w201 ja outo potikka sekä vikaa, korjattu
w201 ja outo potikka sekä vikaa, korjattu
tietääkö kukaan mikä on tuo potikka joka sijaitsee akun ja moottorin ohjaus boxin välissä, siinä on sinetti päällä, näyttäisi että sitä voisi pyöritellä päästä, päädyssä on asteikko 1-7, väri on musta, siihen tulee m.ohjaus boxin alta kaksi piuhaa suojan sisällä, väri on musta. nuo kaksi piuhaa on minulla menny jossain vaiheessa poikki, ei tietoa milloin. olispa kiva tietää mikä se on. en uskalla piuhoja yhdistellä kun ei tiiä mikä laite on kyseessä.
sitten toinen juttu. silloin tällöin autoa startatessa auto sammuu heti starttauksen jälkeen, eli vaiheessa jolloin kierrosten pitäisi tasaantua tyhjäkäynti alueelle, välillä ei meinaa pysyä käynnissä vaikka kaasulla yrittää pitää kierroksia ylempänä. kerran on sammunut suoraan ajosta, jonka jälkeen käynnistyi normaalisti. voisiko vialla olla yhteys ed.mainittuun potikkaan
toivottavasti joku sai selvää sepustuksesta, olis kiva saada vika kuntoon, on vähän nolo yleisellä paikalla starttailla.
autohan on w201 2.6l aut.
sitten toinen juttu. silloin tällöin autoa startatessa auto sammuu heti starttauksen jälkeen, eli vaiheessa jolloin kierrosten pitäisi tasaantua tyhjäkäynti alueelle, välillä ei meinaa pysyä käynnissä vaikka kaasulla yrittää pitää kierroksia ylempänä. kerran on sammunut suoraan ajosta, jonka jälkeen käynnistyi normaalisti. voisiko vialla olla yhteys ed.mainittuun potikkaan
toivottavasti joku sai selvää sepustuksesta, olis kiva saada vika kuntoon, on vähän nolo yleisellä paikalla starttailla.
autohan on w201 2.6l aut.
Viimeksi muokannut tinippa, La 29.04.2006 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Minkäikäinen auto muuten on? Mulla on tossa omassa kakkosnelosessa siellä rintapellissä samanmoinen potikka kuin se jolla sitä tietyn oktaaniluvun sopivuutta moottorille voipi säätää..Se toinenhan sijaitsee tuossa 200E:ssä ainaskin siinä sulakekotelon läheisyydessä. Siinäkin taitaapi olla tuollainen asteikko..Eli oiskohan sama värkki kyseessä?
Sitä tosin en tiiä miks hitossa niitä kaks pitää olla..Ja siinä "piilossa" olevassa tosiaan on sinetti päällä.
Sitä tosin en tiiä miks hitossa niitä kaks pitää olla..Ja siinä "piilossa" olevassa tosiaan on sinetti päällä.
tuo ennen aikainen sammuminen olis kiva saada pois, voisiko vika olla virranjakajassa, meinaan jos sitä on vaihdettu yhtä usein kuin tulppia niin se on varmaan alkuperäinen... vai vaikuttaako tuo mustan laatikon vialta, ja auto on 88/89 mallia ilman kattia
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Juuei.. Eli jos siinä potikassa on S ja N, niin silloin saa eri polttoaineille, mutta jos pelkkä asteikko numeroilla, niin silloin korjataan sytytystä. Tästä kielii myös se, että on sinetöity, kuten pitääkin.Pietu71 kirjoitti:Niin jos täällä olevia juttuja uskoo niin ,sillä sinettti potikalla säädetään polttoaineen seossuhdetta.Antaapi eculle käskyn hieman rikkaammalle tahi pitää pikkasen laihemmalla näin niinku koko kierrosalueella.
Jos johdot ovat poikki, niin voipi kyllä kenkkuilla, mutta miten, ei tietoa.. Siinä eri vastusarvoilla korjataan sytytystä ym, eli kylmällä käy huonosti niin tiettyyn kohtaan ja niin päin pois. Jossain on itsellä ylhäällä mitä mikin numero tekee.
Mutta tuon ikäisessä autossa tuo, niin jotenkin jännä.. Tähän asti olen törmännyt vain W124-koppaisissa ja niissä 24V malleissa ja 32V koneissa, ei tosin omat tiedot ole mitään hurraa-tasoa, joten ihan huoleti voi olla jo muissakin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Juuei.. Eli jos siinä potikassa on S ja N, niin silloin saa eri polttoaineille, mutta jos pelkkä asteikko numeroilla, niin silloin korjataan sytytystä.
Niin tietoiskua
S,N potikka on kuten sanoit eri polttoaineille mutta arvaas mitä ,sillä säädetään juurikin sytytyksen ajotusta eri polttoaineille,vai kuinkas arvelit sen tapahtuvan .
Sillä enemmän piilossa olevalla sinetöidyllä kai sittenkin säädetään seoksia edelleen.
Jaa niin munkin autossa on tuo sinetöity palikka ja on 230 88vm tekniikalla.
Niin tietoiskua
S,N potikka on kuten sanoit eri polttoaineille mutta arvaas mitä ,sillä säädetään juurikin sytytyksen ajotusta eri polttoaineille,vai kuinkas arvelit sen tapahtuvan .
Sillä enemmän piilossa olevalla sinetöidyllä kai sittenkin säädetään seoksia edelleen.
Jaa niin munkin autossa on tuo sinetöity palikka ja on 230 88vm tekniikalla.
aina vaan fixataan :) 230te -86
"sillä sinettti potikalla säädetään polttoaineen seossuhdetta." kirjoitit vain ensiksi siintä potikasta, jolla korjataan sytytystä, et suinkaan oktaaninsäätimestä, josta kirjoitit sitten vasta tässä. Ja missään kohtaa en sanonut mitään oktaanisäätimen toiminnasta, vaan korjasin tuon sinetöidyn ja juoksevalla numeroinnilla ilman S ja N:ä olevan potikan toimintaa, joka siis korjaa sytytystä, joka on kyllä testattu ja todettu konetta sekoittavaksi juurikin sytytykseltä.Pietu71 kirjoitti:Juuei.. Eli jos siinä potikassa on S ja N, niin silloin saa eri polttoaineille, mutta jos pelkkä asteikko numeroilla, niin silloin korjataan sytytystä.
Niin tietoiskua
S,N potikka on kuten sanoit eri polttoaineille mutta arvaas mitä ,sillä säädetään juurikin sytytyksen ajotusta eri polttoaineille,vai kuinkas arvelit sen tapahtuvan .
Sillä enemmän piilossa olevalla sinetöidyllä kai sittenkin säädetään seoksia edelleen.
Jaa niin munkin autossa on tuo sinetöity palikka ja on 230 88vm tekniikalla.
Mutta siis ihan samasta asiasta puhuttiin kylläkin, mutta oletit kirjoittavasi oktaaninsäätimestä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible