MB w124: konepeltien malliero ?
MB w124: konepeltien malliero ?
Kuka tietää tästä kun w124- malliin on kahta erilaista konepeltiä :
vm. '84- 88 ja 89- 92 ( kolmas mallihan on sitten E-sarjan )
* mutta mikä ero on näissä kahdessa vanhemmassa ?
vm. '84- 88 ja 89- 92 ( kolmas mallihan on sitten E-sarjan )
* mutta mikä ero on näissä kahdessa vanhemmassa ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: MB w124: konepeltien malliero ?
W124 E-sarjalaisessahan on oma konepeltinsä, mutta tuo oli minulle kyllä täysin uutta, että face liftin jälkeen ('89) konepelti olisi jotenkin muuttunutHenry V. kirjoitti:Kuka tietää tästä kun w124- malliin on kahta erilaista konepeltiä :
vm. '84- 88 ja 89- 92 ( kolmas mallihan on sitten E-sarjan )
* mutta mikä ero on näissä kahdessa vanhemmassa ?

BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Re: MB w124: konepeltien malliero ?
W201:ssä on ainakin kahta! Vaihtui silloin kun tuli vippapyyhinHenry V. kirjoitti:Kuka tietää tästä kun w124- malliin on kahta erilaista konepeltiä :
vm. '84- 88 ja 89- 92 ( kolmas mallihan on sitten E-sarjan )
* mutta mikä ero on näissä kahdessa vanhemmassa ?

Hyvät on perät.......
Auti
lisää
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: MB w124: konepeltien malliero ?
Tässä w201 mallissa ero taitaa olla pesusuuttimien määrässä ?k.j kirjoitti: W201:ssä on ainakin kahta! Vaihtui silloin kun tuli vippapyyhin
uudemmassa taitaa olla kaksi reikää ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
W124:äänhän tuli tuolloin pahvikylkien myötä lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet: voiko reikä olla isompi tuossa uudessa pellissä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB w124: konepeltien malliero ?
Henry V. kirjoitti:Tässä w201 mallissa ero taitaa olla pesusuuttimien määrässä ?k.j kirjoitti: W201:ssä on ainakin kahta! Vaihtui silloin kun tuli vippapyyhin
uudemmassa taitaa olla kaksi reikää ?


Hyvät on perät.......
Auti
Lisuke ilmeisesti, koska isän '85 250 D:ssä ei noita ole. Missä kuussa teidän auto on valmistettu/rekattu Suomeen?epk kirjoitti:jaa, omassa -85 on noi lämmitettävät,oisko sitten lisävaruste ja tuskin on niitä varten myös eri konepelti vaihdettu ?Timo L. kirjoitti:W124:äänhän tuli tuolloin pahvikylkien myötä lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet: voiko reikä olla isompi tuossa uudessa pellissä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itse kun aikoinaan vaihdoin ´89:iin ´94-E pellin, niin sopivat pissapojat ihan suoraan, tosin vanhassakin pissamiehiin meni johdot. En ole kyllä koskaan kuullutkaan että pelleissä ´85-´93 olisi jotain eroaTimo L. kirjoitti:W124:äänhän tuli tuolloin pahvikylkien myötä lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet: voiko reikä olla isompi tuossa uudessa pellissä?

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kyllä tässä joku ero varmasti piilee... Nykyaikainen logistiikka on kyllä niin kehittynyttä, että en usko että valmistaja myisi samaa tavaraa kahdella numerolla.raul kirjoitti:
Entä Henry oletko huomannut tekeekö Klokkerholm myös muissa "tiettävästi muuttamattomissa" peltiosissa vastaavan vuosimallijaottelun? Voisi tavallaan johtua puhtaasti siitä.
Yleensähän jos esim. uudempi osa käy vanhempaan, niin valmistajat
suorittavat 'tuotekorvauksen' jolloin sama osa myydään kattavasti molempiin
tarpeisiin.
Menee hieman ehkä OT puolelle, mutta Klokkerin luettelosta paljastuu
mielenkiintoisesti, että esim. BMW 500 sarjassa E12 ja E28 on samat
helmapellit, bensatankki, ovien korj.pellit. Fiat Croma/ Lancia Thema
samoja korjauspeltejä, jne. Tämä on juuri tuota logistiikkaa

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Niin eli bemarin Ruotsissa käyttämä slogan "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den." voidaan unohtaa kun kerran kehitystä ei tapahduHenry V. kirjoitti: Menee hieman ehkä OT puolelle, mutta Klokkerin luettelosta paljastuu
mielenkiintoisesti, että esim. BMW 500 sarjassa E12 ja E28 on samat
helmapellit, bensatankki, ovien korj.pellit. Fiat Croma/ Lancia Thema
samoja korjauspeltejä, jne. Tämä on juuri tuota logistiikkaa



Vielä enemmän OT, mutta jostain tuohon autokatraaseen liittyneestä lehtijutusta muistelen, että koko kvartetin takaovet olisi olleet suoraan vaihtokelpoiset? Tai sitten oli niin, että muiden paitsi Alfan takaovet olisi voinut suoraan vaihtaa keskenään... Ken muistaa tarkemmin?raul kirjoitti:Croma ja Thema, sekä Saab 9000 ja Alfa 164 ovat samaa perusrakennetta, jolloin ainakin italialaiset ovat hiffaneet hyvän säästökeinon!
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Tripla OT mutta kuitenkin... Kaippa se juuri näin pitikin mennä. Ja ovet saattaisi paikoilleen mennäkkin, mutta sen saattaisi ehkä erottaa...hmmmJ_J kirjoitti:Vielä enemmän OT, mutta jostain tuohon autokatraaseen liittyneestä lehtijutusta muistelen, että koko kvartetin takaovet olisi olleet suoraan vaihtokelpoiset? Tai sitten oli niin, että muiden paitsi Alfan takaovet olisi voinut suoraan vaihtaa keskenään... Ken muistaa tarkemmin?raul kirjoitti:Croma ja Thema, sekä Saab 9000 ja Alfa 164 ovat samaa perusrakennetta, jolloin ainakin italialaiset ovat hiffaneet hyvän säästökeinon!

Muistan kyllä kutakuinkin samaa, eli sama "pohjalevy" plus vielä muita yhteisiä osia, pelleissä ja tekniikassa.
På finska eller på svenska? Voisin kuvitella kyllä muistavani että suomeksi oli joku samantapainen...Bimmer kirjoitti:Lisää OT: Samaa slogaa käytettiin myös Suomessa, muistaakseni ainankin jossain E30 lehtimainoksessaraul kirjoitti: Niin eli bemarin Ruotsissa käyttämä slogan "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den." voidaan unohtaa kun kerran kehitystä ei tapahdu![]()
![]()
![]()
.
