MB w124: konepeltien malliero ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

MB w124: konepeltien malliero ?

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kuka tietää tästä kun w124- malliin on kahta erilaista konepeltiä :

vm. '84- 88 ja 89- 92 ( kolmas mallihan on sitten E-sarjan )

* mutta mikä ero on näissä kahdessa vanhemmassa ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Re: MB w124: konepeltien malliero ?

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Henry V. kirjoitti:Kuka tietää tästä kun w124- malliin on kahta erilaista konepeltiä :

vm. '84- 88 ja 89- 92 ( kolmas mallihan on sitten E-sarjan )

* mutta mikä ero on näissä kahdessa vanhemmassa ?
W124 E-sarjalaisessahan on oma konepeltinsä, mutta tuo oli minulle kyllä täysin uutta, että face liftin jälkeen ('89) konepelti olisi jotenkin muuttunut :shock:
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: MB w124: konepeltien malliero ?

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Henry V. kirjoitti:Kuka tietää tästä kun w124- malliin on kahta erilaista konepeltiä :

vm. '84- 88 ja 89- 92 ( kolmas mallihan on sitten E-sarjan )

* mutta mikä ero on näissä kahdessa vanhemmassa ?
W201:ssä on ainakin kahta! Vaihtui silloin kun tuli vippapyyhin
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tämä jaottelu näkyy esim:

http://www.klokkerholm.com/

valitse : online katalog
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: MB w124: konepeltien malliero ?

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

k.j kirjoitti: W201:ssä on ainakin kahta! Vaihtui silloin kun tuli vippapyyhin
Tässä w201 mallissa ero taitaa olla pesusuuttimien määrässä ?
uudemmassa taitaa olla kaksi reikää ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W124:äänhän tuli tuolloin pahvikylkien myötä lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet: voiko reikä olla isompi tuossa uudessa pellissä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Timo L. kirjoitti:W124:äänhän tuli tuolloin pahvikylkien myötä lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet: voiko reikä olla isompi tuossa uudessa pellissä?
jaa, omassa -85 on noi lämmitettävät,oisko sitten lisävaruste ja tuskin on niitä varten myös eri konepelti vaihdettu ?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Kiinnitys erilainen tms... Sisäpuoli / eristepinta erilainen...???

Entä Henry oletko huomannut tekeekö Klokkerholm myös muissa "tiettävästi muuttamattomissa" peltiosissa vastaavan vuosimallijaottelun? Voisi tavallaan johtua puhtaasti siitä.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: MB w124: konepeltien malliero ?

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Henry V. kirjoitti:
k.j kirjoitti: W201:ssä on ainakin kahta! Vaihtui silloin kun tuli vippapyyhin
Tässä w201 mallissa ero taitaa olla pesusuuttimien määrässä ?
uudemmassa taitaa olla kaksi reikää ?
:wink: Mutta ei käy w201 vm-84 nokkapelti esim -88:iin koska se se pyyhkijän koneisto on paksumpi!.Ja tietysti on ne kaks suutinta.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

epk kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:W124:äänhän tuli tuolloin pahvikylkien myötä lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet: voiko reikä olla isompi tuossa uudessa pellissä?
jaa, omassa -85 on noi lämmitettävät,oisko sitten lisävaruste ja tuskin on niitä varten myös eri konepelti vaihdettu ?
Lisuke ilmeisesti, koska isän '85 250 D:ssä ei noita ole. Missä kuussa teidän auto on valmistettu/rekattu Suomeen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Ainakin -85:ssä ja -93:ssa on pientä eroa siinä lukitussysteemissä, millä pellin saa täysin pystyasentoon. Muuta eroa en ole havainnut.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Timo L. kirjoitti:W124:äänhän tuli tuolloin pahvikylkien myötä lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet: voiko reikä olla isompi tuossa uudessa pellissä?
Itse kun aikoinaan vaihdoin ´89:iin ´94-E pellin, niin sopivat pissapojat ihan suoraan, tosin vanhassakin pissamiehiin meni johdot. En ole kyllä koskaan kuullutkaan että pelleissä ´85-´93 olisi jotain eroa :shock:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

raul kirjoitti:
Entä Henry oletko huomannut tekeekö Klokkerholm myös muissa "tiettävästi muuttamattomissa" peltiosissa vastaavan vuosimallijaottelun? Voisi tavallaan johtua puhtaasti siitä.
Kyllä tässä joku ero varmasti piilee... Nykyaikainen logistiikka on kyllä niin kehittynyttä, että en usko että valmistaja myisi samaa tavaraa kahdella numerolla.

Yleensähän jos esim. uudempi osa käy vanhempaan, niin valmistajat
suorittavat 'tuotekorvauksen' jolloin sama osa myydään kattavasti molempiin
tarpeisiin.

Menee hieman ehkä OT puolelle, mutta Klokkerin luettelosta paljastuu
mielenkiintoisesti, että esim. BMW 500 sarjassa E12 ja E28 on samat
helmapellit, bensatankki, ovien korj.pellit. Fiat Croma/ Lancia Thema
samoja korjauspeltejä, jne. Tämä on juuri tuota logistiikkaa :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Henry V. kirjoitti: Menee hieman ehkä OT puolelle, mutta Klokkerin luettelosta paljastuu
mielenkiintoisesti, että esim. BMW 500 sarjassa E12 ja E28 on samat
helmapellit, bensatankki, ovien korj.pellit. Fiat Croma/ Lancia Thema
samoja korjauspeltejä, jne. Tämä on juuri tuota logistiikkaa :wink:
Niin eli bemarin Ruotsissa käyttämä slogan "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den." voidaan unohtaa kun kerran kehitystä ei tapahdu :lol: :lol: :lol: Joo leikki sikseen. Croma ja Thema, sekä Saab 9000 ja Alfa 164 ovat samaa perusrakennetta, jolloin ainakin italialaiset ovat hiffaneet hyvän säästökeinon!
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

raul kirjoitti:Croma ja Thema, sekä Saab 9000 ja Alfa 164 ovat samaa perusrakennetta, jolloin ainakin italialaiset ovat hiffaneet hyvän säästökeinon!
Vielä enemmän OT, mutta jostain tuohon autokatraaseen liittyneestä lehtijutusta muistelen, että koko kvartetin takaovet olisi olleet suoraan vaihtokelpoiset? Tai sitten oli niin, että muiden paitsi Alfan takaovet olisi voinut suoraan vaihtaa keskenään... Ken muistaa tarkemmin?
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

J_J kirjoitti:
raul kirjoitti:Croma ja Thema, sekä Saab 9000 ja Alfa 164 ovat samaa perusrakennetta, jolloin ainakin italialaiset ovat hiffaneet hyvän säästökeinon!
Vielä enemmän OT, mutta jostain tuohon autokatraaseen liittyneestä lehtijutusta muistelen, että koko kvartetin takaovet olisi olleet suoraan vaihtokelpoiset? Tai sitten oli niin, että muiden paitsi Alfan takaovet olisi voinut suoraan vaihtaa keskenään... Ken muistaa tarkemmin?
Tripla OT mutta kuitenkin... Kaippa se juuri näin pitikin mennä. Ja ovet saattaisi paikoilleen mennäkkin, mutta sen saattaisi ehkä erottaa...hmmm :lol:
Muistan kyllä kutakuinkin samaa, eli sama "pohjalevy" plus vielä muita yhteisiä osia, pelleissä ja tekniikassa.
Bimmer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 11.07.2003 19:25

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

raul kirjoitti: Niin eli bemarin Ruotsissa käyttämä slogan "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den." voidaan unohtaa kun kerran kehitystä ei tapahdu :lol: :lol: :lol:
Lisää OT: Samaa slogaa käytettiin myös Suomessa, muistaakseni ainankin jossain E30 lehtimainoksessa :? .
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Bimmer kirjoitti:
raul kirjoitti: Niin eli bemarin Ruotsissa käyttämä slogan "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den." voidaan unohtaa kun kerran kehitystä ei tapahdu :lol: :lol: :lol:
Lisää OT: Samaa slogaa käytettiin myös Suomessa, muistaakseni ainankin jossain E30 lehtimainoksessa :? .
På finska eller på svenska? Voisin kuvitella kyllä muistavani että suomeksi oli joku samantapainen... :?
Vastaa Viestiin