Ruiskutuspumpun säätäminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kannattaa ruiskutusennakko kahtoa kanssa. Vaikuttaa muuten huomattavasti kaasuun vastamiseen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Fox79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 27.10.2013 16:34

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Fox79 »

Tarkastukseen menee jokainen asia kyllä, se oli se 15 astetta vai kuinka kovasti voinee heitellä :)
Senverran tullut vuosien saatossa jo tuntumaa ihan korvalle et osaa hahmotella missä metässä on. Toi käy nätisti, siis ei kalise ja kolise kunhan sen käymään saa. Alkujaan hankautaa varmaan sen 5sek ennenkuin alkaa se rytke ja nujuaminen kunnes karmivan kilinän saattelemana herää henkiin :P ja savua on maalima pullollaan :lol:
Uskaltaisin lyyä vaikka vetoa että joku hehku lomalla, puristukset kuulostais olevan kotona ja kun se asettuu pyörimään niin melkein uskaltaa laittaa kynän venakopan päälle pystyyn. Ja tottakait se sitä harsoa puhaltaa tyhjäkäynnillä joten se ennakon tarkistaminen on paikallaan vaikkakin kuittien mukaan se olisi säädetty jossain pajalla, uskoo kentahtoo :twisted:

Näillä siis mennään kohti loppuviikkoa kun ehtii korkkaamaan tonne pellinalle. Toivottavasti saadaan aikaan eloa tonne alapään kierroksille silloinhan se olisi jopa kiva kiesi ajella :clap:
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sinne 13 ja 16 asteen välimaastoon. Ja huomaa se sitten että mersun pumput säädetään ajotusmerkin perusteella jälkeen yläkuolokohdan. Tietenkin oikea ruiskutus tapahtuu ennen yläkuolokohtaa mutta ajotusmerkillä säädetään jälkeen yläkuolokohdan.

Hehkut ja ilmavuodot polttoainejärjestelmässä aiheuttaa sitä sahuuttamista ja rytkytystä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Fox79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 27.10.2013 16:34

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Fox79 »

Mietinkin tuossa kun jonkunpäivän lueskellut foorumia ja törmäillyt useasti JYKK että mitäs :D Luulin jo että on nyt mersu tehnyt temput mutta ne merkitkin osataan näemmä asettaa että äkkinäisellä menis homma kirjaimellisesti puihin. asettaa pumppu EYKK niin lämpölaitos on valmis :P

Tolle pumpulle ei taida olla mitään nyrkkisääntöä millä viskaisis asetukset?? 616 koneen kylessä siis on ja ei ole muita hilkkeitä kuin kaasuvivusto ja sammutin.
Ei tosiaan kiinnosta tehdä sellaista että sammuu kun lämppärin tempoo täysille, uskoisin kuitenkin selviävän säätämisestä kun ainahan sen saa palaamaan alkuperäiseen, muisti on hyvä ja tarvittaessa se vihko on siin vieressä johon merkataan joka muutos minuutilleen. kummasti oppii kun kokeilee kantapäänkautta lapsesta asti :oops: sitten alkaa järki tulla mukaan ja niinhän sitä syntyy edes jonkun verran tuota luovaa kykyä tehdä ties mitä näille peltilehmille :)

Ilolla silti kerään tietoa kokeneemmilta säätäjiltä. Oppi ikä koko ikä :D
Fox79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 27.10.2013 16:34

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Fox79 »

Lieneekö säädöissä toivomisen varaa enää :D tuli hätäpäissään käytettyä leimalla tuo vanhus kun kulkineet kävi vähiin. Mutta savutustestiin, tietysti ensin kenkien putket heleeksi ja eka veto oli 0.00, siin ihmetteli testaaja :?: :?: hetken raksutteli tyhjäkäynnillä kun testeriä tutkivat totesivat ehjäksi, no pari uutta ja 0.05 :thumbup: siinä on sitten 81-vm 2,4Diisseli ehkä aika pihillä syötöllä ja vetää sentäs kohtuusti. Kaikki kuristimet kyllä karsittu poies sieltä ilmantieltä imupuolella. No mielenkiinnolla odottelen kun isken kynteni syöttöpuoleen. Harmi kun katsuri totesi prosenttien olevan sitäluokkaa ettei ahtamaan pääse.. Otetaan kaikki irti vaparista sit.
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja nemb »

Ruuvasin Tota om603 vaparia.. 2,5 kierrosta syöttöö auki, vähän vetäviä, mutta tais syöttöä tulla liikaa kun ei tyhjäkäynti laske enää ruuvia kääntämällä.. No jos töitten jälkeen vähä säätäis lisää.. Muutos oli huomattava! On kuin eri auto! Laatikon vaihdot alko vähä luistaa, jos vähä paineita nostais :D
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

nemb kirjoitti:Ruuvasin Tota om603 vaparia.. 2,5 kierrosta syöttöö auki, vähän vetäviä, mutta tais syöttöä tulla liikaa kun ei tyhjäkäynti laske enää ruuvia kääntämällä.. No jos töitten jälkeen vähä säätäis lisää.. Muutos oli huomattava! On kuin eri auto! Laatikon vaihdot alko vähä luistaa, jos vähä paineita nostais :D
Voi olla myös että kaasusvivusto ei palauta enää tyhjäkäynnille vaan jää kantamaan, vaatii säätöä.
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja nemb »

Voipi olla niinki.. Pitää huomenna perehtyä.. Sitten tuoho laatikon luistoon vielä.. Tota ku se luisto on kaiken pahin osakaasulla, joka kerta ku vaihtaa vaihdetta iha sama onko 2-3, 3-4 niin se oikein heittää kierroksia ylös arviolta 1krpm.. Onko se säätö sitten siitä pumpun alipainejutusta ja jos on niin miten? Täyskaasulla ei kauheesti luista, sen saa vissii säädettyä pois kun nostaa paineita laatikon kyljestä?
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

johani kirjoitti:
nemb kirjoitti:Ruuvasin Tota om603 vaparia.. 2,5 kierrosta syöttöö auki, vähän vetäviä, mutta tais syöttöä tulla liikaa kun ei tyhjäkäynti laske enää ruuvia kääntämällä.. No jos töitten jälkeen vähä säätäis lisää.. Muutos oli huomattava! On kuin eri auto! Laatikon vaihdot alko vähä luistaa, jos vähä paineita nostais :D
Voi olla myös että kaasusvivusto ei palauta enää tyhjäkäynnille vaan jää kantamaan, vaatii säätöä.
Pumpun vivussa kannattaa heittää se tanko siihen alempaan nuppiin niin tulee liikevaraa kummasti lisää kumpaankin suuntaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja nemb »

nemb kirjoitti:Voipi olla niinki.. Pitää huomenna perehtyä.. Sitten tuoho laatikon luistoon vielä.. Tota ku se luisto on kaiken pahin osakaasulla, joka kerta ku vaihtaa vaihdetta iha sama onko 2-3, 3-4 niin se oikein heittää kierroksia ylös arviolta 1krpm.. Onko se säätö sitten siitä pumpun alipainejutusta ja jos on niin miten? Täyskaasulla ei kauheesti luista, sen saa vissii säädettyä pois kun nostaa paineita laatikon kyljestä?
Jep, nyt on laatikkokin toimii taas niinkin pitää.. 2,5 kierrosta paineita laatikon kyljestä ja pumpun kyljestä modulaattoria myötäpäivään niin paljon kun menee kaasu pohjassa.. Muut vaihteet hiukan potkasee, mutta 2->3 vaihto luistaa pikkusen.. Pitääkö sinne sitten Se joku jousijuttu vaihtaa vai odottaako et laatikko hajoo ja ostaa 722.3? :problem:
Syötön olin vääntänyt liian isolle kun jäi tyhjäkäynti n. 1200rpm eikä laskenut enää tyhjäkäyntiruuvista.. Ei viittiny sitä hienosäätöö alkaa kääntelee.. :mrgreen: Mutta lopputulokseen todella tyytyväinen, lähtee heti vetämään ku painaa kaasua ja tehoa perstuntumalta lisää n. 25hp :thumbup:
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Avatar
mackaiveri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja mackaiveri »

kuinkas herkkä tuo om602 pumpun säätö on se mistä säädetään tyhjäkäynti kierrosten palautuminen. pistin 2 kiekkaa syöttöö lisää ja 2 kiekkaa tyhjäkäyntii auki niin jäi kierrokset 3-4 tonnin hujakoille huutamaan kaasun polkasun jälkeen. ja mielestäni ei tapahtunu mitää siitä tyhjäkäynnin säätö ruuvista mitä aukasin saman verta ku syöttöö
W201 2.5D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Puoli kiekkaa kerrallaan. Liiasta on vaan haittaa kun tippuu alaväännöt.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Katoppa ettei kanna kaasuvipu/vaijeri.
S124 & W124
Avatar
mackaiveri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja mackaiveri »

ei kanna koska toimii vakio säädöillä, mutta heti ku lisää syöttöö nii jääkierrokset huutamaan ja laskee sairaan hitaasti
W201 2.5D
harppa93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 15.11.2011 14:22

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja harppa93 »

Syötön säätö vaikuttaa siihe kaasuvivun asentoon ja liikerataan niin siksi se voi jäädä nyt kantamaan kaasuvaijerista/vivusta säädön jälkeen.
Avatar
mackaiveri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja mackaiveri »

pitää tarkistaa sit paremmin ku saan ton taas auki :D mutta kuitenki nii et tyhjäkäynti ruuvia yhtä paljo auki ku syöttöökin? mitäs sitten jos ne ei vivut takertele ja jää kiekat päälle :S en oo ennen mesen pumppuu perehtyny
W201 2.5D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

mackaiveri kirjoitti:pitää tarkistaa sit paremmin ku saan ton taas auki :D mutta kuitenki nii et tyhjäkäynti ruuvia yhtä paljo auki ku syöttöökin? mitäs sitten jos ne ei vivut takertele ja jää kiekat päälle :S en oo ennen mesen pumppuu perehtyny
Tuonne sen jo ylemmäs kirjottelin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Daddy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 09.08.2013 09:51

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Daddy »

Terve!
Tuli tuossa hommattua 124 300DT mihin vaihettu isompi turbo ja cooleri keulille. Hyvin tuntus vetävän, mutta ei tule mustaa misään vaiheessa.. En tiiä onko pumppua roplailtu, mutta sais ainaki syöttöä varmaa lisätä? Tyhjäkäynnillä kierrokset 900rpm onko ok? Tuntuu vähä korkeelta :P :oops:
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Daddy kirjoitti:Terve!
Tuli tuossa hommattua 124 300DT mihin vaihettu isompi turbo ja cooleri keulille. Hyvin tuntus vetävän, mutta ei tule mustaa misään vaiheessa.. En tiiä onko pumppua roplailtu, mutta sais ainaki syöttöä varmaa lisätä? Tyhjäkäynnillä kierrokset 900rpm onko ok? Tuntuu vähä korkeelta :P :oops:
Jos tarpeeks iso turbo laitettu nii ei sieltä mustaa kuulukkaan tulla. Tyhjäkäynti on 200-300 kierrosta liian korkealla mutta mitäpä tuosta. Huomaa ainakin että on syöttöä roplattu. Palautuuko kierrokset miten hyvin tyhjäkäynnille?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja nemb »

Säätelin tuossa pumpusta suunnilleen kaikki pihalle mitä saa. Ainoo ongelma on, että nyt kun syöttöruuvi on auki melkein kokonaan noin kierroksen vajaa niin siitä kun vääntää ruuvin kokonaan auki niin nostaa samantien kierrokset sinne n. 5500.. Mutta kun vääntää kierroksen kiinnipäin niin toimii normaalisti. Tyhjäkäynti n. 800 vapaalla ja vaihde päällä 500-600 ja on tyhjäkäynti voimaa.. Kaikkia ruuveja väännelty ja toimii ihan hienosti.. Ei paljoa tule mustaakaan kun on nyt vaparin kylkeen laitettu turbo :D
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Daddy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 09.08.2013 09:51

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Daddy »

Siekkinen kirjoitti:
Daddy kirjoitti:Terve!
Tuli tuossa hommattua 124 300DT mihin vaihettu isompi turbo ja cooleri keulille. Hyvin tuntus vetävän, mutta ei tule mustaa misään vaiheessa.. En tiiä onko pumppua roplailtu, mutta sais ainaki syöttöä varmaa lisätä? Tyhjäkäynnillä kierrokset 900rpm onko ok? Tuntuu vähä korkeelta :P :oops:
Jos tarpeeks iso turbo laitettu nii ei sieltä mustaa kuulukkaan tulla. Tyhjäkäynti on 200-300 kierrosta liian korkealla mutta mitäpä tuosta. Huomaa ainakin että on syöttöä roplattu. Palautuuko kierrokset miten hyvin tyhjäkäynnille?
Turbo riittää noin 300 hevoseen. Okei eli sitte vaa 7mm elementit tilalle? Kierrokset palautuu samantein ku kaasusta vaa höllää.. Ei jää leijailemaan, ripeästi laskee omasta mielestä..

E: Nii joo ja 5v manuaali
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Juu isompaa tappia vaan. Ei vakiopumpulla kuuhun mennä :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Daddy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 09.08.2013 09:51

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Daddy »

Se o ruvettava säästökuurille ja satava yhet vanteet myytyä ni saa isommat tapit :think: Joo ei mennä ei.

BTW saa tarjoilla edullista 7mm tapeilla olevaa punppua, mikäli sattuu ylimääräsenä olemaan :lol:
Avatar
mackaiveri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja mackaiveri »

pöh ei tuu voimasavua vaikka syöttöö on lisätty 3 kierrosta. tyhjäkäynti noin 800rmp. max kierroksiin ei oo vissiin koskettu, voiko se vaikuttaa savuuhin? entisen omistajan mukaan ainaki oli vaa 3 jenkaa syöttöö lisätty eli ei ihme jos jäi viimenki kiekat kantamaa.
W201 2.5D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

mackaiveri kirjoitti:pöh ei tuu voimasavua vaikka syöttöö on lisätty 3 kierrosta. tyhjäkäynti noin 800rmp. max kierroksiin ei oo vissiin koskettu, voiko se vaikuttaa savuuhin? entisen omistajan mukaan ainaki oli vaa 3 jenkaa syöttöö lisätty eli ei ihme jos jäi viimenki kiekat kantamaa.
Meneehän se kaasu nyt varmasti pohjaan? Jos silti ei tule savua niin sitten isompaa tappia jos SAVUA haluaa :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Elzux
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 23.06.2013 01:01

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Elzux »

Aika hukassa tällä hetkellä näiden pumppujen kanssa. Tarkoitus ostaa käyttikseksi W202 250TD koneella. Voiko vakio pumppuun laittaa isompaa elementtiä, vai tarviiko koko pumppu vaihtaa jos haluaa vaikka 7mm elementin? :?


edit: Kuinka paljon vakiosta koneesta saa irti isommalla elementillä ja säädöllä?
-96 W202 M111
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Choke »

Saahan sieltä, mut ei vakio ahtimen kanssa järkeä. Ja ei tarvi koko pumppua vaihtaa jos haluaa sinne 7 tapit. Sähköohjattu pumppu noissa jo. Jos haluat "laillisesti" sitä voimaa ni osta vanhempi tiisseli. Jos rahaa on ni osta kylkee tuo 202 ja ota siitä kone :shock:
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Elzux
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 23.06.2013 01:01

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Elzux »

Choke kirjoitti:Saahan sieltä, mut ei vakio ahtimen kanssa järkeä. Ja ei tarvi koko pumppua vaihtaa jos haluaa sinne 7 tapit. Sähköohjattu pumppu noissa jo. Jos haluat "laillisesti" sitä voimaa ni osta vanhempi tiisseli. Jos rahaa on ni osta kylkee tuo 202 ja ota siitä kone :shock:
Eli ilmeisesti täytyy w124 ostaa OM606:lla. Saako tuollaisesta koneesta mitenkään "edullisesti" tehoa irti? Eli riittääkö pelkät tapit, vai täytyykö turbokin vaihtaa?
-96 W202 M111
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

124:sta ei ole saanut 606 moottorilla ahdettuna. se on vapari tossa kopassa.

jos voimaa haluaa, niin joku vanhempi auto, esim. se 124 ja siihen ostaa erikseen moottorin, mitä rakentelee. taikka sitten ostaa valmiiks rakennetun. taikka sitten ostaa tollasen vanhemman auton sellasella moottorilla, mikä on jo tehtaalla ahdettu, eli esim. om602, tai 603 ja siitä sitten alkaa piristeleen. kyllä noitakin joutuu rakentaan, jos voimaa haluaa. näistä vanhemmista puhuttaessa, niin sellasta diiseliä ei olekkaan, missä olis kaikki valmiina, että kun säätää vaan, niin 150 hepasta tulee 300 heppaa. jos helpolla haluaa päästä, niin CDI koneisista saa ihan kivasti säätämällä, eli ohjelmalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
kuopiojpj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 06.01.2014 22:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja kuopiojpj »

Nonni! Ostimpas sitte oikein vallan 6mm elementeillä (näin mulle sanottiin) olevan pumpun tuon 605 koneen kylkeen, avasin takakannen ja hohhoijaa.. Sitä oli sitte joku sen verran ruuvannu et oli pitäny sahata säätöruuvit poikki et saa kannen kiinni!
Eli kysymys kuuluu et millähän ihmeellä sen saa "tehdasasetuksiin"???
Vastaa Viestiin