biilteman öljyt
biilteman öljyt
itteeni kyllä arvelutta noi biilteman öljyt, enkä viälä oo sortunu... mutta mutta. onko kukaan uskaltanu laittaa autoonsa biilteman öljyjä? kyseessä ois tomaattiöljyt, kun maksaa vain 4 eskoo litra dexron3:sta. kun taas kunnon laatuöljy voipi maksaa tomaatilootaan 20eskoo litralta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Automaatin öljyistä en tiedä, mutta moottoriöljynä olen käyttänyt aina , siis ainakin 15 vuotta "Hessumobiilin" täyssynteettistä öljyä ja hyvin tuntuu pelaavan, oma hovikorjaajani ainakin sanoi, että on ihan hyvää kamaa, Bilteman öljyistä en tiedä, mutta tuskin ne hirveesti poikkeaa toisistaan.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
bilteman laatikkoöljyt on dexron-II:sta ei kolmosta. siksi edullinen hinta.
B-laatikkoöljyä en laittaisi laatikkon koska vanhempien mersujen laatikkojen käyttäytyminen muuttuu aina paremmaksi mitä parempaa öljyä sinne kaataa.
kuulemma erittäin hyviä öljyjä ovat amerikkalais valmisteiset dex-III öljyt esim. gulf. saa vaikka U.S. partsista.
bilteman moottoriöljyt ovat taas mielestäni yllättävän laadukkaita. luokitukseltakin hakkaa mennen tullen king,ym. halpis öljyt.
B-laatikkoöljyä en laittaisi laatikkon koska vanhempien mersujen laatikkojen käyttäytyminen muuttuu aina paremmaksi mitä parempaa öljyä sinne kaataa.
kuulemma erittäin hyviä öljyjä ovat amerikkalais valmisteiset dex-III öljyt esim. gulf. saa vaikka U.S. partsista.
bilteman moottoriöljyt ovat taas mielestäni yllättävän laadukkaita. luokitukseltakin hakkaa mennen tullen king,ym. halpis öljyt.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
jep
eikös tuo Mobil ATF 220 ole tarkoitettu vanhemman mersun laatikkoon?
eikä se kallis ole , jotain 5 € /litra...
Mitähän eroa on muuten Mobil ATF 220 ja ATF 320 :lla ? Muuta kuin 1€ hintaero...
eikä se kallis ole , jotain 5 € /litra...
Mitähän eroa on muuten Mobil ATF 220 ja ATF 320 :lla ? Muuta kuin 1€ hintaero...
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
ainakin biilteman mainoksessa luki, että nimenomaan dexron 3. tiedä sitten, jos on sattunu virhe. mut jos se on sitä kolmosta, niin kait sitä uskaltaa laittaa? ottaa sitten pois, jos tuntuu takertelevan vaihdoissa tms.dansku kirjoitti:bilteman laatikkoöljyt on dexron-II:sta ei kolmosta. siksi edullinen hinta.
jos bilteman moottoriöljytkin on kuulemma hyviä, niin voishan niitäkin kokeilla ite koneeseen. tarkotuksena tässä nyt oli vaan, että jos joku olisi laittanu laatikkoonsa biilteman tavaraa ja laatikko ois menny jumiin, niin en ois uskaltanu laittaa, mutta kun nyt ei tullu suaraan yksmiälistä tyrmäystä mun laatikkoöljyidealle, niin taidan uskaltaa kokeilla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kaveri kertoi sellaisen huhun, että kun oli nesteellä kesähommissa, niin oli laittaneet samasta hanasta purkkiin nesteen ja hessumobiilin synteettiset öljyt.Ari V. kirjoitti:Automaatin öljyistä en tiedä, mutta moottoriöljynä olen käyttänyt aina , siis ainakin 15 vuotta "Hessumobiilin" täyssynteettistä öljyä ja hyvin tuntuu pelaavan, oma hovikorjaajani ainakin sanoi, että on ihan hyvää kamaa, Bilteman öljyistä en tiedä, mutta tuskin ne hirveesti poikkeaa toisistaan.
biltemasta
Ajelin 124 200 d llä ainakin 5 vuotta bilteman synteettisillä öljyillä. Ei mitään vikaa, kone kehräs ja ei syöny öljyä. Koneellakin oli ajettu miljoona+. Että moottoriöljypuolella uskoni on kova biltemaan..........mutta tomaateissa en säästelisi öljyissä missään nimessä.....enkä kyllä manuaalissakaan....ostaisin parasta laatumerkkiä..
tossa tänään vaivauduin vähän tarkisteleen ton auton nesteitä, totesin että tomaatissa on ihan kirkkaat punaset öljyt. tartteeko niitä ees vaihtaa, kun näytti niin hyviltä? vaihtaako ne väriä vanhetessaan?
kyllä se rupee jo rahassakin tuntuun, ku tollaseen autoon vaihtelee säännöllisesti kaikkia neesuja ja aina laittaa parhaat. laatikkoonkin kun menee jotain 8 litraa. lohkoon taitaa mennä 7 litraa. jäähdytys neesua taitaa mennä viä enemmän...
tiän kyllä, että jos säästää liikaa, niin lopulta se tulee viä kalliimmaks.
kyllä se rupee jo rahassakin tuntuun, ku tollaseen autoon vaihtelee säännöllisesti kaikkia neesuja ja aina laittaa parhaat. laatikkoonkin kun menee jotain 8 litraa. lohkoon taitaa mennä 7 litraa. jäähdytys neesua taitaa mennä viä enemmän...
tiän kyllä, että jos säästää liikaa, niin lopulta se tulee viä kalliimmaks.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Tumma öljyhän kertoo siitä, että laatikossa on ronskimmin tapahtunut jo kulumaa.pera8x kirjoitti:tossa tänään vaivauduin vähän tarkisteleen ton auton nesteitä, totesin että tomaatissa on ihan kirkkaat punaset öljyt. tartteeko niitä ees vaihtaa, kun näytti niin hyviltä? vaihtaako ne väriä vanhetessaan?.
Kyllä ne öljyt voi olla ihan hienonväriset ja silti jo ikääntyneet eli eivät ominaisuuksiltaan uudet.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No jaa, jos nyt kerran 60 000 kilometriin ostaa ne kunnon laatikkoöljyt niin se ei vielä ole rehvastelua. Kyllä mikä vaan "tunnettu merkki" siellä toimii. Itsellä taitaa olla parhaillaan Valvolinen tai Gulfin liemet ja niin se pelaa laatikko kuin ennenkin.pera8x kirjoitti:ok, eli vaihtoon vaan. hankalaa, kun ei osaa päättää noista öljyistä. pitää käydä tuala jenkkivaraosa kaupassa ja kattoo öljyn hintaa. kait senne vois ihan kunnon öljytkin laittaa, jos ei oo kova hinta ero.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eilen kaadoin justiinsa AD:n 5W-40 täyssynteettisen omaan moottoriin... Täytyy sanoa, että tuntu jopa hiljasemmalta kone kuin Castrolin RS 0W-40:llä...
Ja Castrolin hinta oli 50e, ja AD:n 16e... Ja tyhjäkäyntinopeuskin nousi, eli mahtaa olla liukkaampaa mönjää toi AD kuin Castrol?
Noo, eipä siinä, Merkkihän noissa öljyissä maksaa, jos luokitukset on samat, niin öljyissä tuskin hirveitä eroja on... Ja pääasia että ne öljyt tulee vaihdettua, kuin kitkuttaa puolet kalliimmilla öljyillä tuplamäärän kilsoja...
Mutta katotaan miltä auto nyt tuntuu, en siellä vielä ole paljoa ajanut, olisinkohan jotain 45km noilla öljyillä...
Ja Castrolin hinta oli 50e, ja AD:n 16e... Ja tyhjäkäyntinopeuskin nousi, eli mahtaa olla liukkaampaa mönjää toi AD kuin Castrol?
Noo, eipä siinä, Merkkihän noissa öljyissä maksaa, jos luokitukset on samat, niin öljyissä tuskin hirveitä eroja on... Ja pääasia että ne öljyt tulee vaihdettua, kuin kitkuttaa puolet kalliimmilla öljyillä tuplamäärän kilsoja...
Mutta katotaan miltä auto nyt tuntuu, en siellä vielä ole paljoa ajanut, olisinkohan jotain 45km noilla öljyillä...
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
kuultua....
Turistiin jonkun tekijämiehen kanssa noista öljyistä lähiaikoina. 0 W alkuiset öljyt on moneen autoon liian notkeita (moottori). Taitaa volkkarinkin kone alkaa venttaaleista koliseen 0-öljyillä. Hyvä öljy 124:seen on 10-40. Osittain öljyjen hinnat koostuu paitsi nimestä,myös lisäainepitoisuuksista, joita öljyissä on. Eli näitä liukua parantavia motoruppeja yms. Itse suosin öljyissä kuitenkin kultaista keskitietä, ei kalleinta, ei halvinta. Mielenkiintoisia ovat tosiaan nämä öljyjen lisäaineet, onko kokemuksia. Myyttihän kertoo moto-kuskista jolla meni metsäkoneesta öljyputki poikki ja koneella ajattiin huomaamatta toista tuntia eikä kilahtanut. Myös isäukko käyttää koko ajan 124 250 D aut sekä laatikossa että koneessa lisäainetta. Moottorin lämpötilat laski kun käyttö aloitettiin, laatikkokin pelaa normaalisti......ja käytetty jo 4 vuotta.
Ja tossa aiemmin kun sanoin että automaatissa käyttäisin parhaita öljyjä, tarkoitin että valmistajan suosittelemia öljyjä, sitä mitä vihko käskee laitaan.
Ja tossa aiemmin kun sanoin että automaatissa käyttäisin parhaita öljyjä, tarkoitin että valmistajan suosittelemia öljyjä, sitä mitä vihko käskee laitaan.
En tiedä koskeeko tämä kaikkia Bilteman öljyjä mutta joskus aikoinaan mopossa oli Bilteman 2-t öljyä joka jäätyi -20 asteen pakkasessa seurauksena mopedi kilkkas
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin