STD) 1kpl €150,- *
-Venttiilivarren kumit 2 srj €8,- V
Öljypumppu 1 kpl €160,- V

Joten halpaa kun saippua.... :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Totta puhut.
noi kulutusosat tossa on halpoja, niinku ketjun laahaimet ja venttiilikumit.
Mutta jos on laajempi moottoriremontti niin kallista on.

Jos jakoketjua välillä vaihdetaan ja moottoria huolletaan niin eipä siinä (todennäköisesti) moottoriremontin tarvetta tule.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
juhaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 09.11.2004 13:13
Paikkakunta: Tornio

V8

Viesti Kirjoittaja juhaa »

Laitoin YV:nä yhteystietoja.
Saattais olla sulle sopiva vaihtoehto tarjolla.
"Aja millä ajat - ja Mersulla loput"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: v8

Viesti Kirjoittaja karra »

pera8x kirjoitti:ollaan tässä kavereitten kanssa mietitty, jotta tarvis saaha joku v8 auto. sellanen pikku projekti tai suurinpiirtein toimiva. onko mersulla mitään vanhoja halpoja autoja, jossa on v8? vai tarviiko hyväksyä amerikkalainen vaihtoehto? tuntuis, että noi kasin koneella olevat mersut on aika hintavia, mutta jos joku osais neuvoa, niin kiitollisuutta olis kovasti.
Itsekkin olen samantapaisia mietiskellyt, etenkin kun tuli impalasta luovuttua. Ei tuo käyttöauto-kasi sillä lailla murise miten kasin pitäisi äännellä.

Kuitenkin mersu olla pitäisi, ja halpa tietysti :D . Itse olen rajannut vaihtoehdot W107 kovakattoiseen seka W116 -malleihin. Kävin viime kesänä yhtä 116:a katsomassa, mutta se oli pommi ja hintaa pari tonnia (ks. koeajoraportit vaiko joku muu topicci ¿ ). Tuota axelssonin autoa olen jo seurannut ja nythän hinta tipahti tonnilla. Piti käydä joulunpyhien aikana kainuussa mutta jäi reissu tekemättä ja autokin katsomatta siis. On niin pitkä matka että en viitsinyt varta vasten lähteä. Tuli sitten ostettua tuo Bertta projektiksi mutta jos sen saisi kohta myytyä niin pääsisi katsastelemaan niitä kasimersuja.

Ajattelin jopa hakea Ruotsista SLC:n, hinnat on aika kohtuullisia nykyään ja verotkin noissa on jo pienet :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Kylllähän tollases 500 SE:ssä on enemmän "Dallasii" kuin monessa jenkissä.
Jr:kin niillä ajeli :wink:
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

honkonen kirjoitti:Kylllähän tollases 500 SE:ssä on enemmän "Dallasii" kuin monessa jenkissä.
Jr:kin niillä ajeli :wink:
Eihän tästä ole kuin se vuosikymmen taaksepäin kun W107 SL:ää nimitettiin Bobby Ewing -mersuksi. Ainakin Lappeenrannassa.

Dallasin telkkuaikaan ei LPR:ssa tainnut olla kuin se ainut kappale joka kuului matkatoimiston omistajalle. No, ei SL:iä nytkään taida olla kuin pari-kolme kappaletta, kun se punainen kuolinpesä-450 myytiin pois.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mikä se on ku tuntuu että mitä uudempiin v8 mersuihin mennään niin sitä hiljasempia ovat.
siis ei sitä kunnon v8 ääntä enään löydy, katoava luonnonvara. Vai olisko tämä vain oma kuvitelmaa.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tomi kirjoitti:Mikä se on ku tuntuu että mitä uudempiin v8 mersuihin mennään niin sitä hiljasempia ovat.
siis ei sitä kunnon v8 ääntä enään löydy, katoava luonnonvara. Vai olisko tämä vain oma kuvitelmaa.
No sama koskee jenkkiautojakin kait. Tahoekin on niin hyvin vaimennettu että kuuluu huminaa vaan putken päästä.

Tuosta C107:sta (meniko oikein ¿ ); jos onnistuisin loytämään sellaisen sopivan kulahtaneen, mutta tekniikaltaan toimivan niin olisi kiva rakentaa se sellaiseksi pitkänmatkan ralliklooniksi, tyyliin siis safari- tai mitä ne nyt olikaan ralleja. Ja tietty tuplaputket koneesta asti taakse että saisi ne asialliset saundit ulos.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tais löytyä jo ihan kelpo peli, SEL 500. eikä oo mikään ruaska, vaikka ajatuksena oli, että olis joku vähän projektin pualeinen. no hinnastahan se on kiinni, että mitä saa. tuli vaan niin hyvä tarjous, että ei oikeen voinu kiältäytyä. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Onnea! Semmoses alkaa olee jo valtion päämies meininkiä 8)
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

pera8x kirjoitti:tais löytyä jo ihan kelpo peli, SEL 500.
Onnea vaan ostokselle :D .

Vielä tuohon omaan päähänpinttymään: tällaista ajattelin (linkit poimittu tuolta ralli- ja kisamersuja-topicista)
http://www.dakardantan.com/voir-equipag ... 6741c.html

Jos oikein huonokuntoisen loytäisin niin tässä tavoite :wink: :
http://zhome.com/History/Eriksson/ErikssonMB450SLCs.jpg

Tämä on ihan liian "tavallinen" :roll:
http://www.californiaclassix.com/archiv ... _c145.html

Bongasin tuosta linkistä varsinaisen erikoisuuden: C116, siellä puolivälin paikkeilla. Onko tästä keskusteltu jo foorumilla että mikä on auton tarina :?: .
http://www.procee.com/Mercedes_Pictures ... tures.html
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, siis ens lauantaina tehään kaupat, jos ei nyt mitään yllättävää vikaa esiinny autossa. tuskin siinä nyt mitään yllättävää esiintyykään. mut kiitti jo etukäteisistä onnitteluista. lauantaina pääsee sit vähän fiilisteleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

pera8x kirjoitti:joo, siis ens lauantaina tehään kaupat, jos ei nyt mitään yllättävää vikaa esiinny autossa. tuskin siinä nyt mitään yllättävää esiintyykään. mut kiitti jo etukäteisistä onnitteluista. lauantaina pääsee sit vähän fiilisteleen.
Lycka till. Kuulostaa hauskalta, ainakin näin alustavasti. Kieltämättä tuossa mekkiparissa "V8" on jotain hohtoa...

Sitten vaan kuvia ja tarinaa kehiin, kun pirssi on näkyvillä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
janipetteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 03.07.2005 01:36
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja janipetteri »

Laita 190:sees v8,ei ois joka ukolla ja jos laitat 3,5 mersun kasin niin ei PITÄIS olla ongelmii saada leimalle.amg on valmistan 190 3,2 koneel joten 3,5 pysyy kevyesti 20% raameissa ja 3,5 alumiinikone on kevytkin.

Eikon suunnitelemaan..

400 jarrut ja perä ynm

Nii eiks jossain vanhas meses ole 3,5 8 ??? muistaakseni...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

janipetteri kirjoitti:Laita 190:sees v8,ei ois joka ukolla ja jos laitat 3,5 mersun kasin niin ei PITÄIS olla ongelmii saada leimalle.amg on valmistan 190 3,2 koneel joten 3,5 pysyy kevyesti 20% raameissa ja 3,5 alumiinikone on kevytkin.

Eikon suunnitelemaan..

400 jarrut ja perä ynm

Nii eiks jossain vanhas meses ole 3,5 8 ??? muistaakseni...
enpäs taida käyttöautossa diiselkoneesta luapua. on se kautenki niin paljon mielen rauhallisempaa, kun voit vaan hypätä kärryyn ja ajaa sadankilsan päähän kaverille kahville, jos siltä tuntuu, eikä se hetkauta taloudellisesti suuntaan eikä toiseen. toista se olis, jos käyttöautona olis pensa V8. harraste ja kesä kärriks toi v8 tulee. mut jollekki virittäjä asentajalle ihan hyvä idea. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Bongasin tuosta linkistä varsinaisen erikoisuuden: C116, siellä puolivälin paikkeilla. Onko tästä keskusteltu jo foorumilla että mikä on auton tarina :?: .
http://www.procee.com/Mercedes_Pictures ... tures.html
Photoshopattu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin